Nixter bommar igen:
(FB) Vita huset förbereder ett avslöjande som kan skaka USA
Citat:
Ursprungligen postat av
Egna-tankar
En procent? Kan du inte läsa din egen källa?
Förra gången Nixter postade den där länken öppnade jag den inte ens, eftersom jag visste att han så ofta bluffar. Man lär sig en del över tid om hur den killen fungerar...

Någon annan bekräftade nästan genast att den inte sade vad han ville få den till: "läser du inte vad det står i dina egna länkar?".
Den här gången tittade jag efter, gjorde en sökning i dokumentet på "1%" och hittade snabbt det N hade (antar jag) googlat fram.
Citat:
Nearly 21 million voting-age U.S. citizens do not have a current (non-expired) driver’s
license. Just under 9%, or 20.76 million people, who are U.S. citizens aged 18 or older
do not have a non-expired driver’s license. Another 12% (28.6 million) have a
non-expired license, but it does not have both their current address and current name.
For these individuals, a mismatched address is the largest issue.
Ninety-six percent of those with some discrepancy have a license that does not have their current address,
1.5% have their current address but not their current name, and just over 2% do not have
their current address or current name on their license. Additionally, just over 1% of adult
U.S. citizens do not have any form of government-issued photo identification, which
amounts to nearly 2.6 million people.
Det är alltså drygt 20 miljoner röstberättigade medborgare som inte har ett körkort vilket är så uppdaterat att det har både deras aktuella adress och deras nuvarande namn (kvinnor byter ofta efternamn när de gifter sig eller skiljer sig).'
Nixters "1%"-siffra, som han väl googlade fram en matching på, är helt irrelevant. Ett "leg med foto" är inte alls utan vidare detsamma som ett leg vilket skulle hålla som Voter ID enligt den lag Trump vill h igenom..
Men dessutom, normala amerikanska körkort säger inget om ifall innehavaren är medborgare eller inte. Därmed fyller de
inte de krav som republikanerna vill ha för ett nationellt "voter ID card". Och Trump hävdar ju att det är relativt lätt att få in även icke-medbioorgare i röstlängderna, eller att många miljkiiner avlidna medborgare skulle stå kvar i åratal efter sin död (stämmer inte men det är vad han säger och vad hans anhängare tror).