Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
63% är ju verkligen nåt helt annat än 90% som medlemmen jag svarade påstod. Invandrarbakgrund är dessutom inte detsamma som utrikesfödd, så här misstänker jag att skillnaderna mellan inrikes- och utrikesfödda förövare är så obetydlig att den inte har någon relevans alls. Så nej, jag vidhåller nog att det handlar om patriarkala strukturer, precis som vetenskapen visar, och inte etnicitet.
63% handlar om dömda för våldtäkt. 90% handlar om dömda för gruppvåldtäkt eller överfallsvåldtäkt. Missade du den lilla distinktionen?
Varför var överfallsvåldtäkter sällsynta för 40 år sedan?
Varför var gruppvåldtäkter ett okänt fenomen för 30 år sedan?
Varför var förnedringsrån ett okänt fenomen för 10 år sedan?
Patriarkala strukturer eller brist på fritidsgårdar?
Och varför skiter vänstern i de skötsamma, som är tvungna att bo i förorterna som regeras av kriminella gäng? Varför tar vänstern de kriminellas parti? Att låsa in kriminella under väldig lång tid, och när det är möjligt utvisa efter avtjänat straff, det är att på riktigt värna om de svagaste i samhället. Att gulla med kriminellt slödder är raka motsatsen. Några samtal med "en kärring från soc." har aldrig fungerat som metod att minska kriminalitet. Vi har testat saft- och bulle-politik i mer än 50 år. Det fungerar inte. Det är dags för lås in- och utvisa-politik.
Jag tror inte heller att det handlar om etnicitet, jag tror att det handlar om kultur. Här kommer tänkvärd statistik från Tyskland år 2023:
Cirka 39 000 japanska medborgare bodde i Tyskland, och 2 registrerades som misstänkta för våldsbrott.
Cirka 25 000 algeriska medborgare bodde i Tyskland, och 1 729 registrerades som misstänkta för våldsbrott.