Igår, 06:50
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Oberoende rättsväsende???
Så inget parti är ansvarigt för straffen??
Really?

Tillämpningen av straff ska rättsväsendet sköta i en demokrati. Politiker ska hålla en armlängds avstånd från rättsväsendets arbete och inte ens yttra en åsikt eller tanke om enskilda mål. Det är en självklarhet för alla demokratiskt sinnade partier, det vill säga alla utom SD.
Citera
Igår, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Tillämpningen av straff ska rättsväsendet sköta i en demokrati. Politiker ska hålla en armlängds avstånd från rättsväsendets arbete och inte ens yttra en åsikt eller tanke om enskilda mål. Det är en självklarhet för alla demokratiskt sinnade partier, det vill säga alla utom SD.

Aa, och slutresultatet är att Sverige är de kriminellas paradis.
De kriminellas fritidsgård.
Och såna som du kritiserar ALDRIG kriminella.
Ni kritiserar BARA oss som vill höja straffen.
Senast redigerad av Uptown018 Igår kl. 07:04.
Citera
Igår, 07:34
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Aa, och slutresultatet är att Sverige är de kriminellas paradis.
De kriminellas fritidsgård.
Och såna som du kritiserar ALDRIG kriminella.
Ni kritiserar BARA oss som vill höja straffen.

Nej, jag kritiserar politik som orsakar kriminalitet istället för att förebygga den. Människor som har mål, ambitioner, förutsättningar och framtidstro blir inte kriminella.
Senast redigerad av MarcoStar Igår kl. 07:44.
Citera
Igår, 08:04
Medlem
Citat:
Nej, jag kritiserar politik som orsakar kriminalitet istället för att förebygga den. Människor som har mål, ambitioner, förutsättningar och framtidstro blir inte kriminella.

Så det finns en politik i Sverige som gör folk till svältande uteliggare, eller vad menar du ?
Citera
Igår, 08:21
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Så det finns en politik i Sverige som gör folk till svältande uteliggare, eller vad menar du ?

Fattigdomen i Sverige har fördubblats de senaste åren och t.o.m försörjningsstöd, samhället sista skyddsnät, har blivit villkorat. Det betyder att alla inte ens kvalificerar sig för det. Den typen av politik främjar bara kriminalitet och misär. När Danmark drog åt svångremmen mot de som redan hade det sämst, utbröt nästan total anarki och de tvingades backa och återställa socialförsäkringarna.
Citera
Igår, 08:24
Medlem
Citat:
Fattigdomen i Sverige har fördubblats de senaste åren och t.o.m försörjningsstöd, samhället sista skyddsnät, har blivit villkorat. Det betyder att alla inte ens kvalificerar sig för det. Den typen av politik främjar bara kriminalitet och misär. När Danmark drog åt svångremmen mot de som redan hade det sämst, utbröt nästan total anarki och de tvingades backa och återställa socialförsäkringarna.

Men måste kriminaliteten innehålla VÅLD ?
Ska vi ha förståelse för våldet?
Citera
Igår, 08:57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Men måste kriminaliteten innehålla VÅLD ?
Ska vi ha förståelse för våldet?

Våldet är en konsekvens. Det man inte förstår kan man inte göra nåt åt, så ja.
Citera
Igår, 09:48
Medlem
Citat:
Våldet är en konsekvens. Det man inte förstår kan man inte göra nåt åt, så ja.

Så jag ska sympatisera med våldsverkarna och vara empatisk mot dom och tänka:
Ja men dessa stackare har det så svårt så då är det klart att dom boxar mig allt vad dom kan i ögonen och tinningarna för att först slå mig blind och sedan död.
Nä men inte ska dessa stackare sitta alltför länge i fängelse, om alls.

Är det så här du och såna som du tycker att jag bör tänka?
Citera
Igår, 10:09
Medlem
Nej vänstern älskar kriminella, hela ideologin är byggd på ett ickedemokratiskt och kriminella tankesät.

Lägg till nyvänstern som består av omogna sk feministiska kvinnor och "män" som romantiserar gängkriminella och utländska våldtäktsmän.

Det är i grunden en fascistisk syn, den starkaste rätt att ta för sig, bara man har en snygg bil.
Citera
Igår, 10:11
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Så jag ska sympatisera med våldsverkarna och vara empatisk mot dom och tänka:
Ja men dessa stackare har det så svårt så då är det klart att dom boxar mig allt vad dom kan i ögonen och tinningarna för att först slå mig blind och sedan död.
Nä men inte ska dessa stackare sitta alltför länge i fängelse, om alls.

Är det så här du och såna som du tycker att jag bör tänka?

Nej, det har jag ju inte påstått nånstans. Jag föreslår att du tänker såhär: Hur kan vi motverka och förebygga kriminalitet? Vad säger forskning och beprövad vetenskap? Sen röstar du på partier som också fokuserar på det, istället för jönsarna som strävar efter att införa en auktoritär fasciststat.
Citera
Igår, 10:12
Medlem
Citat:
Nej, det har jag ju inte påstått nånstans. Jag föreslår att du tänker såhär: Hur kan vi motverka och förebygga kriminalitet? Vad säger forskning och beprövad vetenskap?

Fast jag fick smärtsam och livshotande stryk så ska jag tänka så där?????
Menar du allvar?
Citera
Igår, 10:14
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Fast jag fick smärtsam och livshotande stryk så ska jag tänka så där????? Menar du allvar?

Om du bär på trauman tycker jag du ska söka hjälp och bearbeta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in