2026-07-17, 15:08
Medlem
Martin Karlsson återvänder till Leksand

Fan vilken trött värvning

Och Brynäs verkar värva en kandensare i Jaret Anderson - Dolan
Citera
2026-07-17, 22:14
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Löven värva in en Kanadick vid namn Phil Di Giuseppe Har mängder med match i NHL/AHL i bagaget. Senaste säsongen i AHL gjorde han 15/20=35 poäng.

Bra värvning för nykomlingarna om han kan anpassa sig bra på stor is.

https://x.com/Bjorkloven/status/2077672083455349136

https://www.eliteprospects.com/player/62746/phil-di-giuseppe

Själv sitter man som Bandyklubben supporter och vänta på när vår B1 ska trilla in.
35 poäng på 72(!) AHL matcher dock. Dvs under 0.5 PPG.
Citera
2026-07-18, 04:26
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
FBK ska in med en back till antar jag , just nu sex backar på kontrakt det är lite tunt tycker jag.
Citera
2026-07-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
FBK ska in med en back till antar jag , just nu sex backar på kontrakt det är lite tunt tycker jag.

Tror det är rätt så många lag som jaga back Om det är FBK, Rögle, Löven, HV och Timrå Kan nog bli ett litet bud krig om rätt back dyker upp

John Svensson skrev ett rätt så intressant artikel om vad man kan förvänta sig för spelare in.

Citat:
Svensson: Suktar ni efter stjärnor har jag tråkiga besked till er

Vi är i andra halvan av juli.

Normalt sett är det några ströplatser som ska fyllas upp i SHL-trupperna.

Sommaren 2026 är det annorlunda, när majoriteten av SHL-klubbarna fortfarande utan viktiga brickor.

Suktar ni efter stjärnor och sensationella nyförvärv, så har jag tråkiga besked till er

https://www.expressen.se/kvp/sport/kronikorer/johan-svensson/svensson-suktar-ni-efter-stjarnor-har-jag-trakiga-besked-till-er/
Citera
2026-07-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74

Oj. Inte för att vara sån, men vi övriga i HA blir ju lite mer kaxiga när man ser Leksand dra till med den. Inget tillskott som andas satsning uppåt direkt.
Citera
2026-07-18, 11:28
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Det kommer dyka upp en bra back till FBK då FBK har landets bästa scouter runt om i världen. Dom har mer koll än Johan Svensson ska ni se.
Citera
2026-07-18, 12:25
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Det kommer dyka upp en bra back till FBK då FBK har landets bästa scouter runt om i världen. Dom har mer koll än Johan Svensson ska ni se.

Vetetusan om jag kan hålla med, när var senast vi lyckades värva till oss en bra toppback? Lennström? Virtanen?. Roos och Carlsson kom völ igång lite bättre på slutet av säsongen men de roosade ju inte direkt marknaden.
Citera
2026-07-18, 13:01
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Vetetusan om jag kan hålla med, när var senast vi lyckades värva till oss en bra toppback? Lennström? Virtanen?. Roos och Carlsson kom völ igång lite bättre på slutet av säsongen men de roosade ju inte direkt marknaden.

Kommer bli bättre nu i år med Cam för Roos och Carlsson.
Citera
2026-07-18, 13:17
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74

Med Martin Karlsson i laget kommer jobbet göras från ALLA. Ingen kommer våga annat.

Riktigt bra! Kelleher kommer inte våga glida runt på isen.
Senast redigerad av Elvi 2026-07-18 kl. 13:22.
Citera
2026-07-18, 16:55
Medlem
Elvis avatar
Värvningen av Martin Karlsson känns som Brodins roll i Björklöven vilket blev väldigt lyckat. Skillnaden är att Karlsson är en betydligt bättre och tuffare spelare!

Zacke kommer landa in, svårt att se någon kunna utmana oss i det långa loppet!
Citera
2026-07-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Värvningen av Martin Karlsson känns som Brodins roll i Björklöven vilket blev väldigt lyckat. Skillnaden är att Karlsson är en betydligt bättre och tuffare spelare!

Skönt för er att siljansmiljardärerna öppnat plånböckerna så ni får in spetsspelaren Karlsson.
Citera
2026-07-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi

Zachrisson är en lovande talang som går en ljus framtid tillmötes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in