2026-07-18, 00:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Som sagt. Vissa klassar nakban som folkmord, andra som "enbart" etnisk rensning. Därav att jag skriver folkmord alt etnisk rensning. Oavsett förskräckliga brott begångna av sionisterna.
Och samtidigt ignorerar du helt och hållet alla förskräckliga brott, terrordåd, folkfördrivningar, massmord och etniska rensningar muslimer bedrivit mot judar i arabvärlden under hela historien - och inte minst under 1900-talet?
Citat:
Det märks att du inte läser de källorna jag hänvisar till, eller ens mina inlägg. Utan bara tramsar och trollar.
Det kan ju ha att med att det inte duger att bara strunta i att bifoga källor - eller bara länka till en wikipediasida rakt av som svar när folk ställer dig direkta frågor? Vilket har gjorts av flertalet användare här i tråden - gång på gång på gång.

Och när du avfärdar FNs generalförsamling som "brittiska sionister" så diskvalificerar du dig själv helt från diskussionen.

Det gör att dina påståenden går helt att avfärda.
Citera
2026-07-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och samtidigt ignorerar du helt och hållet alla förskräckliga brott, terrordåd, folkfördrivningar, massmord och etniska rensningar muslimer bedrivit mot judar i arabvärlden under hela historien - och inte minst under 1900-talet?

Jag ignorerar ingenting. Till skillnad ifrån du.
Vadå under hela historien? Innan sionisterna invaderade så levde de få judar som fanns där i fred och harmoni med araberna. Under 1900-talet så är det ju sionisterna som bedrivit de brotten du talar om. Eller, kom med källor på vilka händelser du talar om.

Citat:

Det kan ju ha att med att det inte duger att bara strunta i att bifoga källor - eller bara länka till en wikipediasida rakt av som svar när folk ställer dig direkta frågor? Vilket har gjorts av flertalet användare här i tråden - gång på gång på gång.

När någon ber om belägg så citerar jag och så hänvisar jag. Ifall länken inte skulle komma med så kan man absolut be om den. Till skillnad ifrån du som inte kommer med några som helst källor. Bara trams och trollande.

Citat:

Det gör att dina påståenden går helt att avfärda.

Jag fattar att sionisttroll gärna vill skriva så när jag konstant motbevisar eran propaganda.
Citera
2026-07-18, 00:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Israels president meddelar i en intervju med den muslimska statliga saudiska tv-kanalen al-Arabiya att Israel söker fred med inte bara Saudiarabien, utan även Libanon och Syrien.

Fniss.

Citat:
Israels fredsälskande president berättar om sin dröm att kunna ta sin bil och köra till Beirut och att turista i Damaskus:

Israels president meddelar att fred med Libanon och Syrien är det stora målet:

Israel vill bevisligen ha fred med sina grannländer som president Herzog säger. Men det krävs två parter för att ingå fred och därför nämner han bara riktiga länder som Saudi, Syrien och Libanon. Den palestinska terrorstaten söker bara mord och våldtäkt och då är det svårt att ingå fred.

Håller du med Israels president att Libanon, Syrien och Saudiarabien bör ingå fred med Israel?

Ja, jag håller med om att fred bör ingås. Men jag har ingen tilltro till att en företrädare för Israel är seriös med utspel om fred.

Citat:
Är det palestinska terrorister som är det stora hotet mot fred i Mellanöstern?

Nej. Det stora hotet är Israel.

Israel är ett märkligt land. Det är ett land som fruktar fred och älskar krig.

Citat:
Det verkar ju så när man lyssnar till intervjun med president Herzog, som ser möjligheter till fred med de riktiga staterna i mellanöstern men knappt nämner terroristerna.

Är det möjligt att få till en varaktig fred i Mellanöstern så länge terroristerna i Palestina sätter dagordningen? Bör arabstaterna klippa banden med terroristerna och sluta separatfred med Israel?

https://www.timesofisrael.com/herzog-tells-saudi-tv-he-dreams-of-peace-with-riyadh-heart-aches-for-innocent-gazans/
Citera
2026-07-18, 00:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag ignorerar ingenting. Till skillnad ifrån du.
Vadå under hela historien? Innan sionisterna invaderade så levde de få judar som fanns där i fred och harmoni med araberna. Under 1900-talet så är det ju sionisterna som bedrivit de brotten du talar om. Eller, kom med källor på vilka händelser du talar om.
Förutom att det inte alls var det, utan judar mördades och attackerades av araber bland annat 1920, 1929, 1933, 1936 - och krigshandlingar pågick en lång tid före britternas uttåg och utropandet av staten Israel. Under perioden 30 november 1947 till 3 april 1948 dödades och sårades enligt en israelisk källa sammanlagt 6 187 personer, varav 2 977 araber, 2 733 judar, 430 britter och 47 andra.

Och dagen efter den israeliska självständighetsförklaringen 14 maj 1948 vilken var framröstad av FNs generalförsamling anföll inte mindre än 11 muslimska arabländer och grupperingar koordinerat Israel - och fick kompanistryk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/1948_%C3%A5rs_arabisk-israeliska_krig

Citat:
När någon ber om belägg så citerar jag och så hänvisar jag. Ifall länken inte skulle komma med så kan man absolut be om den. Till skillnad ifrån du som inte kommer med några som helst källor. Bara trams och trollande.
Som sagt - du postar inte källor förrän folk avkräver det av dig. Med andra ord kan det mesta du skriver därför avfärdas som lögner.

Medans jag har bifogat länkar till källa varje gång. Vilket du inte gör.

Och med invektiv och ad hominem har du än en gång diskvalificerat dig från diskussionen.
Citera
2026-07-18, 00:46
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Israel kan få fred när de vill. De behöver bara sluta med sina folkmord, etniska rensning, brott emot mänskligheten, apartheid, illegal bosättningspolitik, illegal ockupation och att sluta attackera sina grannar och expandera sina gränser hela tiden. Valet är deras. Men dessvärre så tillåts en minoritet av fanatiska galningar bedriva dessa brott och grymheter

Du menar dom kan få fred i döden när du och dina slutligen slaktat dom, för det är vad som kommer att hända om dom böjer sig fram och visar analen för araberna men idioter som du verkar aldrig fatta detta.
Citera
2026-07-18, 00:50
Medlem
Citat:
Förutom att det inte alls var det, utan judar mördades och attackerades av araber bland annat 1920, 1929, 1933, 1936 - och krigshandlingar pågick en lång tid före britternas uttåg och utropandet av staten Israel. Under perioden 30 november 1947 till 3 april 1948 dödades och sårades enligt en israelisk källa sammanlagt 6 187 personer, varav 2 977 araber, 2 733 judar, 430 britter och 47 andra.

Källa?

Citat:

Och dagen efter den israeliska självständighetsförklaringen 14 maj 1948 vilken var framröstad av FNs generalförsamling anföll inte mindre än 11 muslimska arabländer och grupperingar koordinerat Israel - och fick kompanistryk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/1948_%C3%A5rs_arabisk-israeliska_krig

Nu gör du exakt samma sak som du anklagar mig för. Att posta en länk utan att hänvisa eller citera.

Citat:

Som sagt - du postar inte källor förrän folk avkräver det av dig. Med andra ord kan det mesta du skriver därför avfärdas som lögner.

Jag postar givetvis mina källor. Om det någon gång inte lyckats komma med så har jag postat på förfrågan.

Citat:

Medans jag har bifogat länkar till källa varje gång. Vilket du inte gör.

Det har du absolut inte. Du har fortfarande inte kommit med källor på att det enbart skulle vara palestinier som klassar nakban som folkmord alt etnisk rensning. Du har genomgående inte kommit med några källor öht. Detta inlägget och ett tidigare är enda gången du kommit med någon källa, fast källan var till något annat. Men då har du gjort samma sak som du anklagar mig för att göra som du påstår inte duger.... alltså bevisar du återigen hur oseriös och oärlig du är
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-18 kl. 00:52.
Citera
2026-07-18, 00:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Källa?

Nu gör du exakt samma sak som du anklagar mig för. Att posta en länk utan att hänvisa eller citera.
Vilken ju var länken under - vilken du även kan se i ditt citat. Eller var det lite för svårt för herrn att räkna ut

Citat:
Jag postar givetvis mina källor. Om det någon gång inte lyckats komma med så har jag postat på förfrågan.

Det har du absolut inte. Du har fortfarande inte kommit med källor på att det enbart skulle vara palestinier som klassar nakban som folkmord alt etnisk rensning. Du har genomgående inte kommit med några källor öht. Detta inlägget och ett tidigare är enda gången du kommit med någon källa. Men då har du gjort samma sak som du anklagar mig för att göra som du påstår inte duger.... alltså bevisar du återigen hur oseriös och oärlig du är
Förutom att du än en gång ljuger.
Citera
2026-07-18, 00:52
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
a, jag håller med om att fred bör ingås. Men jag har ingen tilltro till att en företrädare för Israel är seriös med utspel om fred.

Men Israel har väl alltid hållit de fredsavtal de slutit? Om något land vägrar gå med på fredsavtal med Israel får de även stå ut med att Israel får härja i deras land eftersom länderna är i krig.

Det är alltid detta "vi vägrar fredsavtal eftersom Israel ändå kommer att bryta det" trots att Israel alltid respekterar de fredsavtal man slutit med grannländer till punkt och pricka.
Citera
2026-07-18, 00:54
Medlem
Citat:
Vilken ju var länken under - vilken du även kan se i ditt citat. Eller var det lite för svårt för herrn att räkna ut

Den länken leder till 1948 års arabisk-israeliska krig. Jag bad om källa på de händelserna du nämner. Inte en länk angående kriget.

Citat:

Förutom att du än en gång ljuger.

Alla kan ju se vad du postat
Citera
2026-07-18, 00:57
Medlem
franges avatar
Citat:
Den länken leder till 1948 års arabisk-israeliska krig. Jag bad om källa på de händelserna du nämner. Inte en länk angående kriget.
Och det står i länken, under "Bakgrund" samt "Händelser efter delningsbeslutet". Gör om, gör rätt.

Du skämmer bara ut dig nu - än en gång.
Citera
2026-07-18, 01:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
...
Problemet är såklart babelstinerna och vad ska det bli av med dom om detta sker? Deras tidigare hemländer verkar inte vara så sugna på att ta tillbaka dom. Framförallt efter dom blev någon form av eget "folkslag" på 60-talet. Det verkar som att egyptiern som var delaktigt i denna process inte tänkte så långt med framförhållning längre än några år i sikte.

Får väl göra ett nytt försök med somalieland och se om det går att muta in någon markplätt där som de kan bosätta sig på och leva i harmoni och fred med andra och sig själva?!

Det där påminner om tankar från 1930-talet. Då handlade det om att hitta något land dit judarna kunde fördrivas. Sedan bestämde sig tyskarna för en annan form av "slutlig lösning".

Tyskarnas handlingar var skamliga. Detsamma gäller Israel.
Citera
2026-07-18, 01:01
Medlem
Alla vill ha fred... Så länge det bugas åt rätt håll. Ta emot den starkes fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in