Har fastnat lite på youtubekanalen
@sowhynot och kan inte låta bli att fascineras av galenskapen att sälja sitt hus och spendera lite drygt 3 miljoner kronor för en långseglats.
Sen tycker jag egentligen inte att det är så galet men blir nyfiken på vad andra tycker och hur ni ser på det hela?
Vet inte om övriga resediskussioner är rätt forum då det kanske är mer livsstilsrelaterat eller möjligtvis skulle tråden möjligtvis ligga under youtubers, men det beror ju också på hur tråden utvecklas.
Kan tycka att det är ganska modigt att ge sig av så som familjen gjort med tanke på att de tre barnen inte är särskilt gamla, tänker inte så mycket på risken för storm osv, men hur sjutton håller man sams? Lite småtjafs har det väl varit men med tanke på omständigheterna så. Kan tänka mig att ungarna kan sakna en hel del hemifrån och förmodligen för unga för att fullt ut begripa vilket äventyr de ändå är med om.
Sen funderar jag lite på deras internetuppkoppling... Har självklart sett någon säsong av
Över Atlanten och vet att det skällts när folk använt internet pga skyhöga priser. Men hur fungerar det med Starlink egentligen? De satelliterna ändras ju inte av att man är ute på öppen hav och det bör ju inte kosta multum. Men familjen har ändå begränsat tillgången till en timme om dagen, och då är det för att främst kolla väderrapporter.
Rätt intressant.
Någon som blir sugen?