2026-07-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Man hör, ser och läser dagligen att de rödgröna partierna uppmanar (beordrar) oss normala att
FÖRSTÅ, FÖRLÅTA, SKONA och DALTA MED livsfarliga brottslingar som njuter av att slå, hugga och skjuta ihjäl folk. Lägg till våldta och kidnappa också.

Men hur är det motsatta?
Har ni nånsin sett / hört en sosse, vänsterpartist, centerpartist eller miljöpartist predika åt packet att sluta begå brott ? Att det är fel att råna, misshandla och döda?
Att det INTE är häftigt att vara gangster ?
Att många människor blir lidande, offren själva plus anhöriga samt rädsla och oro i hela samhället ?

Kom gärna med exempel, för jag har då bara lagt märke till det förstnämnda.
soviet var inte speciellt förlåtande för stöld

Citera
2026-07-17, 18:33
Medlem
feemaxxxs avatar
Vänsterns värsta kriminella är de som inte fullt ut tycker likadant som de själva. De ska direkt fängslas och avrättas.
Citera
2026-07-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tänker att med en bättre start i Sverige hade den utveckling vi ser kunnat undvikas. Människor måste ha en dräglig tillvaro och får de inte det kommer några få av dem att skaffa sig det ändå. Så var det när svenskarna flydde till vilda västern. De flesta etablerade sig efter ett par generationer, men några blev desperados. Så är det nu i Sverige.
Det handlar inte om en dräglig tillvaro. Alla i Sverige är tillförsäkrade en ekonomisk nivå som motsvarar ett lågavlönat hederligt arbete. De kriminella nöjer sig inte med det, utan eftersträvar lyx. Kläder, smycken, klockor, bilar, vad som helst som utåt signalerar ekonomiskt välstånd. Varför i hela fridens namn glorifierar vänstern sådana människor? Varför? Jag förstår det inte. Själv föraktar jag människor som vill uppvisa statussymboler, oavsett om de köpt dem för egna eller stulna pengar.

Finns det något mer patetiskt än en stockholmare som hyr en sportbil och kör ner till tennisveckan i Båstad för att leka miljonär?
Inside info: I Båstad kallar lokalbefolkningen stockholmare för måsar.
Citera
2026-07-17, 18:49
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Man hör, ser och läser dagligen att de rödgröna partierna uppmanar (beordrar) oss normala att
FÖRSTÅ, FÖRLÅTA, SKONA och DALTA MED livsfarliga brottslingar som njuter av att slå, hugga och skjuta ihjäl folk. Lägg till våldta och kidnappa också.

Men hur är det motsatta?
Har ni nånsin sett / hört en sosse, vänsterpartist, centerpartist eller miljöpartist predika åt packet att sluta begå brott ? Att det är fel att råna, misshandla och döda?
Att det INTE är häftigt att vara gangster ?
Att många människor blir lidande, offren själva plus anhöriga samt rädsla och oro i hela samhället ?

Kom gärna med exempel, för jag har då bara lagt märke till det förstnämnda.
Att köpa sex är de emot. Och män som misshandlar sina partners är de väldigt emot. Där hörde jag till och med Nooshi förklara att det behövdes strängare straff. Så vid just misshandel av närstående är strängare straff en lösning. Om man däremot misshandlar folk i största allmänhet hjälper det inte.
Citera
2026-07-17, 18:55
Avstängd
Citat:
Jag tänker att med en bättre start i Sverige hade den utveckling vi ser kunnat undvikas. Människor måste ha en dräglig tillvaro och får de inte det kommer några få av dem att skaffa sig det ändå. Så var det när svenskarna flydde till vilda västern. De flesta etablerade sig efter ett par generationer, men några blev desperados. Så är det nu i Sverige.

Så enligt dig MÅSTE man vara kriminell i Sverige för att få mat på bordet ?
Sverige är som Sydafrika?
Citera
2026-07-17, 18:56
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, det är baserat på en undersökning gjord av en privatperson som begärde ut flera års våldtäktsdomar från landets samtliga tingsrätter, och därefter sorterade ut de domar som rörde gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter. Han gjorde helt enkelt den forskning som BRÅ vägrar göra. Det är därför som BRÅ enkelt kan hävda att de inte har någon dylik statistik, de låter medvetet bli att titta på det.

Den här "privatpersonen" var förstås en hängiven miljöpartist som annars ägnar sig åt att rädda korallrev och jobba ideellt åt Läkare utan gränser, men bestämde sig helt förutsättningslöst för att granska våldtäktsdomar ur ett högerextremt fascistperspektiv och kom fram till de här slutsatserna som du påstår? Nej, det är inte forskning.
Citera
2026-07-17, 18:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Att köpa sex är de emot. Och män som misshandlar sina partners är de väldigt emot. Där hörde jag till och med Nooshi förklara att det behövdes strängare straff. Så vid just misshandel av närstående är strängare straff en lösning. Om man däremot misshandlar folk i största allmänhet hjälper det inte.

Mmm. Skillnad på folk och folk, tycker dom.
Citera
2026-07-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Den här "privatpersonen" var förstås en hängiven miljöpartist som annars ägnar sig åt att rädda korallrev och jobba ideellt åt Läkare utan gränser, men bestämde sig helt förutsättningslöst för att granska våldtäktsdomar ur ett högerextremt fascistperspektiv och kom fram till de här slutsatserna som du påstår? Nej, det är inte forskning.
Gå till tingsrätten och läs dagboken. Återkom sedan och rapportera vad du fann. Statistik är statistik, oavsett vem som har grävt fram underlaget.

Varför avgick Lars Ohly?
Citera
2026-07-17, 19:12
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Gå till tingsrätten och läs dagboken. Återkom sedan och rapportera vad du fann. Statistik är statistik, oavsett vem som har grävt fram underlaget.

Varför avgick Lars Ohly?

Nej, statistik är statistik om den har sammanställts av en statistiker som klarar av att samla in, analysera och tolka data för att hitta mönster och fatta faktabaserade beslut. Din vän hade en åsikt och förutfattad mening från början som han ville få bekräftad för att sprida desinformation. Han är ett internettroll och inte nån statistiker.
Citera
2026-07-17, 19:43
Avstängd
Citat:
Kan du svara på första frågan?

Fattigdom är inte bara absolut utan även relativ.
Citera
2026-07-17, 19:47
Avstängd
Citat:
Fattigdom är inte bara absolut utan även relativ.
Så enligt dig MÅSTE vissa råna i Sverige?
Citera
2026-07-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Nej, statistik är statistik om den har sammanställts av en statistiker som klarar av att samla in, analysera och tolka data för att hitta mönster och fatta faktabaserade beslut. Din vän hade en åsikt och förutfattad mening från början som han ville få bekräftad för att sprida desinformation. Han är ett internettroll och inte nån statistiker.
Statistiker är inte en skyddad yrkestitel, och det krävs ingen utbildning för att sammanställa så simpel statistik. Det klarar en normalbegåvad 12-åring.

Varför avgick Lars Ohly? Och varför skyddade partiet honom i 30 år? Alla visste ju om att han tafsade på kvinnor hela jävla tiden. Här har vi problemet med vänstern. De ylar om hur hemska män är, men blundar hårt när det handlar om en från de egna leden. De ylar om hur de hemska kapitalisterna roffar åt sig, men när deras egna representanter ertappas med att försnilla pengar, då är det tyst som i graven.

Och varför i hela fridens namn gullar de med kriminella? Vilka är det som drabbas värst av kriminalitet? Det är inte jag eller mina grannar, vi har råd att bo i ett dyrt och därmed väldigt lugnt område. I mina kvarter kan en ung kvinna promenera ensam sent på kvällen, det är fullständigt ofarligt. De som drabbas är de skötsamma människor som inte har råd att flytta till ett bättre område, men dem skiter vänstern fullständigt i.

Istället glorifieras de gängkriminella och gangsterrap utmålas som stor konst. (Hur det nu kan anses vara stor konst att en analfabet från tredje världen babblar om hur tuff han är när han våldtar och mördar...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in