Citat:
Tro det eller ej, men jag var vänster i min ungdom, och umgicks med andra som var vänster. Och när det gäller kvinnosyn så kan jag lova dig att det skiljer något enormt mellan män som är vänster och män som är höger. Och det är inte till vänstermännens fördel, om du tror det. Jag har aldrig träffat på sådan stark misogyni bland högermän. Inte ens i närheten. (Men när kvinnor är inom hörhåll så är vänstermän feminister hela bunten.) Nu gäller det givetvis inte alla vänstermän, långt därifrån. Men jag har aldrig hört högermän tala om kvinnor som "slynor", "fittor" eller "horor". Det har jag bara hört från vänstermän. "Straffknulla" är också ett uttryck som jag exklusivt hört från vänstermän.
Svenska samhället är väl oftast gärningsmannens hemland så jag vet inte vad du yrar om. Varför skulle turister vara överrepresenterade? Inte för att det spelar nån roll, för våldtäkt är ett grovt brott oavsett vem gärningsmannen är.
För att göra det kort och enkelt: Våldtäkt beror inte på biologiska drifter, utan handlar i grunden om makt, kontroll och bristande respekt för en annan människas gränser. En taskig människosyn helt enkelt, där man inte delar principen om allas lika värde - och vi vet ju vilken politisk tillhörighet de personerna brukar ha.
För att göra det kort och enkelt: Våldtäkt beror inte på biologiska drifter, utan handlar i grunden om makt, kontroll och bristande respekt för en annan människas gränser. En taskig människosyn helt enkelt, där man inte delar principen om allas lika värde - och vi vet ju vilken politisk tillhörighet de personerna brukar ha.
Men när det gäller gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter så är gärningsmännen till över 90% av icke-västlig invandrarbakgrund. Vad beror det på? Vad är det för patriarkala strukturer i det svenska samhället som gör att just de männen är så starkt överrepresenterade? Jag minns en artikel jag läste för mer än 30 år sedan som handlade om samtalsterapi för våldtäktsmän som avtjänade fängelstraff. Terapins syfte var givetvis att försöka minska risken för återfall. Men det fanns ett problem. Mer än hälften av de dömda behärskade svenska i så låg grad att samtalsterapi var helt meningslös.
Och varför är inte fattigpensionärer kriminella?