2026-07-10, 10:00
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Stämmer det att detta ämnet är klassat som läkemedel i Sverige dvs inte narkotika? Så man riskerar böter om tullen tar det?

Eftersom shoppar inte får diskuteras i tråden emootager jag gärna tips på eu shoppar eller om det finns inrikes.
Citera
2026-07-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Stämmer det att detta ämnet är klassat som läkemedel i Sverige dvs inte narkotika? Så man riskerar böter om tullen tar det?

Eftersom shoppar inte får diskuteras i tråden emootager jag gärna tips på eu shoppar eller om det finns inrikes.

Om du gör dig besväret att läsa mina senaste inlägg får du indirekt svar på båda dina frågor
Citera
2026-07-12, 09:07
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Blev en order på Hammer Labz 500 mg Phenibut.

Tänkte ta första dosen en fredag eller lördagkväll och vara uppe för att känna effekten.

Jag är mkt väl bevandrad inom opiater och benso även om jag inte har en pågående tolerans på någon av dom. Men även om det går år i mellan så vill jag ha många mg xanor för att må bra.

Vad är en rimlig dos första gången om man vill känna det tydligt men inte bli alldeles för mycket?
1st eller 2st 500 mg kapslar? Eller mer? Vilka biverkningar riskerar man?

Och slutligen, kan man ta en kapsel halvtimme innan läggdags som ren sömnhjälp flera dagar i rad eller riskerar man tillvänjning och at då?
Citera
2026-07-13, 17:30
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jag misstänker att 1000mg blir lite för klent för en gammal pundare som mig. Är det ok att dricka lite alkohol några timmar efter att man tagot 1g på tom mage?

Eller ska jag ta 1.5g på tom mage direkt? Och bara ta alkohol många timmar senare om effekten känns trist?
Citera
2026-07-14, 09:16
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Jag misstänker att 1000mg blir lite för klent för en gammal pundare som mig. Är det ok att dricka lite alkohol några timmar efter att man tagot 1g på tom mage?

Eller ska jag ta 1.5g på tom mage direkt? Och bara ta alkohol många timmar senare om effekten känns trist?

det rimmar fint förstärker effekten av alkohol
Citera
2026-07-14, 20:13
Medlem
Citat:

Rockade det på Elle? Har också lagt en order på dito
Citera
2026-07-15, 07:48
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
det rimmar fint förstärker effekten av alkohol
Ok, hoppas få prova snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781
Rockade det på Elle? Har också lagt en order på dito

Det sket sig. hlsu*** påstår sig ha skickat paketet i måndags men ups visar fortfarande att dom inte ens fått paketet, bara elektronisk förhandsinformation. Och då betalade jag 13 eur för snabb ups express för jag ville ha det innan helgen. Surt. Mailade leverantör igår och dom svarade snabb att dom skulle undersöka saken. Inget mer har hänt sedan dess så ser ut som helgplanerna skiter sig.

Har jag tur kommer min Kanna innan helgen men det tror jag inte och den verkar inte lika skoj som Phen ändå. Får väl bli Jim Beam och cola som vanligt då, trött på brännvin men nått måste man ju ha när det är helg.
Citera
2026-07-17, 08:58
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Då har det rört på sig, UPS som hade tekniska problem. Skall komma idag men det enligt UPS som är lika pålitliga som Trump. Återkommer med rapport när det inmundigats.
Citera
2026-07-17, 09:40
Medlem
Citat:
Då har det rört på sig, UPS som hade tekniska problem. Skall komma idag men det enligt UPS som är lika pålitliga som Trump. Återkommer med rapport när det inmundigats.

de brukar gå igenom 5 av 10 paket när de kommer från PL men fentabut är ok att ta in. du lär se gul tulltejp och blankett i paketet

en försening på 1-2 dagar tex i uppdateringar eller att leveransen inte blir idag betyder ofta att paketet liggeer i en dold "under tullkontroll". om paketet går iväg tex måndag med 24ups xpr och anländer tisdag morgon på ups-kontor och fulländand leverans på samma dag = ingen tulltejp på. för just det paketet togs inte ut för manuell kontroll.

ett paket med schenker (dsg) var nog värst. haffades på postkontor och var i tullen 3 veckor innan tulltejpen och paketet skickades vidare till mej. UPS är snabbare. och då var det ändå en burk ecdysterone vilket var helt lagligt att ta in
Senast redigerad av fonzen 2026-07-17 kl. 09:51.
Citera
2026-07-17, 16:35
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
de brukar gå igenom 5 av 10 paket när de kommer från PL men fentabut är ok att ta in. du lär se gul tulltejp och blankett i paketet

en försening på 1-2 dagar tex i uppdateringar eller att leveransen inte blir idag betyder ofta att paketet liggeer i en dold "under tullkontroll". om paketet går iväg tex måndag med 24ups xpr och anländer tisdag morgon på ups-kontor och fulländand leverans på samma dag = ingen tulltejp på. för just det paketet togs inte ut för manuell kontroll.

ett paket med schenker (dsg) var nog värst. haffades på postkontor och var i tullen 3 veckor innan tulltejpen och paketet skickades vidare till mej. UPS är snabbare. och då var det ändå en burk ecdysterone vilket var helt lagligt att ta in
Fick det idag, ingen tulltejp heller. Har precis tagit 1000 mg på tom mage. (5 tim sedan liten lunch). Gissar på att det inte blir så mycket åka av så har Jim Beam att fylla på med efterhand.

Edit: Efter en timme känner jag mig tydligt tyngre i kroppen och mer avslappnad.
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2026-07-17 kl. 17:00.
Citera
2026-07-17, 16:54
Medlem
Citat:
Fick det idag, ingen tulltejp heller. Har precis tagit 1000 mg på tom mage. (5 tim sedan liten lunch). Gissar på att det inte blir så mycket åka av så har Jim Beam att fylla på med efterhand.
Är du van vid starka prylar så kommer du troligen bli missnöjd med Phenibut. Känner själv inte av det alls när jag är vaken men det gör att jag sover djupt och länge vilket jag inte gör utan.
Citera
2026-07-17, 18:51
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Så nu har jag även 20 cl Jim Beam innanför västen. Folk på reddit m.m. skriver om Phenibut som värsta dödsknarket där man dricker 2 öl till och det känns som 20.

Jag märker ingen skillnad, alkoholen är precis som vanligt. Men visst blev jag tung å avslappnad i kroppen av det. Kan nog funka fint för sömnen men återigen verkar onlinefolket hävda att tar man mer än 2 gånger i veckan så lider man värre än en bensoavtändning när man håller upp.

Det känns som en massa fjortisar som hetsar upp varandra i brygga över vem som kan överdriva mest.

Mealtonin deluxe skulle jag säga. Kava hade ett betydligt mer markant och tydligt rus, dock inte särskilt angenämt. Inte hemskt, bara lite meningslöst. Def inte narkotiskt iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in