2026-07-17, 15:35
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Så du tycker att dom ska utrota alla sina fiender för att slippa att själva känna sig hotade? Jag kan förstå den åsikten, den är ärlig. Så länge folk är ärliga med vad dom tycker så kan jag oftast köpa deras argument.

Sluta vara så jävla överdramatisk som en gammal jävla kärring!

Judar utrotar inte muslimer. De vill ha säkerhetsavstånd, buffertzoner.
Citera
2026-07-17, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Sluta vara så jävla överdramatisk som en gammal jävla kärring!

Judar utrotar inte muslimer. De vill ha säkerhetsavstånd, buffertzoner.
När är säkerhetsavståndet tillräckligt? När alla palestinier i Gaza är döda/bortkörda? Men jag förstår hur du tänker. Döda alla som hotar dig. Jag kan köpa den tanken.
Citera
2026-07-17, 15:45
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
När är säkerhetsavståndet tillräckligt? När alla palestinier i Gaza är döda/bortkörda? Men jag förstår hur du tänker. Döda alla som hotar dig. Jag kan köpa den tanken.

Töntig debattteknik. Du har inga konspirationsteoriargument kvar, de har slaktats ett efter ett genom fakta och du repeterar nu samma saker om och om igen, papegoja.
Citera
2026-07-17, 15:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
https://search.brave.com/images?q=palestine+coin&source=web

Notera att mynten är äldre än staten Israel

De där mynten var gjorda av en judisk myndighet. Man ser att det finns hebreiska bokstäver med på mynten om du tittar noggrannt.
Citera
2026-07-17, 15:49
Avstängd
Citat:
Töntig debattteknik. Du har inga konspirationsteoriargument kvar, de har slaktats ett efter ett genom fakta och du repeterar nu samma saker om och om igen, papegoja.
Jag säger ju att jag kan hålla med dig om tankegången att döda dom som hotar en. Jag tycker det är mycket mycket bättre när folk är raka och ärliga och jag kan köpa det argumentet.
Citera
2026-07-17, 15:49
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Vilken buffertzon har dom menar du? Och kan du bemöta mina svar istället för att ducka?

Bemöt detta:
Du vill väl heller inte vara helt omringad av grannar som helst av allt skulle vilja se din utplåning, och deras dröm av att själva få utföra den.

Och varför tror du palestinierna till viss del tycker så? Vad hade du tyckt om (välj valfri invandrargrupp i Sverige) hade tvångsövertagit ditt hem och påstått att deras Gud lovat dem det för 3000 år sedan? Byggt bosättningar i närheten på en kulle som du och dina grannar äger och byggt en väg över ditt grönsaksland för att komma till sin gated community? Om dina nya grannar skjutit prick med skarp ammunition på dina barn och förgiftat dina husdjur? Och tagit allt dricksvatten så din brunn sinat?

Hade du vänt andra kinden till och sagt:”Det är såååå synd om den här förtryckta gruppen!”?

Nej, bosättarna i Israel är ett jävla pack. Deras ledare, varav två är ministrar och sitter i deras regering, är svartlistade med sanktioner och har reserestriktioner från EU.

Som vi brukar säga:”It takes two to tango!”. Hamas och Hizbollah med Iran är skurkar, men bosättarna och deras gelikars är också as! Med dessa blir det aldrig fred!
Citera
2026-07-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De där mynten var gjorda av en judisk myndighet. Man ser att det finns hebreiska bokstäver med på mynten om du tittar noggrannt.

Nja. Fanns inga judiska myndigheter då. Men det är hebreiska bokstäver för att innan galna sionister ifrån väst invaderade så levde judar, kristna och muslimer i harmoni där.
Citera
2026-07-17, 15:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

När palestinierna slutar mörda israeler. Bara testa att göra det och se vad som händer?
Citera
2026-07-17, 15:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Nja. Fanns inga judiska myndigheter då. Men det är hebreiska bokstäver för att innan galna sionister ifrån väst invaderade så levde judar, kristna och muslimer i harmoni där.

Nej. Muslimerna hatade judar sen Muhammed. Mynten gavs ut av den sionistiska organisationen som styrde över mandatet.
Citera
2026-07-17, 15:52
Medlem
Citat:
När palestinierna slutar mörda israeler. Bara testa att göra det och se vad som händer?

Vad sägs om att Israel upphör med sina folkmord, etniska rensningar, brott emot mänskligheten, illegal ockupation och illegal bosättningspolitik? Då hade de ju kunnat leva i fred. Men de vägrar ju att sluta
Citera
2026-07-17, 15:53
Medlem
Citat:
Nej. Muslimerna hatade judar sen Muhammed.

Hur kommer det sig då att de levde i fred och harmoni innan västerländska fanatiska galningar invaderade området? Hur förklarar du alla marockanska judar som dåvarande kungen räddade från nazisterna?
Citera
2026-07-17, 15:56
Avstängd
Citat:
Jag förstår din tanke att döda dom som hotar att döda dig. Och dom lär ju bli fler och fler ju mer mördandet fortgår. Vilket leder till mera dödande. Tills någon sida mer eller mindre utrotat den andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in