2026-07-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Finns ingen sionist stat, du är en vänsterbliven antisemit.
Ett barn vet att Egypten ligger i Afrika.
De kan inte fly till Sverige så länge Tidö styr.

När dina argument är slut börjar du gråta och kalla mig för saker. Det visar bara att du har förlorat debatten helt.

Att tro att Tidöavtalet har stoppat all invandring är bara fånigt. Det kommer fortfarande tusentals människor hit varje år och om ett jätteland som Egypten kollapsar på grund av krigen tror du på allvar att ett svenskt papper stoppar en global flyktingvåg? Skärp dig

Du kallar mig antisemit men du vet uppenbarligen inte vad ordet betyder. Araber är också ett semitiskt folk och att bomba och fördriva araber är därför antisemitism i praktiken. Sionisterna har gjort just detta i decennier och de tidiga ledarna i Europa såg dessutom ner på de judar som vägrade flytta till Palestina och sioniströrelsen startades i slutet av 1800-talet i Europa som en ren politisk rörelse, inte en religiös och det skedde när Theodor Herzl – som inte ens var religiös – skrev sin bok Judestaten år 1896 och det var vanlig kolonialism där man tog mark från de som redan bodde i Palestina med Storbritanniens hjälp.

Att Egypten ligger i Afrika ändrar ingenting. Det är fortfarande en del av arabvärlden. Krig där borta skapar flyktingar som söker sig hit och det är ren logik som varken din bibel eller Tidöavtalet kan trolla bort.
Citera
2026-07-17, 15:05
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
När jag ser hur bosättarna beter sig så blir jag äcklad. Och det är inte tiktokvideos, det är journalister som gjort reportage.

Men du blev inte äcklad av Hamas egna videos från Oktober 7.

Då vet vi vad du är.
Citera
2026-07-17, 15:07
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
När dina argument är slut börjar du gråta och kalla mig för saker. Det visar bara att du har förlorat debatten helt.

Att tro att Tidöavtalet har stoppat all invandring är bara fånigt. Det kommer fortfarande tusentals människor hit varje år och om ett jätteland som Egypten kollapsar på grund av krigen tror du på allvar att ett svenskt papper stoppar en global flyktingvåg? Skärp dig

Du kallar mig antisemit men du vet uppenbarligen inte vad ordet betyder. Araber är också ett semitiskt folk och att bomba och fördriva araber är därför antisemitism i praktiken. Sionisterna har gjort just detta i decennier och de tidiga ledarna i Europa såg dessutom ner på de judar som vägrade flytta till Palestina och sioniströrelsen startades i slutet av 1800-talet i Europa som en ren politisk rörelse, inte en religiös och det skedde när Theodor Herzl – som inte ens var religiös – skrev sin bok Judestaten år 1896 och det var vanlig kolonialism där man tog mark från de som redan bodde i Palestina med Storbritanniens hjälp.

Att Egypten ligger i Afrika ändrar ingenting. Det är fortfarande en del av arabvärlden. Krig där borta skapar flyktingar som söker sig hit och det är ren logik som varken din bibel eller Tidöavtalet kan trolla bort.

Ditt dravel är debunked för länge sedan.

(FB) ”Jag hatar araber, därför är jag för Israels krigande”
Citera
2026-07-17, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Men du blev inte äcklad av Hamas egna videos från Oktober 7.

Då vet vi vad du är.
Jo det blev jag. Extremt äcklad. Men på vilket sätt försvarar det bosättarnas grisbeteende?
Citera
2026-07-17, 15:12
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Jo det blev jag. Extremt äcklad. Men på vilket sätt försvarar det bosättarnas grisbeteende?

Det är svårt för utomstående att greppa den existentiella utsatthet som judar i Mellanöstern lever under, där öppna hot om total utplåning tillhör vardagen. Det är fullständigt självklart att en befolkning som ständigt lever under trycket av ett sådant extremt våld tvingas till en konstant, kompromisslös beredskap för att överleva.
Citera
2026-07-17, 15:14
Avstängd
Citat:
Det är svårt för utomstående att greppa den existentiella utsatthet som judar i Mellanöstern lever under, där öppna hot om total utplåning tillhör vardagen. Det är fullständigt självklart att en befolkning som ständigt lever under trycket av ett sådant extremt våld tvingas till en konstant, kompromisslös beredskap för att överleva.
Så att dom tar andras hem och mark är helt ok för dig?
Citera
2026-07-17, 15:23
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Så att dom tar andras hem och mark är helt ok för dig?

Du vill väl heller inte vara helt omringad av grannar som helst av allt skulle vilja se din utplåning, och deras dröm av att själva få utföra den.

En bufffertzon behövs pga situationen. Därför ser jag inget konstiget med judarnas reaktion.
Citera
2026-07-17, 15:24
Avstängd
Citat:
Du vill väl heller inte vara helt omringad av grannar som helst av allt skulle vilja se din utplåning, och deras dröm av att själva få utföra den.

En bufffertzon behövs pga situationen. Därför ser jag inget konstiget med judarnas reaktion.
En buffertzon har dom väl redan, detta handlar ju om lebensraum.
Citera
2026-07-17, 15:25
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
En buffertzon har dom väl redan, detta handlar ju om lebensraum.

Vilken buffertzon har dom menar du? Och kan du bemöta mina svar istället för att ducka?

Bemöt detta:
Citera
2026-07-17, 15:28
Avstängd
Citat:
Vilken buffertzon har dom menar du?
Bosättarna tar väl inte muslimernas mark för att skapa en större buffertzon, dom vill väl ha större så kallat lebensraum.
Citera
2026-07-17, 15:31
Avstängd
Citat:
Vilken buffertzon har dom menar du? Och kan du bemöta mina svar istället för att ducka?

Bemöt detta:
Så du tycker att dom ska utrota alla sina fiender för att slippa att själva känna sig hotade? Jag kan förstå den åsikten, den är ärlig. Så länge folk är ärliga med vad dom tycker så kan jag oftast köpa deras argument.
Citera
2026-07-17, 15:33
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Bosättarna tar väl inte muslimernas mark för att skapa en större buffertzon, dom vill väl ha större så kallat lebensraum.

Det är inte muslimernas mark.

Att reducera frågan till att judar "tar muslimers mark" är en extrem förenkling av historien. Det område som idag kallas Västbanken är det historiska och bibliska Judéen och Samarien - judendomens absoluta vagga där judar har bott i årtusenden.

Judarna blev etniskt rensade från dessa områden så sent som 1948 när Jordanien ockuperade marken och förstörde alla synagogor. När Israel tog kontroll över området 1967 efter att ha blivit attackerade i Sexdagarskriget, öppnades möjligheten för judar att återvända till sina historiska rötter. Det handlar alltså om ett folks rätt att bo i sitt historiska hemland, på mark vars slutgiltiga gränser måste avgöras genom fredsförhandlingar, inte genom att ensidigt utmåla den ena sidan som tjuvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in