2026-07-17, 14:32
Medlem
Nä det går inte, då kan dom inte få tag på något mer bra röka.
Citera
2026-07-17, 14:32
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har forskningen också visat varför gruppvåldtäkter var ett okänt fenomen i Sverige för 40 år sedan, eller varför gärningsmännen till över 90% har utomvästlig invandrarbakgrund? Handlar det om patriarkala strukturer i det svenska samhället, eller handlar det om patriarkala strukturer i gärningsmännens hemländer?]

Svenska samhället är väl oftast gärningsmannens hemland så jag vet inte vad du yrar om. Varför skulle turister vara överrepresenterade? Inte för att det spelar nån roll, för våldtäkt är ett grovt brott oavsett vem gärningsmannen är.

För att göra det kort och enkelt: Våldtäkt beror inte på biologiska drifter, utan handlar i grunden om makt, kontroll och bristande respekt för en annan människas gränser. En taskig människosyn helt enkelt, där man inte delar principen om allas lika värde - och vi vet ju vilken politisk tillhörighet de personerna brukar ha.
Citera
2026-07-17, 14:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det kommer tack och lov inte bli så då 15 år inte står i rimlig proportion till brottet det gör däremot nuvarande lagstiftning därför vi har den, dessutom är det så enkelt att det är bara kriminella själva som blir rånade och misshandlade de får skylla sig själv precis som du får göra hade du levt laglydigt hade det liksom inte hänt

15 år är helt okej för det enda som händer är att vänstermiffon som du börjar grina.
Det gör inget att ni grinar. Det är en irrelevant bagatell.
Huvudsaken att de rånande och mma-missbrukande tonåringarna får va de förtjänar och att offret får respekt och upprättelse.
Citera
2026-07-17, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Svenska samhället är väl oftast gärningsmannens hemland så jag vet inte vad du yrar om. Varför skulle turister vara överrepresenterade? Inte för att det spelar nån roll, för våldtäkt är ett grovt brott oavsett vem gärningsmannen är.

För att göra det kort och enkelt: Våldtäkt beror inte på biologiska drifter, utan handlar i grunden om makt, kontroll och bristande respekt för en annan människas gränser. En taskig människosyn helt enkelt, där man inte delar principen om allas lika värde - och vi vet ju vilken politisk tillhörighet de personerna brukar ha.

Muslimers våldtäktsprocent är rätt jävla hög, du
Citera
2026-07-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jäpp - men bara om det är Den Onda Högern™ dvs nazister som står för det.

Fråga vilken vänsterbög som helst som tycker att hårda straff inte lönar sig - ifall de tycker att Anders Behring Breivik som nu suttit hela 15 år i fängelse, inte borde få bli utsläppt ändå? 15 år är ju trots allt i nivå med svenskt livstids fängelse.

Eller är det så att passar det plötsligt med jäääättejättejättehårda straff?

Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hehe, aa för Breivik pangade sossar.
Då jävlar duger hårda straff , tycker sossevänstern.

Vad tycker ni själva om Breiviks straff?

Rättsdatabasen Acta Publica (del av nyhetsbyrån Sirén) ägs och leds av vänstermänniskor. Se https://sv.wikipedia.org/wiki/Acta_Publica . De har avslöjat inte bara nazister utan även bolag som är kopplade till kriminella klaner, politiker som är kopplade till kriminella MC-gäng, IT-skandalen på transportstyrelsen, att utvecklingsstörda utnyttjas av kriminella gäng och döms godtyckligt.
Citera
2026-07-17, 14:59
Avstängd
Citat:
15 år är helt okej för det enda som händer är att vänstermiffon som du börjar grina.
Det gör inget att ni grinar. Det är en irrelevant bagatell.
Huvudsaken att de rånande och mma-missbrukande tonåringarna får va de förtjänar och att offret får respekt och upprättelse.

Haha dummaste jag hört du tycker kriminella som helt frivilligt valt att vara kriminell plötsligt blir offer som ska ha upprättelse du blev rånad för du varken jobbar eller lever laglydigt så är det med alla såkallade "offer" som sagt kriminaliten är inget som drabbar laglydiga medborgare utan det är kriminella drägg som du, jag sköter mig och råkar aldrig ut för något det är väldigt simpelt
Citera
2026-07-17, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Vad tycker ni själva om Breiviks straff?

Rättsdatabasen Acta Publica (del av nyhetsbyrån Sirén) ägs och leds av vänstermänniskor. Se https://sv.wikipedia.org/wiki/Acta_Publica . De har avslöjat inte bara nazister utan även bolag som är kopplade till kriminella klaner, politiker som är kopplade till kriminella MC-gäng, IT-skandalen på transportstyrelsen, att utvecklingsstörda utnyttjas av kriminella gäng och döms godtyckligt.

Jag har inte mycket till övers för hans offer, men visst, mördar man mer än 70 pers så lever och dör man på kåken. Så är det.

Fint, men vad vill Acta Publicas folk ha för straff för alla dessa?
Citera
2026-07-17, 15:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Haha dummaste jag hört du tycker kriminella som helt frivilligt valt att vara kriminell plötsligt blir offer som ska ha upprättelse du blev rånad för du varken jobbar eller lever laglydigt så är det med alla såkallade "offer" som sagt kriminaliten är inget som drabbar laglydiga medborgare utan det är kriminella drägg som du, jag sköter mig och råkar aldrig ut för något det är väldigt simpelt

Att du bölar för att kriminella sitter inne ska inte vara en anledning för att de ska slippa långa straff.
En sån bagatell får ALDRIG vara anledning till att farliga människor ska ränna runt fria i samhället.
Vänsterkänslor är inte viktiga. Offrens känslor däremot är jätteviktiga.
Citera
2026-07-17, 15:06
Medlem
Citat:
Livstid, my ass.
18 bast max.

Bättre än 14, dock. Var det verkligen S om låg bakom ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Alexandersson

https://sv.wikipedia.org/wiki/Helmer_Ljus

Sverige har i medel de längsta livstidsstraffen i Norden. Och utdömer oftare livstid än de andra nordiska länderna.
Citera
2026-07-17, 15:07
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Inget fel på min stavning, pysen.

Ok, rån och misshandel, vad har sossevänstern röstat för där då?
Speciellt rån och misshandel begångna av kriminella skitungar under 15 ?

Jo du stavar som en blatte! Det får du veta om du hänger med i alla lagförslag som lagts av regeringen och Sd som de har fått igenom tack vare att sossarna har röstar för deras förslag! T ex ändringen från 15 år till 14 år som blev en kompromiss då regeringen ville ha 13 år men inte hade fått igenom det!
Citera
2026-07-17, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
https://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Alexandersson

https://sv.wikipedia.org/wiki/Helmer_Ljus

Sverige har i medel de längsta livstidsstraffen i Norden. Och utdömer oftare livstid än de andra nordiska länderna.

Synd att Sverige inte tar misshandel på lika stort allvar då.
18 år är ändå än rätt stor del av livet, även om de anhöriga kan hålla sig för skratt när mördaren kommer ut efter 18 år.
Citera
2026-07-17, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jo du stavar som en blatte! Det får du veta om du hänger med i alla lagförslag som lagts av regeringen och Sd som de har fått igenom tack vare att sossarna har röstar för deras förslag! T ex ändringen från 15 år till 14 år som blev en kompromiss då regeringen ville ha 13 år men inte hade fått igenom det!

Rätt korkat att säga nej till 13-års-gräns men visst, 14 är ganska bra för att vara S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in