2026-07-17, 14:46
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Om jag ger någon en lott och de vinner storvinsten på 250 miljoner, så förväntar jag mig att de köper en lott och ger mig efteråt som tack.
Citera
2026-07-17, 14:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Precis!
Varför skall man inte kunna unna nån att få det man själv aldrig fått, låter fattigt i sinnet.
Ger bort lotter titt som tätt, vilket kappast lett till nån storvinst.
Så, egentligen är det snålt att ge bort nitlotter... får sluta med det.
Jag kan skicka trisslotter till folk som bor en bit. Tycker är rätt bra present för att posta om man inte kan gratta på plats.
Citera
2026-07-17, 14:49
Medlem
Nej, man bör inte förvänta sig någon belöning. Om belöningen kommer ändå så är det bara snällt av personen, men man ska inte förvänta sig det alls.
Citera
2026-07-17, 14:50
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag kan skicka trisslotter till folk som bor en bit. Tycker är rätt bra present för att posta om man inte kan gratta på plats.
Javisst

Det är ju lite spännande att få en lott att skrapa man vet aldrig hur det blir
Citera
2026-07-17, 14:51
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Om jag ger någon en lott och de vinner storvinsten på 250 miljoner, så förväntar jag mig att de köper en lott och ger mig efteråt som tack.
En nitlott?
Citera
2026-07-17, 14:52
Medlem
Om jag ger bort en lott så hoppas jag naturligtvis på stor vinst för vederbörande utan att förvänta mig någonting eftersom jag ger till folk jag älskar.
Citera
2026-07-17, 14:57
Medlem
Horny-Maddafakkas avatar
Farmor uppskattade att få skraplotter i present och jag brukade ge henne ett par Triss nån gång ibland och jag varken förväntade mig eller bad aldrig att få en del av vinsten.
Citera
2026-07-17, 14:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Och vad gör du om du vinner på lotten du får som tack och dom kräver att få halva vinsten?
Citera
2026-07-17, 15:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Ge inte bort lotter om du inte kan hantera den situationen.

Finns ju folk som ger bort skrapade trisslotter, du låter nästan (men bara nästan) som en sån

Än värre är folk som ger bort blufflotter. Dvs bara för att filma och ha roligt år reaktionen när den som bluffas tror han/hon vinner stort.
Citera
2026-07-17, 15:17
Medlem
Aldrig förstått hur man resonerar när man ger bort lotter men skulle blir arg om mottagaren vinner något fint. Ge unte bort lotter bara
Citera
2026-07-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så sant.

Min farmor köpte alltid penninglotter till allt och alla i present och julklapp, alltid med brasklappen att vann man skulle man dela vinsten med henne. Med penninglotter så skrev hon såklart upp alla nummer och höll koll, i praktiken var det hon som spelade men fick cred för att hon var så givmild.

Vilken härlig farmor.😅
Citera
2026-07-17, 15:28
Medlem
RiverStyxs avatar
Det kan gå fel på många sätt att ge bort lotter. Jag hade en farbror som brukade ge oss syskonbarn trisslotter i julklapp. Så jag och mina kusiner satt och skrapade (för han ville gärna vi skulle skrapa dem på julafton då han var med). Även när vi var 30-40 år fortsatte han ge oss samma. Nån gång vann någon en hundring eller så men inget större.

Men jag har undrat - OM ett av syskonbarnen dragit en miljon, eller ännu värre den där 25.000 i veckan i 25 år, hur skulle det spelats ut?

Jag vet några som ALDRIG skulle gett en krona till något av de andra syskonbarnen och det är precis samma personer som hade KRÄVT att det skulle delas lika om någon av oss andra vann. Så hur det än hade spelats ut hade det sannolikt lett till bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in