2026-07-17, 12:46
Medlem
NyaHenriksss avatar
1 Man ger inte lotter i gåva.
Om man får en lott med vinst över 500kr så delar man hälften till den man fick lotten av.
Citera
2026-07-17, 12:52
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag ger ofta lotter i gåva sen så har jag inte tanken på att försöka få en slant om den vinner, fan va pinssamt annars, skärp dig TS....
Citera
2026-07-17, 12:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag är inte särskilt avundsjuk av mig. Jag ger bort lotter till folk som är så nära och kära att jag skiter i om de vinner. Dvs människor jag önskar allt gott.

Jag har massa fel. Men just avund har jag sluppit. Fråga mig inte varför.

Jag spelar inte själv då jag inte drömmer om att vinna och bli rik.
Citera
2026-07-17, 13:38
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag är inte särskilt avundsjuk av mig. Jag ger bort lotter till folk som är så nära och kära att jag skiter i om de vinner. Dvs människor jag önskar allt gott.

Jag har massa fel. Men just avund har jag sluppit. Fråga mig inte varför.

Jag spelar inte själv då jag inte drömmer om att vinna och bli rik.

Precis!
Varför skall man inte kunna unna nån att få det man själv aldrig fått, låter fattigt i sinnet.
Ger bort lotter titt som tätt, vilket kappast lett till nån storvinst.
Så, egentligen är det snålt att ge bort nitlotter... får sluta med det.
Citera
2026-07-17, 13:44
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Brukar få lotter av mormor och har tänkt att vinner jag en större summa så kommer jag skänka en slant till henne för när allt är betalt och eventuell tandvård en månad så har hon inte mycket kvar och hon har en stor familj och är och har alltid varit generös av sig. Jag brukar inte köpa lotter som present för jag skulle bli irriterad om den jag gav den till vann stort. Hon är dock den ende jag skulle riskera köpa vinstlott till men problemet är att hon blivit förbannad senaste tiden när vi har köpt nåt i presentväg.
Bra där, du är godhjärtad
Citera
2026-07-17, 13:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Borde den personen då ge en lite pengar?

Jag hade ju så klart hoppats på att man skulle få en liten belöning men det känns ändå ''fult'' på något sätt. Självklart hade jag blivit arg inombords om polaren drog fram en miljon.

Jag känner mig lite tryggare i och veta att morsan skulle gett mig något stort.

Vad tänker ni om detta? Hade ni velat ha en belöning? Hade ni själva gett bort lite utav vinsten?

Tycker du att du ska få pengar av någon som vinner på en lott som du har givit bort som gåva så ska du inte ge bort lotter över huvud taget, det är inte svårare än så.

Jag har givit bort lotter många gånger och skulle blivit jätteglad om någon vann men jag skulle definivt inte förvänta mig några pengar. Jag skulle t.o.m. tacka nej om någon erbjöd sig.
Citera
2026-07-17, 14:01
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Bra där, du är godhjärtad
Tack. Nja, för det mesta men kan vara ”ond” med 🫣😊

Just ja. Är fler inom familjen jag skulle kunna köpa vinstlotter till utan att känna irritation vid eventuell större vinst.
Citera
2026-07-17, 14:09
Medlem
Baptistes avatar
Jag säger alltid att jag ska ha 50% av vinsten, hur svårt kan det vara?
Citera
2026-07-17, 14:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
För att slippa dessa tankar, ilska, avundsjuka, etc, så ger man aldrig lottor i gåva.
Tycker i och för sig att man bör förstå att man ger bort en eventuell vinst, alldeles oavsett storlek på vinsten. Frågan man borde ställa sig är: Förlorar jag något utöver mina spenderade 20-30 kr om den andra personen vinner jackpot?
Citera
2026-07-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så sant.

Min farmor köpte alltid penninglotter till allt och alla i present och julklapp, alltid med brasklappen att vann man skulle man dela vinsten med henne. Med penninglotter så skrev hon såklart upp alla nummer och höll koll, i praktiken var det hon som spelade men fick cred för att hon var så givmild.

Smart kvinna, allokerar gåvor till spelberoende 😂
Citera
2026-07-17, 14:29
Medlem
laughingducks avatar
Aldrig funderat i dom banorna.
Chansen mottagaren vinner stort är inte nämnvärt stor 🤔
Citera
2026-07-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Borde den personen då ge en lite pengar?

Jag hade ju så klart hoppats på att man skulle få en liten belöning men det känns ändå ''fult'' på något sätt. Självklart hade jag blivit arg inombords om polaren drog fram en miljon.

Jag känner mig lite tryggare i och veta att morsan skulle gett mig något stort.

Vad tänker ni om detta? Hade ni velat ha en belöning? Hade ni själva gett bort lite utav vinsten?

Ge inte bort lotter om du inte kan hantera den situationen.

Finns ju folk som ger bort skrapade trisslotter, du låter nästan (men bara nästan) som en sån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in