2026-07-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Vad ska man jämföra Bitcoins utveckling mot är en relevant fråga.

I mitt fall, som är från verkligheten, köpte jag min nuvarande bostad och Bitcoin nästan samtidigt.

Bostadspriset flat, Bitcoin upp drygt 10x..

Å då är vi i bear.. 😍

Här är lite mer generell statistik över fenomenet du beskriver för ett enskilt fall:

https://www.pricedinbitcoin21.com/ushome
https://www.beatestate.com/
https://bitcoininflationindex.com/housing/
https://www.bitcoinmagazinepro.com/bitcoin-portfolio/property-priced-in-btc-infographic/
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-07-15 kl. 22:59.
Citera
2026-07-16, 21:43
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Autism confirmed.

För att inte bli bannad på grund av off topic: nej, ingen här tror att man normalt sett mäter BTC i bifftomater.

Det var ett sätt att spetsa till debatten, lite. Däremot är det tveksamt om det är rimligt att jämföra guld med BTC av skäl som angivits tidigare i tråden.

Om du har svårt för att förstå underliggande meningar så kanske det kan vara något att läsa om: https://www.autismparentingmagazine.com/autism-literal-thinking/?srsltid=AfmBOoqjRsEhpcoaufFbHOh7YCchaasdT5Syr7Q9e i04mvK1t0srJT7x

Du skulle köpt Bitcoin istället för att satsa på nollsummespel som poker..
Citera
2026-07-16, 22:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du skulle köpt Bitcoin istället för att satsa på nollsummespel som poker..
Det här var ju ett kul skämt.

Varför satsa på ett nollsummespel när man kan satsa på ett negativsummespel?
Citera
2026-07-16, 22:40
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det här var ju ett kul skämt.

Varför satsa på ett nollsummespel när man kan satsa på ett negativsummespel?

Tänk om Polisen hade köpt Bitcoin istället för att försöka sig på kortspel..

Då hade jag haft en mindre att dribbla med..

I övrigt har jag fortfarande inte fått något svar från dig vad gäller nästa bull-top. 😊
Citera
2026-07-17, 12:23
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:
Tänk om Polisen hade köpt Bitcoin istället för att försöka sig på kortspel..

Då hade jag haft en mindre att dribbla med..

I övrigt har jag fortfarande inte fått något svar från dig vad gäller nästa bull-top. 😊

Poker har varit ett +EV spel sedan lång tid. Vet inte hur det ser ut nu däremot. Hur vet jag det? Därför jag känner flera som har spelat på professionell nivå. När de var som bäst, så kunde de förvalta ihop en liten summa pengar (ett par tusenlappar) till en rejäl summa av ren skicklighet under väldigt kort tid.

Samma sak gick att göra på betting. Men nu är det andra tider och betydligt svårare idag.

Alla som påstår sig vara duktiga på bitcoin verkar ha en sak gemensamt - de vill inte visa alla trades. Undra varför. Kan det vara för att man inte har så mycket att komma med utan mest har en mun som glappar? Kan nog vara så.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-07-17 kl. 12:31.
Citera
2026-07-17, 20:36
Medlem
Har investerat 70% av mitt kapital i btc nu senaste 2 veckorna och nu när man ser ett potentiellt stöd kring 60k känner jag att det var ett bra beslut.
Ja, det är fullt möjligt vi går ner en 10-25% härifrån men jag gissar det kommer vara väldigt kortvarigt i så fall och det är då jag kommer gå in med resterande 30%, om det händer.

Just ni är vi i en fas där folk frågar sig om botten är nådd och hoppas vi ska börja gå upp.
Citera
2026-07-17, 21:46
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Poker har varit ett +EV spel sedan lång tid. Vet inte hur det ser ut nu däremot. Hur vet jag det? Därför jag känner flera som har spelat på professionell nivå. När de var som bäst, så kunde de förvalta ihop en liten summa pengar (ett par tusenlappar) till en rejäl summa av ren skicklighet under väldigt kort tid.

Samma sak gick att göra på betting. Men nu är det andra tider och betydligt svårare idag.

Alla som påstår sig vara duktiga på bitcoin verkar ha en sak gemensamt - de vill inte visa alla trades. Undra varför. Kan det vara för att man inte har så mycket att komma med utan mest har en mun som glappar? Kan nog vara så.

Du vet väl att jag driver en agenda där Bitcointvivlare får gissa på nästa bullmarket-top.

Det är riktigt roligt..

Bjussar du på en gissning?
Citera
2026-07-18, 13:01
Medlem
Börjar bli lite less på Bitcoin. Det är så extremt hajpat fortfarande precis som vilken memeaktie som helst att det finns ett stort motstånd runt nuvarande nivåer.
Jag säger som Christer Gardell, Bitcoin ska ner till närmare 0, och hade förväntat mig att det skulle ha skett nu. Ack vad fel jag hade.

Att köpa BTC för att det krävs för olika transaktioner kan jag förstå, precis som att man växlar till en annan valuta när man reser. Jag skulle aldrig spekulera i dollar eller Escudos och därför ser jag inte heller anledning att spekulera i BTC.
Citera
2026-07-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Börjar bli lite less på Bitcoin. Det är så extremt hajpat fortfarande precis som vilken memeaktie som helst att det finns ett stort motstånd runt nuvarande nivåer.
Jag säger som Christer Gardell, Bitcoin ska ner till närmare 0, och hade förväntat mig att det skulle ha skett nu. Ack vad fel jag hade.

Att köpa BTC för att det krävs för olika transaktioner kan jag förstå, precis som att man växlar till en annan valuta när man reser. Jag skulle aldrig spekulera i dollar eller Escudos och därför ser jag inte heller anledning att spekulera i BTC.

Förstår inte riktigt men antar att du stör dig på att priset har ett stöd på den här nivån, dvs. att många marknadsdeltagare köper och färre säljer när vi går nedåt 60k?

Bitcoin återupplivar bl.a. "sparande", något som var populärt under tidigare generationer och fortfarande tillämpas av åldringar men som har blivit omodernt i det rena fiatsamhället, eftersom det är så olönsamt att spara pengar vars mängd ständigt ökar.

I takt med att volatiliteten minskar blir detta användningsområde mer attraktivt.

Tydligen är för övrigt bitcoinmarknaden mindre volatil än sydkoreanska aktiebörsen numera:

Bitcoin vs Kospi: Why BTC Price is Less Volatile Than South Korea's Stock Index (2026)
https://custommapposter.com/article/bitcoin-vs-kospi-why-btc-price-is-less-volatile-than-south-korea-s-stock-index/2420
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-07-18 kl. 14:05.
Citera
2026-07-18, 19:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Förstår inte riktigt men antar att du stör dig på att priset har ett stöd på den här nivån, dvs. att många marknadsdeltagare köper och färre säljer när vi går nedåt 60k?

Bitcoin återupplivar bl.a. "sparande", något som var populärt under tidigare generationer och fortfarande tillämpas av åldringar men som har blivit omodernt i det rena fiatsamhället, eftersom det är så olönsamt att spara pengar vars mängd ständigt ökar.

I takt med att volatiliteten minskar blir detta användningsområde mer attraktivt.

Tydligen är för övrigt bitcoinmarknaden mindre volatil än sydkoreanska aktiebörsen numera:

Bitcoin vs Kospi: Why BTC Price is Less Volatile Than South Korea's Stock Index (2026)
https://custommapposter.com/article/bitcoin-vs-kospi-why-btc-price-is-less-volatile-than-south-korea-s-stock-index/2420

Som vanligt skriver du helt vansinniga dumheter för att desperat hålla fast vid något av dina olika narrativ gällande bitcoin.

Menar du att det har varit helt omöjligt att utöva ”sparande” innan bitcoin?

Vad tror du att dessa åldringar (som för övrigt till övervägande del sparar i fonder och andra värdepapper och inte i kontanter) skulle tycka om att ha förlorat hälften av sina besparingar på ett halvår?
Citera
2026-07-18, 21:55
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Som vanligt skriver du helt vansinniga dumheter för att desperat hålla fast vid något av dina olika narrativ gällande bitcoin.

Menar du att det har varit helt omöjligt att utöva ”sparande” innan bitcoin?

Vad tror du att dessa åldringar (som för övrigt till övervägande del sparar i fonder och andra värdepapper och inte i kontanter) skulle tycka om att ha förlorat hälften av sina besparingar på ett halvår?

Bankstermentaliten lyser igenom, som om jag är förvånad?!

Du harvar i samma träsk som Polisen..

Ni skulle ha köpt när det var full låga under puckobrasan. Ha ha ha.
Citera
2026-07-21, 20:57
Medlem
EgoistNs avatar
10% upp från årslägsta. Alltid något.

Svårbedömt läge.

Jag lyssnar gärna till expertisen på kryptofora..
Helge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in