2026-07-17, 11:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja namnge de gärna. Känner inte till någon enda faktiskt.

Nej det är inte 'tämligen enkelt' att fuska. Det är därför fusk inte förekommer. Kan inte du förklara hur du skulle gå till väga för att fuska i ett Amerikanskt presidentval.

Problemet med USAs valsystem är att det är otroligt föråldrat och osofistikerat jämfört med Sverige. Det är krångligt och tidsödande men det är inte lätt att fuska för den skull.
Är något onödigt krångligt och föråldrat brukar det vara lättare att manipulera. Behöver man tex visa legitimation i USA när man röstar? Kan man låna andras identitet och rösta flera gånger?

Jag skulle inte heller säga att Sveriges valsystem är något under av modernitet och säker funktion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Du kan ju googla det där, det är helt officiellt.

Jag är noll orolig för att inte alla fakta kommer att läggas fram för att även såna som du kommer att begripa till sist. Många av bevisen har funnits tillgängliga sen dag ett och samlats på hereistheevidence.com, journalister har haft ögonbindel på när de tittat på detta. Kommer att bli pinsamt för media när de tvingas krypa till korset.

Media fortsätter hävda att Trump förlorat 60 rättegångar pga bristande bevis. Man förlorar inte en rättegång som inte ägt rum, och har rättegången inte ägt rum har ingen ens tittat på bevisen.
Om du tror dig ha bevis så varför gör du inget av dessa? Jag tror ju inte på bevisen som framförts men du gör ju uppenbarligen det och som sagt, det har gått sex år nu så antingen tror inte team Trump på dina bevis heller, eller så har de inte sett dem. Har du försökt nå fram med dina bevis till någon som kan göra något av det eller vad väntar du på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
USAs handelsunderskott har aldrig varit större.

Det där problemet som Trump påstod skulle lösas av de absurda och helt godtyckligt påhittade tullarna.

Ska du slänga dig med ekonomiska termer bör du åtminstone förstå dem.

Handelsunderskottet ökade för att Trumps skattesänkningar gav amerikanerna rekordhög köpkraft att köpa grejer för.
Tullarna handlade om att pressa Kina och skydda inhemsk industri – och de fungerade så bra att Biden-administrationen tvingades behålla i princip varenda en.

Men snyggt försök!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det sker verkligen inte genom partierna. Det sker individuellt och ser olika ut i hela landet.

Här kan du se vad som gäller i respektive delstat:
https://vote.gov/register
Instämmer, och i motsats till vad somliga verkar tro så behöver man inte heller uppge vilket parti man känner sig stå närmast när man reggar sig, Om man inte avser att rösta i deras primärval, vill säga - och det är bara en mindre del av folket som gör det.

Utöver kopplingen till primärvalen så är uppgiften om "party affiliation" faktiskt helt redundant, den fyller ingen verklig funktion i samband med valet. Och som sagt, det är helt frivilligt att svara något på denna punkt.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-07-17 kl. 11:20.
Citera
Medlem
mearshimers avatar
Jag tänker genast på begreppet

"Mad King" och sedan därefter undrar jag över vad Trump försöker distrahera sina väljare ifrån?

Är det räntehöjningar, fiaskot i Iran, eller epstein utredningen vol 2?
Citera
2026-07-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Att tro att techjättars miljardsatsningar sker helt oberoende av Trumps historiska skattesänkningar och handelsavtal visar bara din totala brist på ekonomisk koll.

Dessutom bekräftar du min NATO-poäng. Att EU nu paniksatsar miljarder på eget försvar och teknik är exakt vad Trump krävde när han stoppade Europas snålskuts på USA. Att du kallar det "oberoende" ändrar inte att han fick precis som han ville: ni betalar äntligen för er själva, medan amerikanska vapenbolag håvar in era miljardbeställningar.

Men fortsätt gissa hur världsekonomin fungerar. Det är ganska underhållande att se på.
Nonsens. Amerikansk försvarsindustri är vansinnig på Trumps hantering av sina allierade.

Europa har aldrig åkt snålskjuts på USA, det är tvärtom Europa som ställer sig till förfogande för USA så att USA kan behålla sin Hegemoni.

Det märktes när Trump började böla för att han inte fick låna baser i Spanien.

Men fortsätt gissa hur världspolitiken fungerar. Det är ganska underhållande att se på.
Citera
2026-07-17, 11:18
Medlem
ImTheMans avatar
Det här är ju mer eller mindre offentlig data som använts sedan länge för att skapa riktade kampanjer mot väljargrupper. Och nåt som helst bevis på valfusk har ju Trump inte presenterat. Det här är samma trams som Russia-gate, och det blir inte bättre för att det är den andra sidan som ägnar sig åt det.

Frågan om legitimering, är inte ny, och har ju inget som helst med det här att göra.
Citera
2026-07-17, 11:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Att man ska kunna identifiera sig för att få rösta borde väl vara en självklarhet? Att så inte varit fallet på vissa ställen i USA ter sig helt bisarrt, precis som att det är sig bisarrt att vissa motsätter sig krav på identifikation. Det är knappast så att någon amerikansk medborgare, oavsett färg eller klass, har svårt att skaffa legitimation.
USA har aldrig haft järnkoll på sin befolkning och har det inte nu heller. Det är liksom lite vitsen med USA från början.
Citera
2026-07-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ska du slänga dig med ekonomiska termer bör du åtminstone förstå dem.

Handelsunderskottet ökade för att Trumps skattesänkningar gav amerikanerna rekordhög köpkraft att köpa grejer för.
Tullarna handlade om att pressa Kina och skydda inhemsk industri – och de fungerade så bra att Biden-administrationen tvingades behålla i princip varenda en.

Men snyggt försök!
Låtsas vidare. Du vet ju inte ens vilkar tullar det handlar om

Biden!

Trump stod som en dåre i för hela världen med en töntig tavla som listade tullar han hade bett Chat-gpt att räkna ut.

Kom in i matchen.
Citera
2026-07-17, 11:21
Medlem
howdie11s avatar
Om Sleepy Dons väljare tror att val är riggade borde de sluta rösta i valen, men det gör de såklart inte.
Citera
2026-07-17, 11:22
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Trump går all-in för han vet att hans tid som president snart är över. Han kommer bli ihågkommen som den sämsta presidenten någonsin i USA:s historia och det vet han ju om.
Citera
2026-07-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Du bekräftar min misstanke. Sluta nu att smutsa ner tråden.
Jag misstänkte aldrig, jag visste från början att du var efterbliven.

Presentera bevis eller sluta att smutsa ner tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in