2026-07-16, 23:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Orkar inte sätta mig in i det men jag förutspår att det bara är Trump som ser det här — vad det nu är — som ”the smoking gun”. Resten av världen, inklusive Fox News kommer ignorera det inom 24 timmar.

Vi får se hur detta tal tas emot, bästa sändningstid och i flera kanaler. Tror det också handlar om vad talet innehåller. Har ex sittande Senatorer fått hjälp av Kina ? Då kan detta bli mycket stort. I vartfall i Washington.
Citera
2026-07-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi får se hur detta tal tas emot, bästa sändningstid och i flera kanaler. Tror det också handlar om vad talet innehåller. Har ex sittande Senatorer fått hjälp av Kina ? Då kan detta bli mycket stort. I vartfall i Washington.
Hjälp på vilket sätt? En kinesisk trollfabrik på Flashback som propagerar för en Demokratisk senator? Det var ju precis sådant som Hillary Clinton hetsade upp sig över och som är förstadiet till ”chat control” och alla andra auktoritära åtgärder som sköljer över oss med syfte att krossa alla avvikande röster.
Citera
2026-07-16, 23:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller Ryssland?
Citera
2026-07-16, 23:53
Medlem
Nu verkar det ju enligt många handla om valet 2020.

Annars hade jag trott att han skulle presentera en markinvasion av Iran eller att han skulle kärnvapenbomba Iran.
Citera
2026-07-16, 23:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Hjälp på vilket sätt? En kinesisk trollfabrik på Flashback som propagerar för en Demokratisk senator? Det var ju precis sådant som Hillary Clinton hetsade upp sig över och som är förstadiet till ”chat control” och alla andra auktoritära åtgärder som sköljer över oss med syfte att krossa alla avvikande röster.

Du föregår talet som för övrigt kablas ut 03:00 inatt.
Vad har EU's chatcontrol med Amerikanskt valfusk att göra ? Att amerikanerna generellt vill ha ID kort för att få rösta faller inte under chatcontrol.

2020 fick mängder av miljoner poströster utskickade vilket man i blåa stater (och ett par röda) fick lämna in utan ID. I Pennsylvania togs bla ett stort antal poströster emot innan de skickats ut.

Det som diskuterats kring Kinas inblandning är många i
bla Georgia/Fulton 2020 och med tillhörande Senatorsval.
Senast redigerad av Nixter 2026-07-17 kl. 00:05.
Citera
2026-07-17, 00:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Eller Ryssland?

Demokraterna ägnade i princip hela Trumps första mandatperiod åt att sabotera hans agenda och spred lögnen om rysk valpåverkan för att rättfärdiga sitt hat mot Trump och MAGA. Lögnen startade med "The Steel Dossier" som Clinton Foundation betalade en brittisk säkerhetsofficer att dikta ihop och sen skicka till FBI.

...Nu när det kommer visa sig att det var Demokraterna, och/eller Kina och/eller medierna som fuskat med valen vill de bara att alla nu ska gå vidare. Läs artiklarna på detta imorgon så får du se..😉
Senast redigerad av Nixter 2026-07-17 kl. 00:18.
Citera
2026-07-17, 00:10
Medlem
5549s avatar
Ingen annan som har en teori om vad avslöjandet kan tänkas vara?
Citera
2026-07-17, 00:32
Medlem
Citat:
Orkar inte sätta mig in i det men jag förutspår att det bara är Trump som ser det här — vad det nu är — som ”the smoking gun”. Resten av världen, inklusive Fox News kommer ignorera det inom 24 timmar.
Om man inte har ett Smoking Gun att visa upp så får man uppfinna ett. Exempel: Frankfurtservern (under någon månad efter valdagen 2020 fanns historien om denne räd mot en mystisk server i Tyskland överallt på MAGA:s sociala medier, och den beskrevs verkligen som ett avgörande fynd)
Citera
2026-07-17, 00:53
Medlem
Hade det varit riktiga bevis hade de givetvis hanterats av polisen, domstol eller motsvarande.
Inte gjort en presskonferens och skicka ut lösryckte påståenden som "bevis"
Citera
2026-07-17, 00:59
Medlem
DoktorNos avatar
Jag hoppas att avslöjandet är att Trump på grund av sviktande hälsa avgår och att Vance går in i hans ställe.

Men det är väl att hoppas på för mycket.
Citera
2026-07-17, 01:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ingen annan som har en teori om vad avslöjandet kan tänkas vara?

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag hoppas att avslöjandet är att Trump på grund av sviktande hälsa avgår och att Vance går in i hans ställe.

Intressant idé.

Som jag förstått det ska det vara nåt avslöjande om valet 2020 och någonting om "valsäkerhet" i mellanårsvalen.

Jag gissar att det rör sig om stt Trump vill förbjuda poströster/förtidsröster - vilket han som president inte har makten över.
Senast redigerad av Madagascar 2026-07-17 kl. 01:11.
Citera
2026-07-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Inte säker på att det vore goda nyheter.

Också helt uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in