Citat:
Ursprungligen postat av
aconitumwolfsbane
Nja, faktum är att forskning påvisat att kvinnor som är frivilliga barnfria, där valet varit fritt. Faktiskt har
har högre IQ än hos kvinnor som har barn.
" Forskning visar att intelligenta kvinnor i högre grad väljer att förbli barnfria. En uppmärksammad studie från London School of Economics fann att varje ökning med 15 IQ-poäng minskar en kvinnas sannolikhet att skaffa barn med 21 till 25 procent. Sambandet är starkare hos kvinnor än hos män.
Baserat på det här och IQ poängen,så måste dessa kvinnor vara rätt så klyftiga, dvs desto större IQ , desto större sannolikhet att kvinnan är frivillig barnfri/väljer bort barn. Det beror på att dessa kvinnors faktiskt är mer rationella och mer analytiska i sina beslut snarare än emotionella. Dom påverkas i mindre grad av t. ex grupptryck. Vågar gå sin egen väg. Sambandet med IQ är större his kvinnor än män i detta fall med.
Dessutom har även forskning visat att män som har problem med barnfria kvinnor. Oftast har kontroll behov. Vilket är logiskt. Eftersom frivilligt barnfria kvinnor är den enda gruppen i samhället som män inte kan kontrollera. Då dessa kvinnor som exempel ine är bundna till en man ( för evigt) genom barn.
Dessutom skriker eran dåliga kvinnosyn igenom. Eftersom ni bara verkar finna en kvinnaa värde i att hon agerar avelsko och reproducerar. När en kvinna är så mycket mer.
Det mest intressanta är att dessa kvinnor inte är ett dugg intresserade av män med barn och inte vill ha något överhuvudtaget med denna sortens män göra . Det vet du och det vet TS uppenbart. Då ni verkar ha blivit avvisade av någon sådan kvinna.
Mycket kvinnohat och bitterhet över dessa kvinnor. Varför? Avundsjuka? Väldigt fascinerade hur besatta ni verkar vara av hur dessa kvinnor eller hur frivilligt barnfria lever överhuvudtaget. Är era familjeliv så tråkiga? Och blir man verkligen så där bitter av barn? Ja då jävlar har jag ju gjort ett ännu bättre val haha!
Du kanske är frivilligt barnlös, vad vet jag? Din IQ får folk härleda från ditt inlägg.
Jag skrev om min egen erfarenhet som arbetsgivare; hur duktiga i arbetslivet de kvinnor är som uppfostrat barn och sedan vill satsa på karriären. Jag skrev:
"Den personen är ofta organiserad, tänker rationellt och faller inte i självömkan vid minsta motgång. Dessa kvinnor har tränat 18 år eller mer på att få saker att fungera, och dom är tacksamma för jobbet."
Min erfarenhet är att den gruppen kvinnor VILL prestera på jobbet, nu när dom äntligen kan fokusera på det. Dom tycker det är KUL med något nytt.
Korrelationen till IQ är däremot noll.
Det finns antagligen en del kvinnor som både har hög IQ och är frivilligt barnlösa. Dom kanske oroar sig för miljön, världsläget eller sin egen förmåga att uppfostra barn. Dom kanske tycker jorden är överbefolkad som den är; att det inte behövs ett barn till. Eller så är dom så duktiga på något att dom faktiskt vill fokusera på det.
Ovanstående grupp är nog ganska liten jämfört med sådan som dejt-hoppat tills det en dag visar sig vara svårt att få barn. Eller där förhållandet gått sönder innan det blev dags för barn. Eller där ens partner redan hade familj i bagaget och inte vill ha fler barn. Eller där det helt enkelt "inte blev av" att skaffa barn. Eler där partnern inte alls vill ha barn (och man vet vad man har men inte vad man får, så man stannar kvar ändå).
Och i dom grupperna är nog kvinnans IQ ganska normalfördelad.
Det jag försökte säga är att 40+ kvinnor som uppfostrat en kull barn är en mycket större resurs på arbetsmarknaden än 40+ incels.
Det är väl inte ett uttryck för kvinnoförakt eller unken kvinnosyn?
PS! Däremot tycker jag nog att kvinnor som på grund av sin höga IQ väljer bort att vara förälder känns som en avvikelse; att inte ha viljan att skaffa en avkomma känns onaturligt. Det OK eftersom vi lever i ett fritt land, men kom ihåg vad Darwin har att säga om den gruppen: "Dom har ingen framtid!". Så nästa generation av kvinnor kommer därmed antagligen ha en lägre IQ. Inte heller det är väl något bra?