2026-07-16, 23:33
Medlem
tramsebyxans avatar
SVT kan väl börja med att sparka alla inkvoterade "reportrar" som inte kan tala svenska och ge de lönepengarna åt handikappade svenska barn?

Eller skicka pengarna till Gazaterroristerna eller Greta eller vad som helst - bara låt mig slippa höra mitt språk våldtas gång på gång på gång.
Citera
2026-07-17, 00:42
Medlem
Handikappanpassa allt, tack! Alla naturleder, bryggor, sjöar och öar vi har!
Citera
2026-07-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jo, det borde vara en självklarhet att alla kommunens invånare ska kunna ta del av kommunens arbete. Det är liksom grejen med kommunal verksamhet.

Du lever inte i 60-talets Sverige längre lilla gubben.
Citera
2026-07-17, 01:37
Medlem
Wikitomtes avatar
Karen får köpa ett tält, lyftkran & brits så är saken biff. Fattar dock inte vad mongot skall i vattnet att göra. Kan väl ändå inte simma. Köp en barnpool och ställ i vardagsrummet. Tösen får bada och mammi kan ligga i soffan och mörsa i sig ostbågar och praliner. Alla vinner.
Citera
2026-07-17, 05:14
Medlem
Q-Trons avatar
Nu är vi väl snart nere på nivån att människor med sjukdomen "aquagen urticaria" eller de som ligger i järnlunga på grund av polio är de som ska diktera villkoren för hur en allmän inrättning såsom en badplats ska vara utformad och utrustad.

Inslaget är absurt. Inklusive hottentottreporterns uttalsmässiga våldtäkt på den e-sven-e-ska se-pe-råket-e.
Citera
2026-07-17, 07:38
Medlem
Ferhs avatar
Ronja ser knappt ut att vara medveten om omgivningen, så hon själv bryr sig nog knappast om ifall hon får bada i havet eller inte. Ronja ser även ut att vara lika fet som mamman, så om mamman bantar och slutar trycka i sin dotter lika mycket mat så kan hon själv lyfta upp och bära ner henne i havet sen. Det vore den billigaste, bästa och enklaste lösningen.
Citera
2026-07-17, 07:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Nja det är väl inget fel om kommunen tillhandahåller några handikappsanpassade badplatser, vad är fel?
Mycket hat här i tråden, sparka på folk som redan ligger. Motbjudande.
Senast redigerad av Pinoputchin 2026-07-17 kl. 07:52.
Citera
2026-07-17, 09:16
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ensamstående kraftigt överviktig mamma som kräver att allt skall anpassas efter hennes och dotterns behov. Jag är själv funktionshindrad efter en olycka och kan inte bada ute. Jag kräver inga anpassningar utan gör saker som jag klarar av istället.
Jag gillar din + flera andra handikappades inställning i tråden 👍🏻🙂
Senast redigerad av J.Doesson 2026-07-17 kl. 09:32.
Citera
2026-07-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
Ett bad i kommunen borde ju kunna erbjuda det i alla fall..

Tyvärr kommer ju lyften gå sönder omgående p.g.a. kaos folket som existerar idag tar sönder den
Finns det verkligen kraf på lyft?
En ramp borde fungera lika bra.
Gotland var ganska tidiga med att utrusta flera av sina badstränder med det.
Citera
2026-07-17, 09:31
Avstängd
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Finns det verkligen kraf på lyft?
En ramp borde fungera lika bra.
Gotland var ganska tidiga med att utrusta flera av sina badstränder med det.

På med flytväst sen kan man bara släppa ner rullstolen. Perfekt ju.
Citera
2026-07-17, 09:47
Medlem
tantaluss avatar
Det här är ju ren lyteskomik och då tänker jag inte på den handikappade dottern. Vad kommer härnäst - dvärgar som kräver att bli inkvoterade i det lokala basketlaget? Allt annat vore exkludering!
Citera
2026-07-17, 09:56
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Någon vänlig själ som kan hjälpa ner dessa två i en skopa på hjullastaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in