Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Detta är ett svenskt forum. Så jag utgår från att gemene man här bor i Sverige.
Ofta får man läsa i diskussionerna här att folk hatar araber och muslimer. Det är bra att Israel utrotar dessa i sina diverse krig, får vi läsa.
Det finns lite problem med det resonemanget.
1. Israels inblandning i diverse krig har orsakat enorma migrationsströmmar till Europa och Sverige. Uppskattningsvis är antalet flyktingar över 20 miljoner människor.
Vilka minns Anders Borgs ökända citat ”You make the wars, and we get the refugees”
2. Att Israel krigar och mördar araber i Mellanöstern ökar alltså mängden araber i Sverige.
3. Om man inte gillar araber, varför vill man då ha dom i Sverige?
=> Att stödja Israel därför att dom mördar araber är alltså något av en paradox. Det blir ju bara mer araber i Sverige.
Tycker ni inte att det vore bättre om araberna bodde i Mellanöstern istället? Borde inte Mellanöstern vara för araber? Hur tänker ni kring detta paradoxala resonemang vi brukar se här på forumet?
Jag har förstått att du tillhör dödskulten så jag är inte förvånad att du sprider desinformation och internetkonspirationer om Israel (som aggressor) och er själva (som offer) som om de vore fakta.
Att påstå att Israel är drivkraften bakom migrationsströmmar i Mellanöstern är att ignorera och ljuga om verkligheten. Israel har varit under konstanta hot och attacker från aktörer i närområdet på i princip daglig basis ända sedan 1948 då staten formades. Att försvara sig mot stater och terrororganisationer som deklarerat att de vill utplåna ens land och utrota dess folk är inte detsamma som att "starta krig för nöjes skull".
Du påstår att migration beror på push-faktorer (krig). Men vi ser en tydlig pull-effekt där Västvärldens (suicida) extremt generösa välfärdssystem, stabilitet och möjligheter fungerar som en magnet.
Att blunda eller mörka för att det finns radikala ideologiska målsättningar - som exempelvis islamistiska ambitioner att sprida en global teokratisk samhällsordning (ett kalifat, en ummah) med sharia som lag,
vilket i sig är en pådrivande faktor för migration - är att vara naiv inför de djupa värderingskonflikter vi faktiskt ser i Sverige idag.
Paradoxen du talar om existerar inte på det sätt du ljuger om,
migrationen till Sverige drivs av våra egna system och lockelser, inte av vad som händer i en specifik konflikt i Mellanöstern.
Jag rekommenderar, för de oinvigda, att läsa mer om huvudämnet här så att ni inte luras av tomtar på nätet som försöker lura in er i konspirationsteorier och desinformation så som TS försöker med. Har du fakta är du kung!:
https://www.thereligionofpeace.com/
Sidan har funnits i 22 år (sedan 2002) och är en faktabaserad plattform som åtnjuter hög trovärdighet och ett stort internationellt förtroende.