Citat:
Hon är en baddie
Citat:
Vården kan GM glömma för all framtid. Både som läkare, SSK samt USKA. Socialstyrelsen kommer få vetskap om domen när den väl vinner laga kraft och dra in licensen.
Dessutom kommer GM, beroende på straff, i minst 10 år framöver förekomma i belastningsregistret vilket försvårar ytterligare att ens få ett vanligt städjobb. De stora CSN-skulderna efter omfattande läkarstudier ses som en bagatell i jämförelse.
Sen adderar vi den kopiösa ångesten när GM inser att denne försökt ta livet av sitt egna barn och även skjutit sin sambo i benet.
Jag tippar på rättpsykiatrisk vård och då kan vi kallt räkna med minst 10 år för att sedan genomgå en ny utredning. När personen i fråga väl kommer ut så kommer livet bli väldigt tufft oavsett.
Jag lider något oerhört med barnen då jag själv är förälder.
Har någon annan andra åsikter om förmodad dom osv så vill jag gärna höra.
Dessutom kommer GM, beroende på straff, i minst 10 år framöver förekomma i belastningsregistret vilket försvårar ytterligare att ens få ett vanligt städjobb. De stora CSN-skulderna efter omfattande läkarstudier ses som en bagatell i jämförelse.
Sen adderar vi den kopiösa ångesten när GM inser att denne försökt ta livet av sitt egna barn och även skjutit sin sambo i benet.
Jag tippar på rättpsykiatrisk vård och då kan vi kallt räkna med minst 10 år för att sedan genomgå en ny utredning. När personen i fråga väl kommer ut så kommer livet bli väldigt tufft oavsett.
Jag lider något oerhört med barnen då jag själv är förälder.
Har någon annan andra åsikter om förmodad dom osv så vill jag gärna höra.
Håller med om det mesta, speciellt tragiken för barnen. Men det där med 10 år på rättspsyk är en Flashback-myt.
Om hon blir diagnosticerad med en förlossningspsykos som är ett akut medicinskt tillstånd som oftast svarar snabbt på medicinering. Då när hon väl är frisk och risken för återfall bedöms som minimal kan förvaltningsrätten inte hålla henne kvar bara för att straffa henne. I liknande fall pratar vi snarare om totalt 3 till 5 år av sluten och öppen vård innan hon skrivs ut helt.
Däremot har du helt rätt om legget, det ryker direkt och hon kan glömma vården för gott. Belastningsregistret så börjar de 10 åren ticka först efter utskrivning, så hon är rödmarkerad i minst 15 år framöver.