Citat:
Du svarar inte på frågan utan ställer nya frågor och påstår nya godtyckliga saker. Du upprepar liknande saker hela tiden, men du bemöter aldrig mina argument utan skapar halmgubbar för att undvika mina argument. Jag har aldrig ignorerat utsatthet inom sexhandeln, däremot har jag sagt att sexköpslagen inte är korrekt sätt att bemöta den på.
Ja? vad tror du?
Och vad mer tycker du man ska göra till handelsvaror? som man ska kunna köpa?
kärlek? människors politiska ståndpunkter, tro etc etc?
Det finns vissa saker som när man börjar kapitalisera dem så blir det direkt farligt....
och sex är en av dem.
Och som sagt faran med detta, syns TYDLIGT i div. statistik av mänsklig lidande inom sexhandeln.
Antalet sextraffickingoffer, PTSD, våld, död, psykiskt dåligt mående, förstörd tillit etc etc...
+ typen av kvinnosyn som sprids hos gruppen män via denna handel.
Att du sen nogsamt försöker ignorera existensen av den sidan av sexhandel får vara ditt problem.
Hur ska en man som ägnat sig åt div. porr och köp av sex m.m. under sin formativa yngre år, någonsin klara av ha en fungerande ömsesidig sexuell relation med en kvinna?
Och vad mer tycker du man ska göra till handelsvaror? som man ska kunna köpa?
kärlek? människors politiska ståndpunkter, tro etc etc?
Det finns vissa saker som när man börjar kapitalisera dem så blir det direkt farligt....
och sex är en av dem.
Och som sagt faran med detta, syns TYDLIGT i div. statistik av mänsklig lidande inom sexhandeln.
Antalet sextraffickingoffer, PTSD, våld, död, psykiskt dåligt mående, förstörd tillit etc etc...
+ typen av kvinnosyn som sprids hos gruppen män via denna handel.
Att du sen nogsamt försöker ignorera existensen av den sidan av sexhandel får vara ditt problem.
Hur ska en man som ägnat sig åt div. porr och köp av sex m.m. under sin formativa yngre år, någonsin klara av ha en fungerande ömsesidig sexuell relation med en kvinna?
Om jag förstår din inställning rätt så vill du ha en överförmyndarstat som ska uppfostra befolkningen i de åsikter du anser är rätt, och att staten ska använda våld i denna uppfostran fast på ett selektivt sätt för att passa narrativet om skuld/utsatthet baserat på gruppindelning, där kvinnor alltid är den förtryckta gruppen och män den förtryckande?