2026-07-16, 19:51
Medlem
grungewhores avatar
Sån jävla hjärndöd TS. Du har ingen aning om hur du hade betett dig eller vad du hade gjort om du inte var född i din nuvarande specifika kropp. Alla människor är en produkt av omständigheter man inte rår för, och hur man navigerar dessa efter bästa förmåga är omöjligt att säga. "Om jag hade varit biljonär hade jag gett bort allt". Nej, det hade du inte, för du hade inte blivit biljonär till att börja med. "Jag hade kastat sten och betett mig om jag var Palestinier". Förmodligen, då du hade varit en produkt av indoktrinering. Eller så hade du jobbat i Israel och insett att västerländska kommunister inte har en jävla aning om din situation.
Citera
2026-07-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Sån jävla hjärndöd TS. Du har ingen aning om hur du hade betett dig eller vad du hade gjort om du inte var född i din nuvarande specifika kropp. Alla människor är en produkt av omständigheter man inte rår för, och hur man navigerar dessa efter bästa förmåga är omöjligt att säga. "Om jag hade varit biljonär hade jag gett bort allt". Nej, det hade du inte, för du hade inte blivit biljonär till att börja med. "Jag hade kastat sten och betett mig om jag var Palestinier". Förmodligen, då du hade varit en produkt av indoktrinering. Eller så hade du jobbat i Israel och insett att västerländska kommunister inte har en jävla aning om din situation.
Vad gör TS hjärndöd Västbanken håller för närvarande på att erövras av barbariska bosättare
Palestinier på Västbanken har definitivt rätt att med våld försvara sig mott dessa bosättare på sin mark.
Citera
2026-07-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag diskuterar inte Osloavtalen utan beslutet i Nationernas Förbund: https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-201057/

Ja, du brukar länka till din över 100 år gamla snuttefilt. Men din lilla snuttefilt slutade gälla när mandatet upphörde 1948!
Citera
2026-07-16, 20:06
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Vad gör TS hjärndöd Västbanken håller för närvarande på att erövras av barbariska bosättare
Palestinier på Västbanken har definitivt rätt att med våld försvara sig mott dessa bosättare på sin mark.
Hjärndött indeed, eftersom ditt svar varken har med TS eller något med det jag skrev att göra. Du repeterar indoktrinerad snömos som svar på precis vad som helst.
Citera
2026-07-16, 20:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Där står att judar får flytta till Palestina, "it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine".

Iom att de nyinflyttade Palestinierna, (de som idag bor i det område som man i folkmun ibland kallar för Israel) i princip skapat en apartheid-stat med orginal-palestinierna som andra klassens medborgare, boende i ett öppet fängelse som kontrolleras helt av ny-palestinierna, så tror jag inte man kan räkna avtalet som giltigt (är det inte ändå enligt alla förutom några hjärntvättade hjon] längre.

Vad brukar hända om du tex bryter mot ett hyresavtal. Brukar det va lugnt eller behöver du flytta?

Menar du att palestinierna hade rätt att mörda judar, att det är en rättighet som judarna skulle respektera?
Citera
2026-07-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Vart? Vilken sida och rad? Citera.

Citat:
There shall be included in this law provisions framed so as to facilitate the acquisition of Palestinian citizenship by Jews who take up their permanent residence in Palestine.

att judar ska ha medborgarskap i mandatet enligt LONs resoution...

det framgår väll att det ordnade britterna med Palestinian Citizenship Order 1925

vad är det du inte förstår, bara för att nazzemuhamdanerna under amin-el husseni slaktade araber, judar och britter ( i typ den ordningen...) så betyder det ju itne att britterna inte leverade de som ålagts dem av LON enligt internationell rätt, dvs att skapa det judiska hemlandet i sitt palestinamandat, minus givetvis den delen britterna gav till jordanien...palestinerna?
Citera
2026-07-16, 20:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, du brukar länka till din över 100 år gamla snuttefilt. Men din lilla snuttefilt slutade gälla när mandatet upphörde 1948!

Nej. Det gäller fortfarande. FN har inte mandat att ändra på beslutet.
Citera
2026-07-16, 20:28
Medlem
Finns väll ingen stat som heter Palestina. Så blir lite långsökt där emot finns ett mycket våldsamt folk som kallas palestinier som bor i Israel med samma rättigheter som alla andra.
Ja förutom nazit terroristerna i gaza dom har sett till så dom kommer få tälta i några generationer nu 😂✌️♥️🇮🇱
Citera
2026-07-16, 20:29
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Hamas är en kopia på IS , mord på alla otrogna som står i vägen. Bygga en Islamistisk stat på Israels ruiner , exakt som IS också har uttryckt sig.

Hur förstår folk inte att Hamas är ännu en Islamistisk mördarsekt som härjar i regionen ?
de är absolut inte en mördarsekt. de är en motståndsrörelse.
jag stöder dem.

om de skulle döda alla otrogna så har de ju fullt med kristna och sekulära palestinier på nära håll att mörda (på basis att de är kristna eller sekulära).
det gör de inte.

jag är säker på att någon från Hamas har "uttryckt sig" och att du har ett citat i din välfinansierade hasbara-hög, men det skiter jag i.

Kolla hur BenGvir "uttrycker sig", Göring "uttryckte sig" , rebbe "Schneerson "uttryckte sig" och jämför bäst du vill, är alla lika goda kålsupare/mördarsekter?

vafan är en "mördarsekt" egentligen enligt dig? har du nån definition eller är det bara nåt du vill häva ur dig?
Citera
2026-07-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
att judar ska ha medborgarskap i mandatet enligt LONs resoution...

det framgår väll att det ordnade britterna med Palestinian Citizenship Order 1925

vad är det du inte förstår, bara för att nazzemuhamdanerna under amin-el husseni slaktade araber, judar och britter ( i typ den ordningen...) så betyder det ju itne att britterna inte leverade de som ålagts dem av LON enligt internationell rätt, dvs att skapa det judiska hemlandet i sitt palestinamandat, minus givetvis den delen britterna gav till jordanien...palestinerna?

Ja, judar kan bli palestinska medborgare om de flyttar till Palestina.

Jag frågade vart i dokumentet de upphäver hela konceptet med Palestinska medborgarskap? Det var det jag ville du skulle citera. Att judar kan bli palestinska medborgare har vi redan rett ut.
Citera
2026-07-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

nejdå.

artikel 80 kapitel 12 gör dem till internationell rätt. det går altså inte att ändra vare sig syftet eller rätten till det judiska hemlandet.
Citera
2026-07-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att palestinierna hade rätt att mörda judar, att det är en rättighet som judarna skulle respektera?

Nej, det var en väldigt konstig tolkning att göra. Kan du citera de delar av inlägget som fick dig att dra den slutsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in