2026-07-16, 14:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Om ni hade fötts i Palestina, hade ni accepterat er lott i livet, eller hade ni gjort uppror mot Israel?
Jag har alltid varit en rebell oavsett hur bra jag än har haft det, och hade förmodligen varit det i Palestina också. Dock gissar jag på att det religiösa styret hade varit ett betydligt större hot emot mig än Israel eftersom jag är en sån där person som alltid ifrågasätter allt, och det gillar inte hamizter har jag hört.
Citera
2026-07-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Där förhandlarna Juul och Larsen fick sina barn med i Epsteins testamente?

Ja Osloavtalet var manipulerat på samma sätt som våra politiska makthavare i epstein klassen alltid varit
Citera
2026-07-16, 15:11
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har alltid varit en rebell oavsett hur bra jag än har haft det, och hade förmodligen varit det i Palestina också. Dock gissar jag på att det religiösa styret hade varit ett betydligt större hot emot mig än Israel eftersom jag är en sån där person som alltid ifrågasätter allt, och det gillar inte hamizter har jag hört.
i Palestina har funnits massa mesradels sekulära motståndsorganisationer, PLO , PFLP och vidare.
Hamas må vara religiösa, men fölket är muslimer, kristna, sekulära, intellektuella.
Israel bombade samtliga 8 universitet i Gaza.

Hamas är inte IS, ISIS eller så.

Det är mycket hasbara kring "islamism" som är som en snårskog ibland att ta sig igenom dock. Måve, Busch, Expressen DN etc

glöm inte att islam ser Jesus som en schysst profet, medan judendomen låter Jesus koka i bajs i evinnerlig tid...
Citera
2026-07-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Tänk er att födas och växa upp i världens största utomhusfängelse. Där gränserna systematiskt koncentreras till en allt mindre yta, så att man lever i ett koncentrationsläger.

Där barn blir skjutna i huvudet av prickskyttar. Där din kompis barn blir mördad av drönare om denne skulle leka på fel sida av gränsen.

Där ingen fri rörlighet råder. Där inflyttade invandrare från USA och Europa illegalt bosätter sig på din familjs mark där man bott i hundratals år.

Detta är vardag för folket i Gaza och Västbanken.

Om ni hade fötts i Palestina, hade ni accepterat er lott i livet, eller hade ni gjort uppror mot Israel?

Jag hade nog försökt göra motstånd mot islam, Hamas och annat skit som skapat situationen där. Prisat Israel som en lykta av hopp i ett hav av kaos och mörker!
Citera
2026-07-16, 15:45
Medlem
Jag hade legat 24/7 och matat på med allt som var möjligt, grova kulsprutor, drönare, ja tom nukleära vapen om jag hade haft tillgång till det. Israel beter sig obegripligt svinigt i allt de gör.
Citera
2026-07-16, 15:53
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Nej, jag hade bara varit sjukt besviken på livet. Tänk sig att människor där nere skaffar barn.

Hade gällt Ryssland, Afrika och samtliga mena länder. Även en del länder i Asien och Sydamerika.
Citera
2026-07-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att man kan göra legitimt motstånd mot en annan stat när man aldrig haft självbestämmande?

Ja? Vad i helvete har det för betydelse? Vad tror du kurderna gör? Eller judarna gjorde när de begick diverse terrorattentat innan 1948?
Citera
2026-07-16, 16:31
Medlem
Giant Squids avatar
Delar utav den judiska "folkgruppen" har alltid varit illvilliga. Framförallt dessa som numera har fått till stånd ett område de kallar "israel" helt imot alla naturens lagar.
Sionisterna.
Det är ju fel i huvudet på dem ,inte generna.
Citera
2026-07-16, 16:41
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert

Hamas är inte IS, ISIS eller så.

Hamas är en kopia på IS , mord på alla otrogna som står i vägen. Bygga en Islamistisk stat på Israels ruiner , exakt som IS också har uttryckt sig.

Hur förstår folk inte att Hamas är ännu en Islamistisk mördarsekt som härjar i regionen ?
Citera
2026-07-16, 16:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ja? Vad i helvete har det för betydelse? Vad tror du kurderna gör? Eller judarna gjorde när de begick diverse terrorattentat innan 1948?

Kurdistan var självständiga eller semisjälvständiga tidigare. Palestina har aldrig varit någonting annat än Gazaområdet.

Liknelsen skulle vara att Hälsingland bryter sig loss från Sverige med våld och terrorism inte bara för att bli självständiga från Sverige utan också erövra resten av Sverige från Sverige.
Citera
2026-07-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kurdistan var självständiga eller semisjälvständiga tidigare. Palestina har aldrig varit någonting annat än Gazaområdet.

Liknelsen skulle vara att Hälsingland bryter sig loss från Sverige med våld och terrorism inte bara för att bli självständiga från Sverige utan också erövra resten av Sverige från Sverige.

Invånare i Hälsingland är svenska medborgare med rösträtt och har samma grundläggande rättigheter som andra svenskar. har palestinier på Västbanken och Gaza det?

Är Hälsinglands område omtvistad och påverkats av krig, avtal och div internationella beslut?

Har invånarna i Hälsingland två olika nationella rörelser med överlappande anspråk på samma område?

Har Hälsinglands anspråk på självbestämmande ett brett internationellt erkännande?
Citera
2026-07-16, 17:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Invånare i Hälsingland är svenska medborgare med rösträtt och har samma grundläggande rättigheter som andra svenskar. har palestinier på Västbanken och Gaza det?

Alla som blir medborgare i Israel har samma rättigheter. Självklart.

Citat:
Är Hälsinglands område omtvistad och påverkats av krig, avtal och div internationella beslut?

Det skulle ju blir det om de sätte igång och härja om det.

Citat:
Har invånarna i Hälsingland två olika nationella rörelser med överlappande anspråk på samma område?

De skulle ju kunna hitta på att de har en egen kultur och historia, precis som palestinierna gjort.

Citat:
Har Hälsinglands anspråk på självbestämmande ett brett internationellt erkännande?

Om de får lika mycket pengar som Palestinarörelsen fått så är det klart att de kan uppnå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in