2026-07-16, 18:08
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Som sagt, läser du ens inläggen du svarar på?

Gör så här: Klicka på pilen i det citerade, sedan gör du likadant igen. På så sätt kan du följa tråden bakåt. Just do it!

Han svarade exakt på det du skrev gubben. Gå och lägg dig nu.
Citera
2026-07-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det är en bok om nöjesfält, av King
Har jag sagt att det inte är det?

Förstår inte varför du berätta självklara saker för mig.
Citera
2026-07-16, 18:10
Medlem
Turkmostafas avatar
Dödsvärme kräver dödsmetal!
Citera
2026-07-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Han svarade exakt på det du skrev gubben. Gå och lägg dig nu.
Du är sjukt snurrig.

Jag skrev att du kunde fortsätta att läsa King, något annat om ämnet har jag inte skrivit. Om du vill påstå att jag gjort det så citera och länka.
Citera
2026-07-16, 18:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Tjena!

Här ligger man mer eller mindre på dödsbädden, med nerdragna rullgardiner och glass som enda sällskap.

Pga kassa ögon kan jag inte läsa, så vilken bok ska man nu lyssna på i denna fruktansvärda dödsvärme?

Jag gillar en del äldre böcker av Stephen King, Institutet tyckte jag också var riktigt bra. Annars har jag svårt att hitta böcker jag verkligen gillar. Jag kör lite American Gods av Neil Gaiman i väntan på bättre tips.

Eller så får det bli skvalradio som vanligt. En liten vaniljglass hemgjord blåbärssylt väntar, men just nu är jag för varm för att både äta och dricka. Ett bra boktips hade livat upp denna infernaliska dag! Tack på förhand.

Edit: p
Per Olof Sundman är riktigt fantastisk. Men han var ju tydligen "nazist" så ingen av hans böcker finns nu som ljudböcker. Den enda boken OM honom heter "Frostviken: ett reportage om Per Olof Sundman, nazismen och tigandet".

Fy fasen va trött man blir.
Dune serien finns som talbok som är med massa musik och flera huvudkaraktärer har egna röstskådespelare. 10/10
Citera
2026-07-16, 18:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Annars Sommardåd och Vinterverk, som nyligen blev bannad i Utah.

Innehåller The Body (Stand by me) och The Shawshank Redemption ( Nyckeln till frihet)
Även en trevlig historia om en fd nazist bödel som blir utpressad av sin granne som är en nyfiken tonåring. (Apt Pupil)

När vi ändå skriver om King.
Citera
2026-07-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Annars Sommardåd och Vinterverk, som nyligen blev bannad i Utah.
Va?! Länka till något om det. Några av världens mest fantastiska noveller. Har svårt att tro dig.

Någon eller några har dessutom blivit film, är dessa också bannade?
Citera
2026-07-16, 18:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Va?! Länka till något om det. Några av världens mest fantastiska noveller. Har svårt att tro dig.

Någon eller några har dessutom blivit film, är dessa också bannade?

Förlåt halvljög lite, den har blivit förbjuden i skolor. King är den mest bannad författaren i Amerika tycktes jag även läsa.

https://www.theguardian.com/us-news/2026/jul/15/utah-bans-stephen-king-book-public-schools
Citera
2026-07-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
När vi ändå skriver om King.

Och eftersom King nämnts börjar jag tänka på Dean Koontz av någon anledning, han har också skrivit en del bra böcker. Personligen gillar jag Livstid som jag varmt kan rekommendera.

Citat:
Du är sjukt snurrig.

Jag skrev att du kunde fortsätta att läsa King, något annat om ämnet har jag inte skrivit. Om du vill påstå att jag gjort det så citera och länka.

Du skrev:
Citat:
Trodde du var seriös.

Skyll på solen...
Citera
2026-07-16, 18:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Och eftersom King nämnts börjar jag tänka på Dean Koontz av någon anledning, han har också skrivit en del bra böcker. Personligen gillar jag Livstid som jag varmt kan rekommendera.

Du skrev:

Skyll på solen...

Har en massa dean koontz men inte läst jätte mycket. Gillade dock Nattfrossa och Psykopaten!
Citera
2026-07-16, 18:25
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Du är sjukt snurrig.

OK sorry, då har vi två missförstått dig. Ha en trevlig dag!
Citera
2026-07-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila

Du skrev:

Skyll på solen...
Förstår faktiskt inte vad du vill få fram.

Om du vill fortsätta diskussionen så lägg ner mumlandet och prata i klartext. Då blir det enklare även för dig, om det nu inte är så att du har något att mumla om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in