2026-07-16, 11:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ok? Människorna som bebor Gaza är araber. Och de betraktar judarna som ockupanter.

Det är irrelevant. Det har aldrig funnits en palestinsk stat.
Citera
2026-07-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är irrelevant. Det har aldrig funnits en palestinsk stat.

Det är irrelevant, det finns palestinska människor.
Och det har för övrigt aldrig funnits en israelisk stat heller innan 1948.
Citera
2026-07-16, 11:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Gillat läget och försökt få ett bra liv. Och motarbetat islam. Är det så jävla viktigt om grushögarna kallas israel eller Palestina?
Citera
2026-07-16, 11:54
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Tänk er att födas och växa upp i världens största utomhusfängelse. Där gränserna systematiskt koncentreras till en allt mindre yta, så att man lever i ett koncentrationsläger.

Där barn blir skjutna i huvudet av prickskyttar. Där din kompis barn blir mördad av drönare om denne skulle leka på fel sida av gränsen.

Där ingen fri rörlighet råder. Där inflyttade invandrare från USA och Europa illegalt bosätter sig på din familjs mark där man bott i hundratals år.

Detta är vardag för folket i Gaza och Västbanken.

Om ni hade fötts i Palestina, hade ni accepterat er lott i livet, eller hade ni gjort uppror mot Israel?

Troligen lite vinklad beskrivning av Gaza men säkert delvis sann. Hade jag fötts till Palestinier hade jag letat upp det där höga tornet i Dubai och hoppat ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Nej, jag hade flytt till Libanon eller Syrien och gjort karriär som getherde.

Just palestinier verkar ha svårt att hålla händerna borta från getterna.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-07-16 kl. 12:11.
Citera
2026-07-16, 12:04
Medlem
Det hade jag säkert, men jag hade inte våldtagit småtjejer och mördat barn.
Jag hade inte heller jublat om andra gjort det.
Citera
2026-07-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Gillat läget och försökt få ett bra liv. Och motarbetat islam. Är det så jävla viktigt om grushögarna kallas israel eller Palestina?

Det låter vettigt, kan man inte göra vad som hela tiden avkrävs västvärldens folk.

Judiska bosättare är egentligen bara nya och lite mer spännande palestinier och har naturligtvis lika stor(om inte större) rätt till palestina, som alla andra.
Citera
2026-07-16, 12:09
Medlem
Citat:
Tänk er att födas och växa upp i världens största utomhusfängelse. Där gränserna systematiskt koncentreras till en allt mindre yta, så att man lever i ett koncentrationsläger.

Där barn blir skjutna i huvudet av prickskyttar. Där din kompis barn blir mördad av drönare om denne skulle leka på fel sida av gränsen.

Där ingen fri rörlighet råder. Där inflyttade invandrare från USA och Europa illegalt bosätter sig på din familjs mark där man bott i hundratals år.

Om ni hade fötts i Palestina, hade ni accepterat er lott i livet, eller hade ni gjort uppror mot Israel?

Det låter nästan som mina släktingar, innan dom flydde från hammarkullen på 80-talet.
Citera
2026-07-16, 12:10
Medlem
Finns där några träd kvar så man kan hänga sig?
Citera
2026-07-16, 12:57
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Hade jag fötts i Palestina hade jag stenats till döds om jag inte flytt till Israel.
Citera
2026-07-16, 13:00
Medlem
bomhulls avatar
Antingen flytt till något grannland eller europa för att sedan kämpa för palestina på avstånd
Citera
2026-07-16, 13:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det är irrelevant, det finns palestinska människor.
Och det har för övrigt aldrig funnits en israelisk stat heller innan 1948.

Du menar att man kan göra legitimt motstånd mot en annan stat när man aldrig haft självbestämmande?
Citera
2026-07-16, 14:33
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Nej, jag hade inte gjort motstånd mot Israel.

Jag hade accepterat en tvåstatslösning.

Nu har ni gjort motstånd i typ 70+ år? Och det funkar väl inte så där jättebra va?

Hade jag varit en palle så hade jag helt enkelt accepterat att det aldrig kommer att bli något fördrivande av alla judar från Israel och ett införlivande av hela Israel i Palestina. "From the river to the sea." Omvärlden kommer aldrig att gå med på det. Ni har också visat er vara totalt kassa i strid, så ni kommer aldrig lyckas, oavsett hur många nya martyrer ni föder fram.

Kanske dags att ge upp den här iden?

Israel vill inte ha en tvåstatslösning... Däremot vill dom ha Greater Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in