2026-07-16, 14:52
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Knivbrottet - hade med sig kniv på krogen. Fälld i både tingsrätten och hovrätten.

Narkotikabrottet - amfetamin.

En dom för rattfylleri också. 1.4 promille.

Var han ledsångare i kyrkokören också?

Det låter ju inte alls bra. Det är riktigt svårt att få en bild om BO, folk säger olika saker. Vissa säger att han var reko, andra som du.

Inte för jag misstror dig, men kan vara bra att stödja sådana påståenden med en skärmdump eller en länk.
Senast redigerad av Hulebacken 2026-07-16 kl. 14:57.
Citera
2026-07-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Pratade med en kille som känner BO föräldrar idag, han säger att din bild är skitsnack.
Du skriver korta kryptiska meddelanden. Om du vill smutskasta BO kan du väl iaf skriva så att alla förstår.

Smutskastar ingen. Håller mig till fakta och sanningen.
Senast redigerad av Sallen8585 2026-07-16 kl. 15:48.
Citera
2026-07-16, 15:00
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallen8585
Bilden som tidningen visar är ca 5 år gammal. BO har de senaste åren sett ut som ett ras pga. Osunt leverne, alkohol och droger.

Ser ut som tidningen plockat bort bilden.
Citera
2026-07-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.P1977
Var inte han den ena av dom han som hoppade på Östers Sebastian Starke Hedlund förra året?

https://www.gp.se/sport/fotboll/ifk-goteborg/skandalscener-i-ifk-goteborgs-match-supporter-pa-planen.bbdfe88e-887b-4df1-a591-25cf5c8c3e78?utm_sou rce=chatgpt.com
Od* som nämnts tidigare i tråden är det ja. Men han har hittills inte (vad jag kan se) bekräftats ha med detta att göra. Möjligen kan det bekräftas när häktningsframställan för den tredje MGM kommer ut.
Citera
2026-07-16, 15:02
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot63
Nån som vet vem den tredje häktade är?

Ingen tredje häktad. Bara två
Citera
2026-07-16, 15:03
Medlem
KristoferAs avatar
Citat:
Det låter ju inte alls bra. Detta är riktigt svårt att få en bild om BP, folk säger olika saker. Vissa säger att han var reko, andra som du.

Inte för jag misstror dig, men kan vara bra att stödja sådana påståenden med en skärmdump eller en länk.

Jag säger inget om BOs personlighet. Jag känner honom inte.

När det gäller domar så följer några referenser. Du kan beställa en kopia av domarna från respektive tingsrätt eller hovrätt. Domarna är offentliga handlingar.

Göteborgs tingsrätt: B 376-25
Hovrätten för Västra Sverige: B 2466-25
Borås tingsrätt: B 4164-25
Borås tingsrätt: T 4838-25
Göteborgs tingsrätt: B 20095-25

Slutligen, jag vet inte vilken kyrkokör han var ledsångare i, men de får väl rekrytera en ersättare.
Senast redigerad av KristoferA 2026-07-16 kl. 15:05.
Citera
2026-07-16, 15:06
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Jag säger inget om BOs personlighet. Jag känner honom inte.

När det gäller domar så följer några referenser. Du ka beställa kopia av domarna från respektive rätt. De är offentliga handlingar.

Göteborgs tingsrätt: B 376-25
Hovrätten för Västra Sverige: B 2466-25
Borås tingsrätt: B 4164-25
Borås tingsrätt: T 4838-25
Göteborgs tingsrätt: B 20095-25

Slutligen, jag vet inte vilken kyrkokör han var ledsångare i, men de får väl rekrytera en ersättare.

Varför är du inte transparant och laddar upp domarna? Du har ju dom bevisligen. Varför ska vi göra dubbeljobb?
Citera
2026-07-16, 15:13
Medlem
” Ytterligare en man i 20-årsåldern har begärts häktad efter dödsmisshandeln på en badplats i Mölnlycke.
Rubriceringen är grovt skyddande av brottsling.
En fjärde person är försatt på fri fot, meddelar åklagare Fredrik Berglund.” Enligt GP

Minns för 7-8 år sedan när det var problem med 435-gänget att jag läste i en tråd här att en av killarna skickades till behandlingshem i usa så verkar finnas någon koppling iaf
Citera
2026-07-16, 15:14
Medlem
otto-cashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ingen tredje häktad. Bara två

Enligt GP kl. 14.44 är en tredje person häktad

https://www.gp.se/krim/ytterligare-en-begard-haktad-efter-misshandeln-i-molnlycke.a115fe1b-6b4a-4d8e-8474-75e836f524af
Citera
2026-07-16, 15:17
Medlem
KristoferAs avatar
Citat:
Varför är du inte transparant och laddar upp domarna? Du har ju dom bevisligen. Varför ska vi göra dubbeljobb?
Varför skulle jag göra det?

Finns det inte en ganska färsk dom som säger att man inte skall dela domar på interwebben?

Nu har du målnumren, så allt du behöver göra är att vända dig om, ta ned gula sidorna från bokhyllan, och leta upp numret för respektive rätt. Då kan du få dem hemlevererade direkt ifrån källan utan att riskera att något har modifierats på vägen.
Citera
2026-07-16, 15:19
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Varför skulle jag göra det?

Finns det inte en ganska färsk dom som säger att man inte skall dela domar på interwebben?

Nu har du målnumren, så allt du behöver göra är att vända dig om, ta ned gula sidorna från bokhyllan, och leta upp numret för respektive rätt. Då kan du få dem hemlevererade direkt ifrån källan utan att riskera att något har modifierats på vägen.

Länka dom i ett privat meddelande till mig så lägger jag upp dom. Varför ska vi göra dubbeljobb?
Citera
2026-07-16, 15:23
Medlem
Citat:

Du kommer förmodligen snart få vissa fakta och insikter som kan vara bra när man gör en samlad bedömning. Hoppas du arbetar med allt annat än juridik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in