2026-07-16, 13:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Har du källa?

Jag vet att sist det lades upp siffror på singelhushåll så var inte skillnaden så stor som du tror. Men jag minns inte i vilken tråd det var.

Vi kvinnor skulle välkomna fler kvinnor.
Det säger ju sig självt när 90% av alla ensamkommande flyktingbarn varit män. Givetvis blir det då ett överskott. De flesta av dessa är inom åldersspannet.
Citera
2026-07-16, 13:24
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Det säger ju sig självt när 90% av alla ensamkommande flyktingbarn varit män. Givetvis blir det då ett överskott. De flesta av dessa är inom åldersspannet.
Av den totala folkmängden ja är det väl något sådant.

Men här var det singelhushåll i en specifik åldersgrupp.

Men jag kan ha fel så därför undrade jag hur många kvinnor respektive män det finns i gruppen.

Sen kan vi räkna bort antalet autistiska incels eftersom de ändå inte kan få en kvinna.
Citera
2026-07-16, 13:25
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast singelhushåll är inte samma sak som att personen är singel.
Hur mäter man då hur många vuxna som är singlar?
Citera
2026-07-16, 13:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Av den totala folkmängden ja är det väl något sådant.

Men här var det singelhushåll i en specifik åldersgrupp.

Men jag kan ha fel så därför undrade jag hur många kvinnor respektive män det finns i gruppen.

Sen kan vi räkna bort antalet autistiska incels eftersom de ändå inte kan få en kvinna.
Måste väl rimligtvis finnas likartat många autistiska kvinnor? Där finns det nog också ett mörkertal även om det inte är lika stort. Singelhushåll spelar väl ingen roll alls i sammanhanget? Man kan ju bo hur som helst, det intressanta är ju antalet kvinnor kontra män i åldersspannet? Hur de bor är ju ganska sekundärt. Folk kan bo i kollektiv och allt möjligt, inneboende, bor hemma osv.
Citera
2026-07-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Jag fattar inte vad alla incels gnäller om?
Sex har aldrig varit mer lättillgängligt.

Alla studier säger emot dig. Det är mindre andel män som ligger sedan införandet av swipe appar.

Det har helt enkelt blivit en ojämnare fördelning av ligg
Citera
2026-07-16, 13:41
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Måste väl rimligtvis finnas likartat många autistiska kvinnor? Där finns det nog också ett mörkertal även om det inte är lika stort. Singelhushåll spelar väl ingen roll alls i sammanhanget? Man kan ju bo hur som helst, det intressanta är ju antalet kvinnor kontra män i åldersspannet? Hur de bor är ju ganska sekundärt. Folk kan bo i kollektiv och allt möjligt, inneboende, bor hemma osv.

Det måste finnas metoder att mäta med.

Visst finns det även kvinnliga autistiska incels men de gör inte så stort väsen av sig.

En lösning är väl att byta ut 50,000 invandrade män mot kvinnor. Fast jag är ganska säker på att det inte skulle hjälpa.
Citera
2026-07-16, 13:43
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Tror att själva problematiken med apparna är att allt är utseende nästan, och ålder och längd. en tiondel av killarna får 90% av alla swipes från tjejer som är kräsna för de vet att killar skriver oavsett. Resterande killar har du kanske en eller två som de ens kan prata med.

På en krog så jämnar det ut sig mer, framförallt om folk druckit lite. Då kan lite vad som helst hända.

Något som vore bra (och som jag ofta nyttjat) är anonyma platser där man snackar och lär känna varandra först, sedan byter bilder osv. Tror betydligt mycket mer på det egentligen.

Intressant! Speeddating var ju inne för ett par decennier sedan. Kanske kunde något liknande slå igen, för de som explicit är ute efter en partner? Har också hört att ”kroglivet” är på väg tillbaka, från att ha legat i bakvattnet under några år. Folk har väl tröttnat på ytligheten i dessa appar, och jag vet att många kvinnor och främst de som inte har ankläppar eller aspirerar på att vara med i Big Brother, också har gjort det.

/AI
Citera
2026-07-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Alla studier säger emot dig. Det är mindre andel män som ligger sedan införandet av swipe appar.

Det har helt enkelt blivit en ojämnare fördelning av ligg

Knullapparna har gjort så att fler kvinnor ligger men med färre män.
Citera
2026-07-16, 14:00
Medlem
Är du antingen kvinna eller också en man som är 1.85 cm+, snygga ansiktsdrag, muskulös och har pengar så ja, då är det nog inte så svårt. Men är man man och inte har allt det så är det ju desto svårare.
Citera
2026-07-16, 14:00
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Stämmer inte, var exakt samma innan också. De fula, korta och äckliga snubbarna fick inte ragg på krogen då heller.
Citera
2026-07-16, 14:30
Medlem
folkgemenskaps avatar
Nyliberalismens mest förrädiska illusion: idén att gränslös valfrihet på en oreglerad marknad leder till frigörelse. I verkligheten har dejtingappar förvandlat mänsklig intimitet till en extremt kommersialiserad marknadsplats. Apparna reducerar medborgare till utbytbara varor i en digital katalog, optimerad för att generera vinst åt techmonopol snarare än att bygga stabila mänskliga relationer.

Genom algoritmer som medvetet är designade för att hålla användaren kvar i ett konstant tillstånd av missnöje och jakt på "nästa bäst före-datum", urholkas den sociala tilliten. Krogragget var förvisso ofullkomligt, men det ägde rum i det gemensamma fysiska rummet och krävde direkt, mänsklig interaktion. Att ersätta detta med en algoritmstyrd köp-och-släng-mentalitet kommodifierar själva själen och skapar djup alienation, ensamhet och ett kraschat socialt kontrakt där bara de mest "marknadsmässigt attraktiva" gynnas, medan resten lämnas utanför den nya sexuella marknadsekonomin.
Citera
2026-07-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Det har påverkat i den riktningen. Det är inte så att det är kört. Men det har skett en snabb social förändring. Vilket innebär större utmaningar för unga män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in