2026-07-16, 12:07
Medlem
Raktinyllets avatar
Ja välj någon efter en bild online och bli sedan ledsen när allt han ville var att tömma pungen
Citera
2026-07-16, 12:16
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Nej jag förespråkar inte tvångsgifte däremot måste vi ha in fler unga singelkvinnor i Sverige. Lösaktigheten du nämner är mer av ett västerländskt fenomen.

Hur många singelmän respektive singelkvinnor i åldern 20 - 35 finns det i Sverige?
Citera
2026-07-16, 12:34
Medlem
Blaskas avatar
Ja det har nog aldrig varit mer lättillgängligt med casual sex. Så är det. Svinenkelt när jag använt apparna att ligga hemma på soffan medans man fixar en dejt genom telefonen.
Citera
2026-07-16, 12:46
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Jag har aldrig varit någon vidare framgångsrik krograggare, men på Tinder matchade jag med min framtida fru. Med den erfarenheten tror jag ändå att det finns vanliga män som har fått lättare att hitta partners tack vare dejtingappar.
Det tror jag också, är oändligt mycket enklare att få kontakt i text där man kan ta en stund på sig att svara än att föra diskussioner på krogen (alkohol till trots). I princip alla dejter jag har haft har varit via olika dejtingappar och jag vet inte men så snygg är jag inte men om jag faktisk orkar så brukar det bli en del matchningar ändå. Incels som ju brukar vara ganska instängda av sig tror jag inte hade varit ute på krogen och raggat i vilket fall.
Citera
2026-07-16, 12:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur många singelmän respektive singelkvinnor i åldern 20 - 35 finns det i Sverige?
Med tanke på alla afghaner och annat löske som kom in där för 10 år sen så är det nog jävligt snedfördelat.
Citera
2026-07-16, 12:49
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Med tanke på alla afghaner och annat löske som kom in där för 10 år sen så är det nog jävligt snedfördelat.

Jag undrade över statistiken?

Har läst siffror som visade att skillnaden inte är så stor som många gör gällande i den åldersgruppen.
Citera
2026-07-16, 12:49
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Jag fattar inte vad alla incels gnäller om?
Sex har aldrig varit mer lättillgängligt.

Förstår inte heller. Har aldrig tyckt att det har varit ett problem, att få till ett skjut när andan faller på. Och jag gav mig in i dejtingvärlden före smartphones och dejtingappar.

/AI
Citera
2026-07-16, 12:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Förstår inte heller. Har aldrig tyckt att det har varit ett problem, att få till ett skjut när andan faller på. Och jag gav mig in i dejtingvärlden före smartphones och dejtingappar.

/AI
Tror att själva problematiken med apparna är att allt är utseende nästan, och ålder och längd. en tiondel av killarna får 90% av alla swipes från tjejer som är kräsna för de vet att killar skriver oavsett. Resterande killar har du kanske en eller två som de ens kan prata med.

På en krog så jämnar det ut sig mer, framförallt om folk druckit lite. Då kan lite vad som helst hända.

Något som vore bra (och som jag ofta nyttjat) är anonyma platser där man snackar och lär känna varandra först, sedan byter bilder osv. Tror betydligt mycket mer på det egentligen.
Citera
2026-07-16, 12:59
Medlem
Citat:

I åldersgruppen 20-40 år är det ett underskott på ca. 100,000 kvinnor i Sverige, hur hade kvinnor i Sverige reagerat ifall man hade tagit in 200,000 kvinnor i 20-40 års åldern?
Citera
2026-07-16, 13:06
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
I åldersgruppen 20-40 år är det ett underskott på ca. 100,000 kvinnor i Sverige, hur hade kvinnor i Sverige reagerat ifall man hade tagit in 200,000 kvinnor i 20-40 års åldern?

Har du källa?

Jag vet att sist det lades upp siffror på singelhushåll så var inte skillnaden så stor som du tror. Men jag minns inte i vilken tråd det var.

Vi kvinnor skulle välkomna fler kvinnor.
Citera
2026-07-16, 13:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Har du källa?

Jag vet att sist det lades upp siffror på singelhushåll så var inte skillnaden så stor som du tror. Men jag minns inte i vilken tråd det var.

Vi kvinnor skulle välkomna fler kvinnor.

Fast singelhushåll är inte samma sak som att personen är singel.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-07-16 kl. 13:19.
Citera
2026-07-16, 13:17
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Säger du det, snorunge. Jag tycker att incel är ett perfekt öknamn på många av Flashbacks medlemmar.

Så, då är frågan, är du en bög eller en kärring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in