2026-07-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Att spela alldeles för hög musik kan utgöra förargelseväckande beteende och kan ge böter på plats. Om du inte känner för att konfrontera dem så hade ett samtal till polisen kunnat ge dem en dyr läxa.

Tack för tipset👍
Citera
2026-07-16, 14:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Å så vett och etikett på det. Vissa kallar det för rasism.
Att sitta och tänka tyst för sig själv att musiken är för hög är inte rasism utan bara dumt. Eller svenskt övertolerant. Eller svenskt fegt.
Citera
2026-07-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Varsågod.

Hahaha hur j*vla blåst får man vara..

Du har definitionen framför dig men fattar inte. Egentligen borde jag inte, men kan förklara för dig igen.
Det är rimligt att reagera om någon beter sig dåligt! Har ingenting med kort stubin när det gäller olikheter att göra.

Snarare viktigt att folk reagerar och kritiserar när dåligt beteende förekommer. Du framstår som en anarkist och nihilist med dina "argument"..
Citera
2026-07-16, 14:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Araber är flockdjur. När man upplever det som TS gjort, så är det som att se på animal planet. Avkommorna springer överallt, alfan sitter i mitten, honorna för sig och hanarna bröstar sig och vill höras mest.
...och svenskar är ensamma stackare?
Citera
2026-07-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vi svenskar har ju en jobbig kombination för "det ska vara tyst" och "man får absolut inte säga till att det ska vara tyst, de ska bara fatta". Inte omöjligt att han sänkt ljudet direkt om du sagt till men jag vet hur det känns och jag säger aldrig till själv. Däremot röstar jag med fötterna och en dålig strand åker jag inte till igen, eller en dålig restaurang.

Just Mossbystrand har varit relativt förskonat från detta tidigare.
Jag bryr mig inte om vilka som befinner sig på stranden.
Det är beteendet jag ifrågasätter.
Jag vet också att det bästa är alltid att säga till, men man har läst och hört om så många fall där folk sagt till och konsekvenserna har lett till grova misshandelsfall och i vissa fall med dödlig utgång.
Citera
2026-07-16, 14:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Hahaha hur j*vla blåst får man vara..

Du har definitionen framför dig men fattar inte. Egentligen borde jag inte, men kan förklara för dig igen.
Det är rimligt att reagera om någon beter sig dåligt! Har ingenting med kort stubin när det gäller olikheter att göra.

Snarare viktigt att folk reagerar och kritiserar när dåligt beteende förekommer. Du framstår som en anarkist och nihilist med dina "argument"..
Ännu ett inlägg med kort stubin.

Det är inte din reaktion som är kort stubin. Det är din irritation kring ett helt vanligt resonemang. Och att du bara inte kan lugna dig. Och att vi kan fortsätta i det oändliga.

Säker på att du inte är arab? Du kan iofs vara autist också.
Citera
2026-07-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Ni är BORTSKÄMDA ni har allt och vill inte dela med er tack för ni är så lata har staten bedragit er och importerat arbetskraft.

Vi har inte allt!
Men om vi leker med tanken på att vi skulle ha allt, så har vi ingen skyldighet att dela med oss av något!
Citera
2026-07-16, 14:22
Medlem
lagfrukts avatar
Vi kan börja med att förbjuda arabisk musik punkt.

Inte åker jag till sydkorea och spelar svensk musik hej vilt på deras badplatser och driver runt med ungarna i långa släptåg för att släppas loss att härja sönder på deras bekostnad.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-16 kl. 14:27.
Citera
2026-07-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Fan, inte Mossbystrand också?! Ungdomsminnen när det var som bäst, sommarlov.
Svenska tjejer och killar. Badar, solar och pratar.
Inget bråk, inget stök och stim. Hänsyn var något vi hade med oss hemifrån, det var något naturligt.
”Lika barn leka bäst”.

Sverige känns inte jättesvenskt längre. Inte som man minns det från ungdomstiden.

Kan inget annat än hålla med dig!
Just Mossbystrand har varit ett riktigt paradis och jag hoppas att situationen igår var en engångshändelse, men magkänslan säger att det inte är så!
Citera
2026-07-16, 14:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Det ska inte vara alldeles tyst det ska vara behagligt för alla som gästar stranden. Samförstånd heter det.
Ja normalt ljud på såna platser där folk samlas för att koppla av

Musik hör inte hemma där men folk får ont I röven om man påpekar det men det är inga problem man tar med ett elverk en vinkelslip en släpkärra fylld med järnskrot så kan man lugnt stå på stranden och skära det i bitar.

Va? Jahaa det låter illa jaaa det låter ju lika dant ur era högtalare

Lika dum idé men men, saknar folk vett och inte respekterar andra får dom räkna med att folk inte respekterar diagnos mupparna med högtalare

Mina horn växte ut ur pannan svetten rinner pulsen skenar irriterad på muppar japp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Man kan ju fan inte ha släktträffar på allmänna badstränder i semestertider. Då får man hyra lokal så man kan leva ut sin djuriskhet.

Eller så kan man visst ha släktträffar även på badplatser i semestertider, så länge man respekterar och visar hänsyn mot andra som befinner sig där!
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Just Mossbystrand har varit relativt förskonat från detta tidigare.
Jag bryr mig inte om vilka som befinner sig på stranden.
Det är beteendet jag ifrågasätter.
Jag vet också att det bästa är alltid att säga till, men man har läst och hört om så många fall där folk sagt till och konsekvenserna har lett till grova misshandelsfall och i vissa fall med dödlig utgång.
En strandbadare blev precis ihjälslagen, finns en stor tråd om det. Visade sig vara två helsvenskar med jättefina namn som slog ihjäl honom, protokoll uppladdade i tråden. Dvs man har ingenting för att vara rädd att säga till araber specifikt, även en svensk kan ha kort stubin. Här förstår man nackdelen med rasism, den döljer verkligheten och man blir rädd för fel personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in