2026-07-16, 14:05
Medlem
ansluts avatar
Araber är flockdjur. När man upplever det som TS gjort, så är det som att se på animal planet. Avkommorna springer överallt, alfan sitter i mitten, honorna för sig och hanarna bröstar sig och vill höras mest.
Citera
2026-07-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Utan eget förnuft så bevisade du precis att du har "kort stubin mot olikheter". Du vill genast tvinga in mig i ledet i tråden och DET är väldigt svenskt. Tyvärr finns bara 10M svenskar och vi orkar nog inte omprogrammera alla 8 miljarder människor. Även om du så gärna skulle vilja.

"Utan eget förnuft" haha vafan svamlar du om?

Förklara, på vilket sätt visade mitt inlägg att jag har "kort stubin" mot olikheter. Du verkar vara trög..
Att jag ogillar dåligt beteende har inget med det att göra.

.
Citera
2026-07-16, 14:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Då kan jag informera om att det var så högt att det hördes över hela stranden.
Om det hade spelats på en mer normal volym, då hade jag inte ens hört det.
Jag skrev tidigare i tråden att så högt som dom spelade hördes det nästan hela vägen till Ystad.
Vi svenskar har ju en jobbig kombination för "det ska vara tyst" och "man får absolut inte säga till att det ska vara tyst, de ska bara fatta". Inte omöjligt att han sänkt ljudet direkt om du sagt till men jag vet hur det känns och jag säger aldrig till själv. Däremot röstar jag med fötterna och en dålig strand åker jag inte till igen, eller en dålig restaurang.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-16 kl. 14:09.
Citera
2026-07-16, 14:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
"Utan eget förnuft" haha vafan svamlar du om?

Förklara, på vilket sätt visade mitt inlägg att jag har "kort stubin" mot olikheter. Du verkar vara trög..
Att jag ogillar dåligt beteende har inget med det att göra.

.
Nu har du kort stubin igen och låter som en arab. Det är OK.

Du kan googla uttrycket om det är okänt för dig. Svenskar brukar känna till det.

Jag har alltid sett ironin i att de som bråkar mest på FB om svenskhet stavar sämst eller är mest hetsiga. Vilket ju är typiska osvenska egenskaper som de säger att de hatar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-16 kl. 14:12.
Citera
2026-07-16, 14:10
Medlem
Citat:
Nu har du kort stubin igen och låter som en arab. Det är OK.

Du kan googla uttrycket om det är okänt för dig. Svenskar brukar känna till det.

Du göra bara bort dig grabben..
Citera
2026-07-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Då kan jag informera om att det var så högt att det hördes över hela stranden.
Om det hade spelats på en mer normal volym, då hade jag inte ens hört det.
Jag skrev tidigare i tråden att så högt som dom spelade hördes det nästan hela vägen till Ystad.

Att spela alldeles för hög musik kan utgöra förargelseväckande beteende och kan ge böter på plats. Om du inte känner för att konfrontera dem så hade ett samtal till polisen kunnat ge dem en dyr läxa.
Citera
2026-07-16, 14:11
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Men flytta om det inte passar dig dom har all rätt att vara här!
Bättre om sådana som du och era skyddslingar flyttar.
Citera
2026-07-16, 14:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Du göra bara bort dig grabben..
Varsågod.
Citat:
https://www.ordkollen.se/uttryck/kort-stubin/
Uttrycket ”att ha kort stubin” betyder att man är lättretlig eller har ett häftigt temperament.

Det beskriver en person som snabbt blir arg, irriterad eller frustrerad, och där det inte krävs mycket för att vederbörande ska ”explodera” i vrede.
Citera
2026-07-16, 14:14
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Vi svenskar har ju en jobbig kombination för "det ska vara tyst".

Det ska inte vara alldeles tyst det ska vara behagligt för alla som gästar stranden. Samförstånd heter det.
Citera
2026-07-16, 14:15
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Är personligen inte så mycket för att hänga på stränder, är ju rena mayhem med alla barn som skriker, käkar glass, kissar i vattnet (det gör iof vuxna också) och vuxna som ligger och surar i skuggan och undrar varför de är brända över hela kroppen när de skiter i solkräm. Stör mig inte nämnvärt om det är ett gäng som spelar musik och har det kul. Lite ös saknas väl ändå i detta land?

Tycker att det är lite magstarkt att dra en folkgrupp över en kam över att man stört sig på att någon spelat lite musik och tjoat lite. Då är man nog lite sur och bitter själv.
Genonsnittsaraben är mer störande än genomsnittssvensken, den som hävdar något annat ljuger eller är granne med Annie Lööf eller Stefan Löfven, alltså personer som bor i etniskt vita områden och arbetar på helvita arbetsplatser typ DNs redaktion.
Citera
2026-07-16, 14:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Det ska inte vara alldeles tyst det ska vara behagligt för alla som gästar stranden. Samförstånd heter det.
Jo, men självklart spelade "araben" på den nivå som han tyckte var "samförstånd" och hur tänker du att han ska förstå svenskt samförstånd på volymen när ingen någonsin vågar säga till honom.

Det framgår f.ö. inte om araben var ung och svensken gammal, vilket kan vara en delförklaring.

Jag kan se framför mig en tråd på FB där enbart vi gamlingar skriver att unga ska åka hem.
Citera
2026-07-16, 14:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt

Å så vett och etikett på det. Vissa kallar det för rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in