2026-07-16, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
https://en.wikipedia.org/wiki/Cellebrite verkar ha bra mjukvara för att samla in data från mobiler.
Det är väl bra att ta reda på historik etc?
Inte om samma Israel (Security State) är huvudmisstänkt för att ligga bakom mordet, nej.

Då blir det liksom bara ett dåligt skämt.
Citera
2026-07-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Redan förklarat med att Bray inte vill posta en manual för hur allehanda mördare och hugade terrorister tillverkar en slik manick och därpå använder den i illasinnade syften.
Är det därför som Jon Aaron Bray kommit med olika uppgifter för storleken på kretskortet, shaped charge, etc?
Citera
2026-07-16, 14:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Redan förklarat med att Bray inte vill posta en manual för hur allehanda mördare och hugade terrorister tillverkar en slik manick och därpå använder den i illasinnade syften.

Är det därför han har gjort en skiss där laddningen är intryckt i ett utrymme som är fysiskt en bråkdel av laddningens storlek? För att visa att hans teori är omöjlig och avskräcka folk från att ens försöka sig på att göra det på riktigt? Det är ju lovvärt i sånt fall men fäller ju även hans teori fullständigt.
Citera
2026-07-16, 14:29
Medlem
Citat:
Igen, att du bara säger det, utan att också visa det, är bara ditt vanliga pladder, inget annat.
Okej. Det här igen.
Berätta i text duger inte, även fast mått och annat angetts och med hänvisning till video/foto/bild.
1 exempel (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? som inte dög.
USB-C portbredd 9mm. Höjden minns jag inte längre utantill.

Igår ställde jag följande fråga till dig.

Citat:
Ok.

10x15mm Shaped charge i praktiken, hur vill du ha den?
Shaped Charge som Jon Aaron Bray visar i grafik
Batteri in i Charlie Kirks hals.
Kretskort mot kragen.
10x15mm shaped charge i RØDE enheten.
Shaped Charge som Jon Aaron Bray visar i grafik i RØDE enheten.
Magneten som dras mot nacken.

Shaped Charge som detoneras i RØDE enheten. Effekt på omgivning.

Som en början.
Hur vill du ha bevisen/motbevisen till dessa? Vad godkänns?
Foto, bild, video? 3D grafik, Virtual Reality?
Annat? Var god beskriv.
Citera
2026-07-16, 14:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej, det räcker som sagt med en kula med kalibern .30-06, ett Mauser 98 (eller likvärdigt), hyfsat samma avstånd och där substitutet är hyfsat likvärdigt. Där typen av kula (mantlad, omantlad, osv..) kvittar.

Är det därför som Fan försöker diskutera med mig i tredje person, menar hen?

"Ni" måste ingenting. Jag uppmanar var och en som fortfarande tror att en kula med sagda kaliber avlossad från sagda gevär (eller liknande) att försöka hitta någon video som visar att denna 'tro' faktiskt är väl förankrad i verkligheten.

Men det är fortfarande upp till var och en. Självklart.

Du hittar bara på...

Då väntar vi som sagt fortfarande på att professionell expertis granskar och replikerar Brays studier och förklarar vad som är 'amatör'-mässigt med dem.

Här har du någon som du vill rekommendera?

Inte?

Bray har inte tillgång till rå-filerna, helt riktigt, endast de som har publicerats på nätet.

För hårt för vad?

För låg för vad?

För låg för vad?

Se ovan. Var specifik.

Trams. Du har inte presenterat ett enda exempel på det.
Ja du, man kan undra vad dom klippen han använder sig av är för dåliga för.
Citera
2026-07-16, 14:46
Medlem
Fantens avatar
Nu har jag kollat upp lite och jag hittar inga som helst tecken på att det skulle vara olagligt att visa om en bit plast med vissa mått får plats i en elektronisk manick. Det är dock inte jag som påstår att det är lagligt, utan onopono som påstår att det är olagligt - men det är jag som ska visa att så är fallet.

Men han kräver inte assymetrrisk bevisföring, oh nej.
Citera
2026-07-16, 14:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja du, man kan undra vad dom klippen han använder sig av är för dåliga för.
Det är du som hävdar att "de är för dåliga" och jag undrar som sagt, för "dåliga" för exakt vad?

Vet du inte det själv?
Citera
2026-07-16, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nu har jag kollat upp lite och jag hittar inga som helst tecken på att det skulle vara olagligt att visa om en bit plast med vissa mått får plats i en elektronisk manick. Det är dock inte jag som påstår att det är lagligt, utan onopono som påstår att det är olagligt - men det är jag som ska visa att så är fallet.

Men han kräver inte assymetrrisk bevisföring, oh nej.
Och jag kan bara upprepa för femtioelfte gången:

Bray:
- Vill inte riskera att bryta mot någon lag = vill inte riskera ett långt fängelsestraff.

- Vill inte riskera att inspirera/instruera blivande mördare/terrorister att med hans hjälp tillverka slik manick och använda den/dessa i allt annat än legitima syften = vill kunna leva med sig själv och sitt samvete.
Därav en delikat balansakt mellan viljan att presentera sin bevisning i sanningens och rättvisans namn vs. riskerna punktade här ovan.

Det här är sista gången jag förklarar det här för dig, Fanten.

Sista gången.
Citera
2026-07-16, 15:01
Medlem
Citat:
Inga direkta invändningar här. Men slutsatsen blir fortfarande den att allt annat lika så är TRs DNA på 'triggern/trigger hausing' det som är mest 'degraded' och därmed det som är minst färskt = övriga individers DNA är färskare än TRs = TR var inte den som senast avfyrade vapnet.

Självklart så måste det här undersökas mer grundligt där fler DNA-prov tas från vapnet och där samtliga prov undersöks med avseende på degradering.
Att TR:s profil innehåller en större andel nedbrutet DNA motsäger inte att han också kan vara den som senast hanterade vapnet eller att hans senast avlämnade DNA är mindre färskt än de övrigas. Den laboratoriska bilden visar bara att TR:s DNA innehåller en större andel nedbrutet DNA, vilket är fullt rimligt och förväntat om han haft tillgång till och hanterat vapnet under en längre tidsperiod. En relativt sett mindre mängd färskt DNA från den senaste hanteringen kan då så att säga drunkna i den större mängden äldre, nedbrutet DNA, vilket gör att analysen kan domineras av det äldre, nedbrutna DNA:t.

Mängden DNA från övriga personer är liten (minor contributors) och kan utgöra kontakt-DNA som TR nyligen överfört till vapnet. Att deras DNA verkar mindre nedbrutet motsäger därför inte att TR ändå kan ha varit den som senast hanterade vapnet.

DNA är ett stödbevis som knyter TR till vapnet, men kan inte ensamt bevisa vem som avfyrade det.
Citat:
Men som DNA-bevisningen står idag så var det inte TR som avfyrade vapnet OM det alls avfyrades den dagen.
Den slutsatsen går inte att dra utifrån den DNA-bevisning som hittills presenterats
Citera
2026-07-16, 15:08
Avstängd
Citat:
Japp, där kom det "vilken bild" fast det förklarades.
Nej, det förklarades inte. Du skrev bara "bild x".

Du bör nog för din egen skull fundera lite över din till synes kroniska syftningsambivalens.

Citat:
vilken bild det är i serien, den metod som du själv har använt, godkänns inte, av DIG! Vilken/vilka sekunder en bild har visats i videon, godkänns inte av dig. Bilden av kretskortet som Jon A Bray bara visar i en fjärde eller femtedels sekund i videon.
https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I
Likadant så gott som varje gång. Så gott som allt måste upprepas till dig.
Och vilka mått har då kretskortet i bilden i fråga (1/4-1/5 sekund lång)? Och hur skiljer sig de måtten från, ja, vad?

Citat:
Mätmetod? förklarats tidigare i tråden. Enhetens dimensioner kända,
Enheten, här = Røde Wireless Pro?

Eller, enheten = kretskortet i sagda Røde?

Eller, enheten = kretskortet i den "bild x" som i tid är endast 1/4 till 1/5 sekunder lång?

Har du funderat lite över din grava ständigt närvarande syftningsambivalens?

Citat:
USB-C portens dimensioner kända.
Vilka är? och med vilken betydelse för exakt, vad?

Citat:
Därifrån i millimeter precision uträknat storleken på Jon A Bray's laddning.
Och som är, vad?

Citat:
Till och med ögonmått
Inga av dina "ögonmått", nej. Mätningar som går att replikera, ja.

Citat:
så går det se att förhållandet mellan sidorna i "shaped charge" cylindern inte stämmer med "10x15" mm som Jon A Bray tidigare har utgett som storlek.
Visa dina replikerbara mätningar, som sagt.

Citat:
15mm, är 1/3 av yttre storleken av enheten.
Och?

Sluta förihe**te tala i gåtor!!
Citera
2026-07-16, 15:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det därför han har gjort en skiss där laddningen är intryckt i ett utrymme som är fysiskt en bråkdel av laddningens storlek? För att visa att hans teori är omöjlig och avskräcka folk från att ens försöka sig på att göra det på riktigt? Det är ju lovvärt i sånt fall men fäller ju även hans teori fullständigt.

Till er andra.

Inget av det här är sant. Inga replikerbara mätningar har presenterats.
Citera
2026-07-16, 15:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Inget av det här är sant. Inga replikerbara mätningar har presenterats.
Dumheter - det är bara att titta på bilden han gjort. Laddningen är inklämd under batteriet. Båda dessa tillsammans når inte upp till USB-c-porten vilket innebär att de tillsammans är mindre än 1 cm (avsevärt mindre med tanke på att höljet och USB-c-porten också tar plats).

Røden är 20 mm djup på utsidan, hälften av det är 10 mm.
Batteriet är strax över 6 mm tjockt.
Ytterhöljet lär väl vara minst 1 mm.
10-(6+1)=3 mm

Shaped chargen som påstås ha använts skavara 10x10x15 mm.

Så hur får Brady in 10 mm på 3 mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in