2026-07-16, 12:07
Medlem
mikaelss avatar
Som konservativ bör man respektera individens egna val och rätt att fatta egna beslut.
Alltså är det inte ditt problem hur andra väljer att klä sig.
Citera
2026-07-16, 12:18
Medlem
Onanikrems avatar
Aldrig haft problemet då jag uppfostrat henne. Sedan vet jag ju inte hur hon klär sig när hon är ute? Hon är vuxen och fick barn i fjol så tror inte hon hänger på nattklubbar direkt. Hade blivit väldigt besviken om hon tatuerat sig eller skaffat silikonbröst, men det gjorde hon inte. Hade hon gjort så hade hon ändå alltid varit välkommen här, hennes liv och hon gör som hon vill.
Citera
2026-07-16, 13:44
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ok det kan jag förstå men det är väl nästan omöjligt att skilja mellan själva tankarna/känslorna irl vs online. Alltså tänker man en tanke och skriver den på nätet så är det sannolikt att man tänker samma sak när man ser ens dotter på väg ut så på ett sätt känns det ändå lite. Sen att man inte vågar göra något åt det är en annan sak.
Jag är konservativ, och vill tillbaks till det gamla Sverige när tjejerna vågade sola top less, helt trygga utan en tanke att råka illa ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror inte det finns någon korrelation mellan klädsel och risk att bli våldtagen. Det är tillfället som avgör. Om din dotter klär sig utmanande men är tillsammans med sina likaledes utmanande klädda tjejkompisar hela kvällen kommer hon med hög sannolikhet inte bli våldtagen. Då är det större risk om dottern är ute på löprunda i svettiga mjukisar ensam en kväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Du talar av egen erfarenhet?
Det är sunt förnuft som talar.

Ganska självklart för alla tänkande människor oavsett kön, att våldtäkt och särskilt överfallsvåldtäkt beror mer på vilka platser och miljöer man vistas i, än vad man har på sig för kläder.

Om en tjej inte vistas i miljöer där det är möjligt att bli våldtagen, så kan hon klä sig hur hon vill utan risk.
Om en tjej vistas i såna miljöer, så finns det en risk att bli våldtagen, oavsett hur hon är klädd.

Förr solade tjejerna top less. Överfallsvåldtäkter utomhus förekom inte alls på den tiden.
Avsaknad av kläder är alltså totalt irrelevant. Det som faktiskt är relevant är importen av miljoner araber, som aldrig sett mer än ögonen på en kvinna.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-07-16 kl. 13:47.
Citera
2026-07-16, 13:49
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det som faktiskt är relevant är importen av miljoner araber, som aldrig sett mer än ögonen på en kvinna.
Men när en kvinna klär sig som ett billigt luder så uppstår lätt missförstånd hos dessa semiter och inbillar sig att det är helt ok att våldta henne. Det blir ju som när dom tittar på porrfilm, tjejen kanske skriker nej men hon gillar det i alla fall.
Citera
2026-07-16, 15:02
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tycker mig ha sett en del konservativa män här på sajten genom åren och uttrycket "klä sig slampigt" används rätt ofta. Därför tycker jag att frågan är relevant.

Det måste ändå kännas lite när ens dotter, eller för den delen ens syster, klär sig med så lite kläder som möjligt och går ut oftast en fredag- eller lördagskväll men inte sällan dagtid heller.

Jag har svårt att tro att man som konservativ bara rycker på axlarna åt det, men man vet ju aldrig. Så hur känns det egentligen, och hur hanterar ni det när det händer?

Svar som "hon är vuxen" är inte relevant då dessa tjejer inte sällan är 17 år men även om man bortser ifrån det så är förmågan till konservativa och dessa tänker kanske sällan i de termerna.
Jag ser detta som en halmgubbe, då jag själv aldrig stött på en konservativ som uppfostrat sina barn så illa. Men i teorin då; det är förstås oerhört tragiskt när människor tror att deras enda tillgång är sina fysiska tillgångar. Att människor, särskilt unga sådana, tror att de kommer bli tagna på allvar när de klär sig endast för sexuell uppmärksamhet.
Citera
2026-07-16, 15:29
Medlem
De mest konservativa som finns kvar idag är troende muslimer. De ser till att dottern eller systern bär hijab. Det stödjer jag.
Citera
2026-07-16, 20:49
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Som konservativ bör man respektera individens egna val och rätt att fatta egna beslut.
Alltså är det inte ditt problem hur andra väljer att klä sig.

Byt ut "konservativ" mot "liberal" så har du rätt; du har blandat ihop politiska åskådningar.
Citera
2026-07-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Aldrig haft problemet då jag uppfostrat henne. Sedan vet jag ju inte hur hon klär sig när hon är ute? Hon är vuxen och fick barn i fjol så tror inte hon hänger på nattklubbar direkt. Hade blivit väldigt besviken om hon tatuerat sig eller skaffat silikonbröst, men det gjorde hon inte. Hade hon gjort så hade hon ändå alltid varit välkommen här, hennes liv och hon gör som hon vill.
Det du beskriver är snarare ett uttryck för informationsasymmetri. Att du inte känner till vad din vuxna dotter gjort eller gör när hon inte är i din närhet säger ingenting om hennes faktiska liv, endast om din insyn i det. Att hon fick barn i fjol förändrar inte den observationen.

Tror tyvärr många lever i illusionen att deras dotter aldrig blivit dubblad av två svartingar på den lokala puben en lördag kl 02:15. Sannolikt har hon det.
Citera
2026-07-16, 22:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Byt ut "konservativ" mot "liberal" så har du rätt; du har blandat ihop politiska åskådningar.
Konservativa är liberaler som blivit rånade. Individualister som tror på självständiga individers rätt att forma sin egen framtid.
Och behovet att sätta de som inte lever så i fängelse. Dvs liberaler, som ännu inte blivit rånade.
Citera
2026-07-17, 05:13
Medlem
Citat:
Inte bra med tanke på alla våldtäktsbenägna blattar ute i samhället. Det verkar ju som att massmedia har fått instruktioner om att inte rapportera om den här typen av brott längre.

Du menar att media borde berätta mera utförligt om hur våldtagna kvinnor var klädda?
Citera
2026-07-17, 07:39
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Du menar att media borde berätta mera utförligt om hur våldtagna kvinnor var klädda?
Nej men det vore bra att påminna alla goda medborgare att blattesvinen rör sig där ute med onda intentioner.
Citera
2026-07-17, 08:56
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Nej men det vore bra att påminna alla goda medborgare att blattesvinen rör sig där ute med onda intentioner.

Du är lågbegåvad och försöker kidnappa tråden. Tråden handlar om konservativas syn på klädsel på kvinnor i sin närhet och du pratar bara om våldtäkt och liknande. Det är ett stort tecken på lågt IQ att inte kunna hålla sig till ämnet. Det finns massor med fel med invandring och invandrare men just I ditt fall är felet något helt annat. Du måste inse det om du vill bli bättre men med tanke på att jag har haft att göra med lågbegåvade innan så kan jag säga redan nu att du tyvärr inte kommer kunna göra det. Ditt låga IQ står i vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in