Igår, 12:47
Medlem
wotoos avatar
OBS: Det här inlägget rör frågor utifrån ett företagsperspektiv. I&I-relaterat finns andra inlägg för. Det är OFF-TOPIC i denna tråd.

Frågor till er som inte har tillgång till en egen badstrand utan behöver tillgång till offentliga platser.

- Hade du kunnat tänka dig att betala för tillgång till en badstrand som endast bestod av "vita människor" (vita i det här fallet = 100% skötsamma svenskar samt 100% välintegrerade invandrare som har förstått innebörden av de svenska sociala normerna).

OM SVARET ÄR "JA": Hur mycket hade du kunnat tänka dig att betala per vistelse?

- Kring där du bor, känns denna affärsidé dålig eller bra? Varför känns den bra/dålig?

JURIDISKT:
- Hade det gått att få till en sån här badstrand på min privata strandtomt? Hur i sådana fall? Specifika medlemskap?
Citera
Igår, 12:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
OBS: Det här inlägget rör frågor utifrån ett företagsperspektiv. I&I-relaterat finns andra inlägg för. Det är OFF-TOPIC i denna tråd.

Frågor till er som inte har tillgång till en egen badstrand utan behöver tillgång till offentliga platser.

- Hade du kunnat tänka dig att betala för tillgång till en badstrand som endast bestod av "vita människor" (vita i det här fallet = 100% skötsamma svenskar samt 100% välintegrerade invandrare som har förstått innebörden av de svenska sociala normerna).

OM SVARET ÄR "JA": Hur mycket hade du kunnat tänka dig att betala per vistelse?

- Kring där du bor, känns denna affärsidé dålig eller bra? Varför känns den bra/dålig?

JURIDISKT:
- Hade det gått att få till en sån här badstrand på min privata strandtomt? Hur i sådana fall? Specifika medlemskap?

Du kommer väl runt detta genom att göra badet till en klubb tror jag.
Citera
Igår, 13:00
Moderator
evilhoneys avatar
Nej, då helt vanliga infödda svenskar beter sig som jävla jon på badplatser eller generellt i samhället så fort det blir varmt.
Citera
Igår, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nej, då helt vanliga infödda svenskar beter sig som jävla jon på badplatser eller generellt i samhället så fort det blir varmt.

Har jag aldrig sett
Citera
Igår, 13:13
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du kommer väl runt detta genom att göra badet till en klubb tror jag.

Det är detta jag med tänkt på och att man då går ut offentligt med att "alla kan gå med/ansöka" sen lite diskret kör man cherry picking så alla parter blir nöjda. Eller ja, de som kommer in då.

Citat:

Så för dig och din erfarenhet är det ingen skillnad på folk och folk vad gäller badstrandsvett- och etikett? Min egna erfarenhet från när jag själv bara hade möjlighet att besöka offentliga badplatser fanns det ett visst klientel som inte kunde sköta sig vad gäller exempelvis ljudvolym eller ha koll på sina ungar. Dessutom är ju tanken att genom cherry picking-modellen utesluta även Jonny som leker tuff och tror han äger stranden mina sina skrölande högtalare och nedskräpande.
Citera
Igår, 13:14
Medlem
Glostrups avatar
Nu har jag iofs eget bad, men nej jag skulle inte betala specifikt för en etniskt rensad strand. Jag kanske hade betalt för att slippa idioter, men som TS så praktiskt bevisar så är inte idioti exklusivt förbehållet vissa etniciteter eller folkgrupper.

Men för att luta mig inåt mot tankeexperimentet så tror jag att en sådan idé skulle bli kortvarig, dels på grund av praktiska problem (hur vet man att någon är skötsam?) men även på grund av att normalt folk inte vill stödja apartheid. Och hur skulle reglerna ens upprätthållas, jag har svårt att tro att TS själv skulle våga stå upp mot någon, ”vit” eller ej, som bråkar.

Men om man tar tillräckligt bra betalt så kan man förstås indirekt utesluta vissa besökare, problemet för TS blir dock när en svart (åh nej!) person betalar sig in. Eller så fylls stranden av småbrats som spenderar pappas pengar på att försöka motbevisa ryktena om mikropenis genom att ha störst barnota.

Svenssons är för övrigt, som någon redan har observerat, ofta alldeles särdeles bufflig när h*n har semester, och helt ointresserad av att visa hänsyn eller dela med sig av den yta som h*n har ockuperat. Det verkar som att svensken helt har glömt bort att det inte är normalt att utnyttja det offentliga rummet som sin privata egendom. Hänsyn är inte Svenssons paradgren, så även om det inte bara är h*n som felar där så finns det knappast fog för svensken att sitta på några höga hästar i det avseendet.
Citera
Igår, 13:17
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Har jag aldrig sett

Inte jag heller, det är uteslutande babbar som skriker och trakasserar unga kvinnor som solar. Jag skulle gärna betala en hundring för att besöka en vit strand.
Citera
Igår, 13:22
Medlem
FNLSs avatar
Tjugo spänn om jag slipper TS
Citera
Igår, 13:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Har jag aldrig sett
Det finns ett talesätt som säger om man inte ser den som är problemet så är man det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Så för dig och din erfarenhet är det ingen skillnad på folk och folk vad gäller badstrandsvett- och etikett? Min egna erfarenhet från när jag själv bara hade möjlighet att besöka offentliga badplatser fanns det ett visst klientel som inte kunde sköta sig vad gäller exempelvis ljudvolym eller ha koll på sina ungar. Dessutom är ju tanken att genom cherry picking-modellen utesluta även Jonny som leker tuff och tror han äger stranden mina sina skrölande högtalare och nedskräpande.
Jo, visst är det skillnad på hur olika kulturer använder offentliga platser men jag kan absolut inte säga att etniska svenskar föregår med någon form av gott exempel, tvärt om i väldigt många fall.
En teori jag har är att eftersom vi har så liten tid på året där det både finns tid och möjlighet att vara på stränder och badplatser så kastas folkvettet åt fanders.
Folk sitter med svettiga bara överkroppar på restauranger, går in i butiken o badkläder etc, ingen hänsyn alls. Barnfamiljer låter och brer ut sig och ungarna får springa vind för våg, superkul för dem, asjobbigt för andra.
Jag säger inte att hög musik, vattenpipa och parfym är bättre men folk är överlag jävligt irriterande när de inte visar hänsyn och jag tror inte det är bundet till en viss hudfärg eller etnicitet.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Sasha08s avatar
Jag hade lätt betalt, hur mycket beror även på vad stranden erbjuder och hur det ser ut .
Citera
Igår, 13:27
Medlem
Fantens avatar
Inte bara för ett privat bad, nej. Kanske om det finns bekvämligheter så som välstädade toaletter, omklädningsrum och någonstans att köpa glass, drycker och kanske nån burgare eller något annat grillvänligt. Men. Jag har varit på badställen som har saknat sånt i hela mitt liv så det är inget jag behöver för att njuta av mitt badande.
Citera
Igår, 13:28
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nu har jag iofs eget bad, men nej jag skulle inte betala specifikt för en etniskt rensad strand. Jag kanske hade betalt för att slippa idioter, men som TS så praktiskt bevisar så är inte idioti exklusivt förbehållet vissa etniciteter eller folkgrupper.

Men för att luta mig inåt mot tankeexperimentet så tror jag att en sådan idé skulle bli kortvarig, dels på grund av praktiska problem (hur vet man att någon är skötsam?) men även på grund av att normalt folk inte vill stödja apartheid. Och hur skulle reglerna ens upprätthållas, jag har svårt att tro att TS själv skulle våga stå upp mot någon, ”vit” eller ej, som bråkar.

Men om man tar tillräckligt bra betalt så kan man förstås indirekt utesluta vissa besökare, problemet för TS blir dock när en svart (åh nej!) person betalar sig in. Eller så fylls stranden av småbrats som spenderar pappas pengar på att försöka motbevisa ryktena om mikropenis genom att ha störst barnota.

Svenssons är för övrigt, som någon redan har observerat, ofta alldeles särdeles bufflig när h*n har semester, och helt ointresserad av att visa hänsyn eller dela med sig av den yta som h*n har ockuperat. Det verkar som att svensken helt har glömt bort att det inte är normalt att utnyttja det offentliga rummet som sin privata egendom. Hänsyn är inte Svenssons paradgren, så även om det inte bara är h*n som felar där så finns det knappast fog för svensken att sitta på några höga hästar i det avseendet.

Om du faktiskt hade läst mitt startinlägg ordentligt istället för att gå i taket och börja svamla om ”etnisk rensning” och ”apartheid”, så hade du sett att jag uttryckligen definierade målgruppen som skötsamma människor – inklusive välintegrerade invandrare. Att du får det till rasbiologi visar ju bara din egen bristande läsförståelse. Hela poängen är ju precis det du själv efterfrågar: att slippa idioter och folk som inte kan bete sig. Varför medvetet misstolkade du det?

Det praktiska upprätthållandet är ett problem jag håller med om om man vill hålla nere kostnaderna och undvika dyra vakter.

Tyvärr är du för instängd i din tanke av din feltolkning av min egna definitionen av en "vit badstrand". Att du försöker klistra på mig något slags "åh nej!"-reaktion visar ju bara att det är du som är besatt av hudfärg, inte jag. Du har svårt att läsa hela trådar vilket gör att du skriver mycket OT.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Tjugo spänn om jag slipper TS
TAGET! Vi får dela upp det. Jag är där på soliga dagar så får du vara där när det regnar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in