Citat:
jag hade kunnat betala för det.
OBS: Det här inlägget rör frågor utifrån ett företagsperspektiv. I&I-relaterat finns andra inlägg för. Det är OFF-TOPIC i denna tråd.
Frågor till er som inte har tillgång till en egen badstrand utan behöver tillgång till offentliga platser.
- Hade du kunnat tänka dig att betala för tillgång till en badstrand som endast bestod av "vita människor" (vita i det här fallet = 100% skötsamma svenskar samt 100% välintegrerade invandrare som har förstått innebörden av de svenska sociala normerna).
OM SVARET ÄR "JA": Hur mycket hade du kunnat tänka dig att betala per vistelse?
- Kring där du bor, känns denna affärsidé dålig eller bra? Varför känns den bra/dålig?
JURIDISKT:
- Hade det gått att få till en sån här badstrand på min privata strandtomt? Hur i sådana fall? Specifika medlemskap?
Frågor till er som inte har tillgång till en egen badstrand utan behöver tillgång till offentliga platser.
- Hade du kunnat tänka dig att betala för tillgång till en badstrand som endast bestod av "vita människor" (vita i det här fallet = 100% skötsamma svenskar samt 100% välintegrerade invandrare som har förstått innebörden av de svenska sociala normerna).
OM SVARET ÄR "JA": Hur mycket hade du kunnat tänka dig att betala per vistelse?
- Kring där du bor, känns denna affärsidé dålig eller bra? Varför känns den bra/dålig?
JURIDISKT:
- Hade det gått att få till en sån här badstrand på min privata strandtomt? Hur i sådana fall? Specifika medlemskap?
Det = en badstrand utan alkoholstinna grillande idioter med rök som sprids, med lösa hundar och katter, skrikande personer med högspelande musikapparater, högljudda telefonsamtal som prataren vill showa med inför andra, som spelar boll där man skall sova/sola och dricka kaffe utan att få det utspillt.
>eller cigarettrök eller e-cigarettånga, eller matrester som slängs och lockar getingar, fimpar i sanden, ngn som ligger nära. solparasoller som skymmer.
Ja, det finns massa fler grejer
Det vill jag betala för.
Medlemskap är ju en åtgärd där det ställs krav på ovanstående beteende så det är väl inga problem alls.
Kör igång så kommer vi.
----------------------
Men jag hade absolut inte använt en sådan fascilitet om ordet vita varit inblandat.
Förstår inte varför du använder detta begrepp?
Förstår inte heller varför invandrare måste vara 100% välintegrerade när inte infördingar ställs inför ett sådant krav.
begriper inte ens vad 100% välintegrerad är eller hur an skall mäta det.
Jag befarar att det är en skit-tråd av en rasistfitta?
Kan det vara så?