2026-07-16, 06:40
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nu vill jag inte delta i trådens mer misogyna delar utan jag funderar snarare på om det kan vara plötslig sjukdom som ligger bakom? Man avgår normalt inte från en sådan tjänst efter bara några månader om det inte skett något allvarligt. Malm är dessutom i den åldern där en del kvinnor tyvärr drabbas av cancer.

Vi får hoppas att det inte är något sånt för trots allt finns det ju en människa där bakom skrivbordet.

Vad spelar det för roll? Det är inte hon som är tänkt att stupa för den ryska automatelden. Det är du. Man använder bönder för att skydda den bakre raden redan i småskolans schackpartier, det vet minsta unge. Ibland behövs bönderna övertygas för att gå framåt och det gör man med patriotism, flaggviftande och historier om ädla öden som ”tjänat fosterlandet”.
Bra att du verkar börja förstå vem vår fiende är och vem som ev kommer att attackera oss.
För övrigt har du rätt i att vi bör nog ligga lite lågt med spekulationerna om anledningen till avhoppet...
Citera
2026-07-16, 06:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Mycket spekulationer.
Kan det inte helt enkelt vara så att hon insjuknat i cancer eller något liknande?
Är hon berättigad till "Elefantkyrkogården"?

Elefantkyrkogården är för sådana som har fått sparken eller fått sin myndighet nedlagd. Eftersom hon själv valde att avgå så borde hon inte vara aktuell för den.
Citera
2026-07-16, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
...
Vad spelar det för roll? Det är inte hon som är tänkt att stupa för den ryska automatelden. Det är du. Man använder bönder för att skydda den bakre raden redan i småskolans schackpartier, det vet minsta unge. Ibland behövs bönderna övertygas för att gå framåt och det gör man med patriotism, flaggviftande och historier om ädla öden som ”tjänat fosterlandet”.
Så du menar att det spelar ingen roll om det är en okunnig tjej utan grundkunskaper om varför försvar behövs som är den som står och viftar med en hbtq-flagga om ryssens bomber börjar falla eller islamister angriper.

Och att det inte kan ha något med kompetens att göra att hon lämnat sitt uppdrag.

Avgick hon enligt dig med motivet att hon inte ville hålla på med "patriotism, flaggviftande och historier om ädla öden"?
Citera
2026-07-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Knappast denna tjänst och ävven många andra politiskt tillsatta tjänster är säkerhetsklassade. Det fattar nog de flesta....

Samtidigt var väl Landerholms o den värdelöözee som slarvade bort anteckningars jobb säkerhetsklassade o spionerna peymans - vilket jävla fiasko.

O samtidigt Houvinens jobb o de två var säkerhetsklassade - hur kan man då ifrågasätta dem
o häva deras säkerhetsklassningar - hur säkerhetsklassade är de som ifrågasätter o häver säkerhetsklassningar

Varför ryker inte Klistersson pga Landerholm - M lär göra ett katastrofval o L ryker så enda
hoppet är att SD får deras förlustsiffror

Har Malm haft med Huovinen-fiaskot att göra o därför ryker hon????
Citera
2026-07-16, 10:43
Medlem
Har men inte generaler på såna poster?
Citera
2026-07-16, 10:48
Medlem
tzjs avatar
Men herrejävlar...

Hon är ju ryss! Kolla på näsroten i profil om det skulle vara några oklarheter efter att ha granskat hennes ansiktsdrag.
Helvete, hade jag varit rekryterare så hade jag stoppat henne i dörren direkt.
Det här luktar spionage lång väg.
Citera
2026-07-16, 10:54
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Elefantkyrkogården är för sådana som har fått sparken eller fått sin myndighet nedlagd. Eftersom hon själv valde att avgå så borde hon inte vara aktuell för den.
Det får vi hoppas! Elefantkykogården borde förövrigt läggas ner omgående! och de som befinner sig där skickas till arbetsförmedlingen.
Citera
2026-07-16, 10:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Men herrejävlar...

Hon är ju ryss! Kolla på näsroten i profil om det skulle vara några oklarheter efter att ha granskat hennes ansiktsdrag.
Helvete, hade jag varit rekryterare så hade jag stoppat henne i dörren direkt.
Det här luktar spionage lång väg.
Hon ser mer lettisk ut än rysk tycker jag.
Citera
2026-07-16, 11:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Många kärringar är jävligt kåta på att klättra i olika organisationer, och de är bra på att ljuga sig fram. Sen när de väl sitter som höga chefer och generaldirektörer etc är det inte lika roligt längre. De upptäcker att de har stora kunskaps och erfarenhetsmässiga luckor och klarar jobbet mindre bra eller inte alls. Då hoppar de av efter en kortare tid men kan då tillgodoräkna sig rikliga subsidier i form av avgångsvederlag, pension och annat.
Eller också hamnar de på Elefantkyrkogården och kan fortsätt med sitt parasiterande jobb på mycket lösa boliner och med sin gamla lön i behåll.
Jag skulle säga motsatsen, att jag känner kvinnor som av sin omgivning tvingas att bli chefer, och sedan klättra, eftersom ledningen över alltid är stressa av feministerna. Och kvinnorna är så snälla och lydiga att de tar chefsjobbet. Man kan alltid styra en kvinna med ångest och förväntning. Det är sådana chefer som likt Batra är katastrofer som chefer och sedan tvingas avgå. Alla vet ju detta så dessutom håller alla extra koll på kvinnliga chefer och de svärtas gärna ner ungefär som i tråden här.
Citera
2026-07-16, 11:44
Medlem
Det stämmer nog också!
Citera
2026-07-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsvarsmaktens-generaldirektor-avgar

Vad tror ni att de personliga skälen är? Något som har påverkan på rollen? Vem borde efterträda?

Sjukdom kanske... de brukar ju som oftast vara anledning till man vill hoppa av snabbt särskilt om de är viktiga jobb som chefspositioner.. Hon kanske måste påbörja behandlingar bli sjukskriven osv. Det är ju isf ett väldigt moget beslut att inte vilja belasta jobbet kollegor osv..
Senast redigerad av Menea 2026-07-16 kl. 11:56.
Citera
2026-07-16, 11:56
Medlem
Karmans avatar
Visste inte ens att försvaret hade en generaldirektör. Är det något nytt? Jag trodde det var ÖB som leder försvaret av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in