2026-07-16, 10:02
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag tycker mig ha sett en del konservativa män här på sajten genom åren och uttrycket "klä sig slampigt" används rätt ofta. Därför tycker jag att frågan är relevant.

Det måste ändå kännas lite när ens dotter, eller för den delen ens syster, klär sig med så lite kläder som möjligt och går ut oftast en fredag- eller lördagskväll men inte sällan dagtid heller.

Jag har svårt att tro att man som konservativ bara rycker på axlarna åt det, men man vet ju aldrig. Så hur känns det egentligen, och hur hanterar ni det när det händer?

Svar som "hon är vuxen" är inte relevant då dessa tjejer inte sällan är 17 år men även om man bortser ifrån det så är förmågan till konservativa och dessa tänker kanske sällan i de termerna.
Citera
2026-07-16, 10:10
Avstängd
Negercps avatar
Inte bra med tanke på alla våldtäktsbenägna blattar ute i samhället. Det verkar ju som att massmedia har fått instruktioner om att inte rapportera om den här typen av brott längre.
Citera
2026-07-16, 10:24
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Inte bra med tanke på alla våldtäktsbenägna blattar ute i samhället. Det verkar ju som att massmedia har fått instruktioner om att inte rapportera om den här typen av brott längre.

Ok om du svarar här som konservativ och ärligt så tycker att ditt svar är intressant då jag tolkar det som att det enda problemet med det är att det finns blattar som kan våldta henne annars är det inga problem?
Citera
2026-07-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tycker mig ha sett en del konservativa män här på sajten genom åren och uttrycket "klä sig slampigt" används rätt ofta. Därför tycker jag att frågan är relevant.

Du kan inte blanda ihop vad folk skriver här och vad de gör i verkligheten. Dom flesta konservativa unga män är bara konservativa på flashback och kanske på andra forum. Skulle deras föräldrar få reda på va de skriver hade de inte vågat lämna rummet på flera dagar.
Så i verkligheten tänker de inte på hur deras systrar klär sig eftersom de inte kopplar ihop verkligheten med sin onlinepersonlighet på det sättet.
Citera
2026-07-16, 10:59
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du kan inte blanda ihop vad folk skriver här och vad de gör i verkligheten. Dom flesta konservativa unga män är bara konservativa på flashback och kanske på andra forum. Skulle deras föräldrar få reda på va de skriver hade de inte vågat lämna rummet på flera dagar.
Så i verkligheten tänker de inte på hur deras systrar klär sig eftersom de inte kopplar ihop verkligheten med sin onlinepersonlighet på det sättet.

Aha tack ja men rätt ofta ser man medelålders män skriva så det är inte alltid bara källarpojkar
Citera
2026-07-16, 11:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag tycker mig ha sett en del konservativa män här på sajten genom åren och uttrycket "klä sig slampigt" används rätt ofta.

Fast har det inte en stor del encils där som typ bara gjort sig konservativa för att få klaga lite på levnadsglada kvinnor som klär sig som de vill?
Citera
2026-07-16, 11:24
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ok om du svarar här som konservativ och ärligt så tycker att ditt svar är intressant då jag tolkar det som att det enda problemet med det är att det finns blattar som kan våldta henne annars är det inga problem?
Det är det primära problemet.
Sen så är det väl inte muntert om grannarna börjar att tissla och tassla om att lilla Saga påminner om ett luder från Pattayas bakgator.
Citera
2026-07-16, 11:25
Medlem
Citat:
Tror inte det finns någon korrelation mellan klädsel och risk att bli våldtagen. Det är tillfället som avgör. Om din dotter klär sig utmanande men är tillsammans med sina likaledes utmanande klädda tjejkompisar hela kvällen kommer hon med hög sannolikhet inte bli våldtagen. Då är det större risk om dottern är ute på löprunda i svettiga mjukisar ensam en kväll.
Citera
2026-07-16, 11:31
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror inte det finns någon korrelation mellan klädsel och risk att bli våldtagen. Det är större risk om dottern är ute på löprunda i svettiga mjukisar ensam en kväll.
Du talar av egen erfarenhet?
Citera
2026-07-16, 11:32
Medlem
Citat:
Du talar av egen erfarenhet?
Menar du om jag är våldtäktsman?
Citera
2026-07-16, 11:37
Medlem
Citat:
Aha tack ja men rätt ofta ser man medelålders män skriva så det är inte alltid bara källarpojkar

Tror även det ofta är samma sak med medelålders och äldre, att de eker hemligt liv på internet. Jag tror faktiskt det är extremt ovanligt att någon är så pass övertygad att de vågar läxa upp sig egen familj i såna frågor. För en vuxen man att säga till sin vuxna syster att hon och hennes tonårsdöttrar visar för mycket hud offentligt är nog för dom flesta lika med socialt självmord, för många svenskar är det nog nästan i klass med att föreslå att man ska importera en oskyld från Dubai till sonen. Därför tror jag inte att så många är så tuffa "irl".
Citera
2026-07-16, 11:54
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tror även det ofta är samma sak med medelålders och äldre, att de eker hemligt liv på internet. Jag tror faktiskt det är extremt ovanligt att någon är så pass övertygad att de vågar läxa upp sig egen familj i såna frågor. För en vuxen man att säga till sin vuxna syster att hon och hennes tonårsdöttrar visar för mycket hud offentligt är nog för dom flesta lika med socialt självmord, för många svenskar är det nog nästan i klass med att föreslå att man ska importera en oskyld från Dubai till sonen. Därför tror jag inte att så många är så tuffa "irl".

Ok det kan jag förstå men det är väl nästan omöjligt att skilja mellan själva tankarna/känslorna irl vs online. Alltså tänker man en tanke och skriver den på nätet så är det sannolikt att man tänker samma sak när man ser ens dotter på väg ut så på ett sätt känns det ändå lite. Sen att man inte vågar göra något åt det är en annan sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in