Citat:
Ursprungligen postat av
carlv0nlinne
Han gav ju henne enbart chans att bre ut sitt självömkande, det tog bara onödigt lång tid utan att ge något av värde. Eller vad menar du med att det fungerade?
Den kvinnliga åklagaren fick ta alla de tuffaste frågorna kring själva händelsen och jag tror knappast den konflikträdda åklagar-mannen hade lyckats få Emma att minnas bättre.
Håller inte med, visst var det segt i början, men jag jar iaf bildat mig en mycket bättre bild av E. sannolikt har även nämndemän och andra öven gjort det.
Jag störde mig i början på hur gullig och snäll han var, men insåg efter ett tag att hon var ett nervvrak men att hon faktiskt svarade på ganska många frågor.
Jag tror aldrig man kommer få ordning på henne. Hon har fått så mycket hjälp, framförallt av sina båda förändrar, och ändå har hon inte lyckats ta sig igenom vardagen.
Jag kan "förstå" att folk inte klarar av att vara bra föräldrar, att de är loja, inte aktiverar och vårdar som man borde — men att man lämnar ett barn ensam över natten är faktist helt obegripligt. De flesta skulle knappt springa mer till tvättstugan om de inte gjort upp om det med barnet. Det är liksom bara så otroligt grymt!!! Det är en avsaknad av empati, att skylla på anknytningsproblem är ju obegripligt. Det är ju HON som bott med kvinnan, exet har ju inte varit med under flera år.
Hon pratar om att hon ville ge det hon inte fick, hon har fått en enorm stor chans till i livet när hon fick en ny familj, och hon fick enorm stöttning av dem även när hon blev vuxen — och vad gör hon? Hon gör tvärtom mot det hon säger sig vilja göra. Lämmar ett barn ensam om och om igen.
Flickan har inte ens lärt sig svenska. Det här är nästan i nivå med Ättikafallet.
Måtte hon aldrig sätta fler barn till världen så att kedjan bryts hät.