2026-07-16, 08:59
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Riktigt pinsam åklagare, förstår inte varför han måste dalta så mycket med henne. Har bara lyssnat ett par timmar och jag vet inte hur många gånger han brasklappat och förklarat varför han ställer sina frågor. Han kan inte ens vara tyst i några sekunder mellan frågorna utan att behöva förklara varför. Och varje gång något ska visas på skärmen så försäkrar han henne om att det inte kommer att visas nån obehaglig bild.

Han får henne att framstå som ett brottsoffer. Det verkar knappast vara en taktik som får henne att berätta vad hon verkligen minns eller hur de faktiska omständigheterna varit. Istället låter han henne undvika frågorna och prata på om hur synd det är om henne.
Citera
2026-07-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Riktigt pinsam åklagare, förstår inte varför han måste dalta så mycket med henne. Har bara lyssnat ett par timmar och jag vet inte hur många gånger han brasklappat och förklarat varför han ställer sina frågor. Han kan inte ens vara tyst i några sekunder mellan frågorna utan att behöva förklara varför. Och varje gång något ska visas på skärmen så försäkrar han henne om att det inte kommer att visas nån obehaglig bild.

Han får henne att framstå som ett brottsoffer. Det verkar knappast vara en taktik som får henne att berätta vad hon verkligen minns eller hur de faktiska omständigheterna varit. Istället låter han henne undvika frågorna och prata på om hur synd det är om henne.
Den manlige åklagaren använde en taktik som fungerade genom att lirka och vara mild och fick E att prata mer , när den kvinnliga ställde frågor blev E en helt annan person som bara svarade kort
Citera
2026-07-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
"Vissa ska inte ha barn" är ju ett bra uttryck till henne. Och hon ska ju egentligen inte ha fängelse utan vård så hade hon säkert fått sitta längre. De här kommer ju inte hjälpa henne, hon kommer komma ut och va likadan eller ännu värre och de kan ju leda till att hon ger sig på andras barn osv. Man har så många frågor! hon hade ju tydligen katter också, brann dom också inne? etc etc

Ja det gjorde dom
Citera
2026-07-16, 20:04
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den manlige åklagaren använde en taktik som fungerade genom att lirka och vara mild och fick E att prata mer , när den kvinnliga ställde frågor blev E en helt annan person som bara svarade kort
Han gav ju henne enbart chans att bre ut sitt självömkande, det tog bara onödigt lång tid utan att ge något av värde. Eller vad menar du med att det fungerade?

Den kvinnliga åklagaren fick ta alla de tuffaste frågorna kring själva händelsen och jag tror knappast den konflikträdda åklagar-mannen hade lyckats få Emma att minnas bättre.
Citera
2026-07-16, 21:53
Medlem
Citat:
Han gav ju henne enbart chans att bre ut sitt självömkande, det tog bara onödigt lång tid utan att ge något av värde. Eller vad menar du med att det fungerade?

Den kvinnliga åklagaren fick ta alla de tuffaste frågorna kring själva händelsen och jag tror knappast den konflikträdda åklagar-mannen hade lyckats få Emma att minnas bättre.
Jag tänker att det kan ha varit av värde att få henne att visa upp just den självömkande och självcentrerande sidan för rätten. Att det var en helt avsiktlig taktik.
Citera
2026-07-16, 22:30
Medlem
Citat:

Hon är ju på gränsen till att bryta ihop, hon darrar på rösten och drar efter luft. Genom att försöka hålla henne så lugn de bara går (t.ex. genom att hela tiden prata) få han henne att berätta mer. Om du lyssnt vidare hade du hört hur det blir när den mer barska kvinnan stääker frågor. Hon få bara samma svar pm och om igen "jag minns inte" även på frågor som "vem ägde bilen" eller "hjälpte dina föräldrar dig ekonomiskt" och liknande saker som hon givetvis vet om.
De betalade hennes lägenhet, bil och förde över mängder med pengar och givetvis vet hon om det även om hon säkert inte vet hur mycket.
Citera
2026-07-16, 22:34
Avstängd
Läst FUP och lyssnat på rättegången nu. Fy fan. Har inga ord. Grät mig igenom FUP. Bilder på lilla flickan ensam hemma i övervakningskamerorna. Så grafiskt visat hur ensam och utelämnad hon var. Lilla flicka. Orden finns inte för mig. Detta är bara så jävla fruktansvärt.
Citera
2026-07-16, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Läst FUP och lyssnat på rättegången nu. Fy fan. Har inga ord. Grät mig igenom FUP. Bilder på lilla flickan ensam hemma i övervakningskamerorna. Så grafiskt visat hur ensam och utelämnad hon var. Lilla flicka. Orden finns inte för mig. Detta är bara så jävla fruktansvärt.

Den är helt störd. En flicka som dog instängd och troligtvis livrädd och saknande av sin egen mamma....
Citera
2026-07-16, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Visst, jag ska bara lita blint på en random användare på Flashback och ladda ner filer. Det låter som en fantastisk idé om man vill få datorn infekterad.Bara en riktig dumskalle laddar ner filer från en random användare på Flashback.

herre gud. Du stönar när du torkar dig och tror att månlandningen var fake....
Citera
2026-07-16, 23:02
Medlem
Citat:

Håller helt med, han daltade med henne o lät henne hållas istället för att låta henne ta ansvar för sitt agerande!
Den kvinnliga åklagaren ägde ut henne med sina syrliga påståenden!!
Citera
2026-07-16, 23:23
Medlem
Citat:

Håller inte med, visst var det segt i början, men jag jar iaf bildat mig en mycket bättre bild av E. sannolikt har även nämndemän och andra öven gjort det.
Jag störde mig i början på hur gullig och snäll han var, men insåg efter ett tag att hon var ett nervvrak men att hon faktiskt svarade på ganska många frågor.
Jag tror aldrig man kommer få ordning på henne. Hon har fått så mycket hjälp, framförallt av sina båda förändrar, och ändå har hon inte lyckats ta sig igenom vardagen.

Jag kan "förstå" att folk inte klarar av att vara bra föräldrar, att de är loja, inte aktiverar och vårdar som man borde — men att man lämnar ett barn ensam över natten är faktist helt obegripligt. De flesta skulle knappt springa mer till tvättstugan om de inte gjort upp om det med barnet. Det är liksom bara så otroligt grymt!!! Det är en avsaknad av empati, att skylla på anknytningsproblem är ju obegripligt. Det är ju HON som bott med kvinnan, exet har ju inte varit med under flera år.

Hon pratar om att hon ville ge det hon inte fick, hon har fått en enorm stor chans till i livet när hon fick en ny familj, och hon fick enorm stöttning av dem även när hon blev vuxen — och vad gör hon? Hon gör tvärtom mot det hon säger sig vilja göra. Lämmar ett barn ensam om och om igen.
Flickan har inte ens lärt sig svenska. Det här är nästan i nivå med Ättikafallet.
Måtte hon aldrig sätta fler barn till världen så att kedjan bryts hät.
Citera
2026-07-16, 23:34
Medlem
Men du kan inte mena allvar! Jag har noll empati för den här kvinna hon är hemsk. Hoppas hon får sin karma 6 år ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in