2026-07-16, 03:38
Medlem
Grin-Days avatar
Om du hade bott i XXX och XXX hade attackerat, hade du då gjort motstånd?

Om du bott i Sverige och XXX kommit och attackerat hade du då gjort motstånd?

Ja!
Citera
2026-07-16, 04:06
Medlem
Foliekavajs avatar
Jag hade tagit livet av mig för jag hade insett att jag var en inavlad terrorist som varit beroende av bidrag hela mitt liv, fy fan vilket liv!
Citera
2026-07-16, 04:08
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Dom har växt upp med en terrorist armé som är betydligt värre än Israel. Dom vill hellre bli av med sina riktiga förtryckare. Ingen brydde sig då, men när det gäller judar så är det folkmord.

I Iran körde dom med bulldozers på gatorna och skövlade bort lik. 5-7 tusen sköts ner direkt på plats och resten avrättades som terrorister. 40 000 fredliga demonstranter dödade första veckan. Hamas är deras proxy armé. Dom använder civila som sköldar och dödar dom annars. Döda Hamas soldater räknas som civila. Allt för att få sympati. Vilket dom också får så det fungerar ju uppenbarligen.
Citera
2026-07-16, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Och så har Israel en premiärminister, alltså Benjamin Netanyahu, som är internationellt efterlyst för krigsbrott.

https://www.icc-cpi.int/defendant/netanyahu står följande:

"Charges

Allegedly responsible for the war crimes of starvation as a method of warfare and of intentionally directing an attack against the civilian population; and the crimes against humanity of murder, persecution, and other inhumane acts from at least 8 October 2023 until at least 20 May 2024."

märkligt, inget av det som ts skrev om folkmord och skjutningar av barn mm?
Citera
2026-07-16, 07:16
Medlem
Duvlorts avatar
Nej, jag hade nog flytt till Sverige och krigat på behörigt avstånd.
Citera
2026-07-16, 07:39
Medlem
Blaskas avatar
Det är väldigt lätt att förstå varför så många musslor hatar väst.
Citera
2026-07-16, 08:14
Medlem
Man förstår att TS tar upp ett obekvämt ämne när hela flashbacks Hasbara armé flockas i tråden

För att svara på tråden, givetvis har palestinier precis som alla andra rätt att föra väpnat motstånd mot förtryck och ockupation. Detta är självklart i nästan hela världen, men i dom delar av världen som under decennier påverkats av israeliska kampanjer och där entiter som Elnet, AIPAC , EIPA osv har många politiska ledare i ett redigt pungrepp har inga som helst problem att använda dubbla måttstockar i detta ämne
Citera
2026-07-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Dom har växt upp med en terrorist armé som är betydligt värre än Israel. Dom vill hellre bli av med sina riktiga förtryckare. Ingen brydde sig då, men när det gäller judar så är det folkmord.

I Iran körde dom med bulldozers på gatorna och skövlade bort lik. 5-7 tusen sköts ner direkt på plats och resten avrättades som terrorister. 40 000 fredliga demonstranter dödade första veckan. Hamas är deras proxy armé. Dom använder civila som sköldar och dödar dom annars. Döda Hamas soldater räknas som civila. Allt för att få sympati. Vilket dom också får så det fungerar ju uppenbarligen.

Uppenbar lögn

Hamas är Irans proxy på samma sätt som Azov är Sveriges
Citera
2026-07-16, 08:17
Medlem
norther1s avatar
Jag hade gjort allt i min makt för att fly landet. Kriget är sedan länge förlorat och det är uppenbart att Israel inte bryr sig det minsta om kollaterala skador eller dödsfall - vissa ledare har väl t.om. förespråkat för att detta är något positivt för dem. Med det sagt, så är det ju svårt och förmodligen mycket dyrt att kunna ta sig ifrån landet, speciellt om barn finns med i bilden. Detta hade ju oavsett varit min plan.

Skulle det däremot vara så att Israel har ihjäl mina egna barn skulle jag sadla om för att bli terrorist. Tänk själv. Allting du någonsin arbetat för har blivit raserat och det finns ingenting du kan göra för att bygga upp det igen. Det enda som finns kvar är ju då hämndbegäret.
Citera
2026-07-16, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Oslo-avtalet gäller inte vad jag förstått. Det blir ju konstigt att hänvisa till ett avtal som ej är i bruk.

Den Palestinska myndigheten (PA) skapades enbart som ett resultat av Osloavtalen. Att myndigheten finns, att Mahmoud Abbas har sin titel och att PA administrerar delar av Västbanken bygger helt på dessa avtal.

Indelningen av Västbanken i område A, B och C (där Israel och PA har olika grader av säkerhets- och civil kontroll) är ett direkt resultat av Oslo II-avtalet från 1995 och tillämpas fortfarande varje dag.

Den säkerhetssamordning som sker mellan israelisk militär och palestinsk polis (som syftar till att stävja bland annat Hamas på Västbanken) bygger på Osloavtalen.

Så länge den Palestinska myndigheten existerar och fungerar under detta system, är den internationellt och juridiskt bunden av PLO:s historiska löfte att avstå från terrorism.

Men visst, för min del kan vi gärna göra som kioskmongot föreslår och avskaffa PA. Araben skall lära sig att han inte både kan äta kakan och ha den kvar. Dumjävel.
Citera
2026-07-16, 08:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Om ni hade fötts i Palestina, hade ni accepterat er lott i livet, eller hade ni gjort uppror mot Israel?

Nä .... Jag hade försökt göra uppror mot Islamofascisterna Hamas . Ett brutalt styre som haft läger där de utbildar barnsoldater, förföljer dissidenter och placerar ut mänskliga sköldar vid byggnader där det finns in och utgångar till fascisternas underjordiska tunnlar.

synd att Arafat avfärdade camp David överenskommelsen. Pallarna hade kunnat ha en Palestinsk Stat redan år 2000
Citera
2026-07-16, 08:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja det är väl vad tråden handlar om? Vad hade du gjort?

Jag tror inte det går att svara på förrän man är i den situationen. Folk säger att de skulle gått med i motståndsrörelsen under WWII tex, eller att de aldrig skulle blivit nazister i Tyskland 1939, men man vet inte förrän man är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in