2026-07-16, 00:35
Medlem
K.Blomkvists avatar
Efter dödsmisshandeln – det vet vi om de häktade
Publicerad 15 jul 2026 kl 23.01

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/efter-dodsmisshandeln-det-vet-vi-om-de-haktade/

Citera
2026-07-16, 00:38
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
"Vanliga" är fel adjektiv här, men annars har du rätt.

Du har rätt i att jag drog en förhastad slutsats här... stirrade mig blind på namnen och på en bild på en av GM. Efter att ha undersökt vidare är en av GM tidigare dömd för rån, grov misshandel och narkotikabrott. Strulkillar med andra ord...

Frågan är dock vad som har hänt här. Vet vi något om BO?
Citera
2026-07-16, 00:46
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Du har rätt i att jag drog en förhastad slutsats här... stirrade mig blind på namnen och på en bild på en av GM. Efter att ha undersökt vidare är en av GM tidigare dömd för rån, grov misshandel och narkotikabrott. Strulkillar med andra ord...

Frågan är dock vad som har hänt här. Vet vi något om BO?

Vi har lite olika bud, någon sa att dessa olika grupperingar (inte gäng, utan mer vänsällskap) bråkade på lokala Olearysen för några månader sedan och sen när de sågs igen small det. Någon har sagt att det började med att BO bad dom ta upp skräp efter sig.

Svårt att säga, men slutsatsen, hursom, är väl att ett fyllebråk spårade ur rejält.

Tillägg: Probe saxade inlägg av vänner till BO på fejjan, verkar som skräphistorian är den korrekta.
Senast redigerad av Hulebacken 2026-07-16 kl. 00:51.
Citera
2026-07-16, 00:51
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Vi har lite olika bud, någon sa att dessa olika grupperingar (inte gäng, utan mer vänsällskap) bråkade på lokala Olearysen för några månader sedan och sen när de sågs igen small det. Någon har sagt att det började med att BO bad dom ta upp skräp efter sig.

Svårt att säga, men slutsatsen, hursom, är väl att ett fyllebråk spårade ur rejält.

Okej. Låter dock konstigt att en 45-åring skulle ingå i någon gruppering som bråkar med en annan gruppering bestående av 20-åringar. Men vad vet jag. Vad jag kunnat läsa mig till har någon av GM åtminstone träffat BO tidigare, så någon typ av spänning fanns uppenbarligen. Sen kanske någon basal sak som att be GM plocka upp skräp har fått bägaren att svämma över.

Säkerligen någon typ av fyllebråk ja, men skulle inte bli förvånad om även narkotika är inblandat. Vilken är dock omöjligt att säga utan mer information - men det vanliga är centralstimulantia (särskilt tjack) och/eller bensodiazepiner. Men vem vet.
Citera
2026-07-16, 00:52
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Okej. Låter dock konstigt att en 45-åring skulle ingå i någon gruppering som bråkar med en annan gruppering bestående av 20-åringar. Men vad vet jag. Vad jag kunnat läsa mig till har någon av GM åtminstone träffat BO tidigare, så någon typ av spänning fanns uppenbarligen. Sen kanske någon basal sak som att be GM plocka upp skräp har fått bägaren att svämma över.

Säkerligen någon typ av fyllebråk ja, men skulle inte bli förvånad om även narkotika är inblandat. Vilken är dock omöjligt att säga utan mer information - men det vanliga är centralstimulantia (särskilt tjack) och/eller bensodiazepiner. Men vem vet.

Kolla det Probe länkade något inlägg bak, skräphistorian är den korrekta
Citera
2026-07-16, 00:53
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Knarkare?

En av GM har suttit inne för flera narkotikabrott.
Det är väl Noah som förekommer frekvent i brottsregistret. Kan man anta att det var han som fick åka till USA för rehab?
Citera
2026-07-16, 01:03
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Intressant... verkar alltså vara tillsägelse att plocka upp skräp som blev triggern. Det märkliga är dock att någon i GM har träffat BO innan. Men visst, det kan ju ha sina förklaringar som att dom bor i samma område eller liknande.

Tragiskt oavsett och hoppas GM får kännbart straff för en gång skull.
Citera
2026-07-16, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Man har varnat för en av GM tidigare:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/efter-dodsmisshandeln-det-vet-vi-om-de-haktade/

Hög återfallsrisk.

Sveriges mjuka kriminalpolitik har haft ihjäl ännu en oskyldig person.

Samtidigt vill de rödgröna att vi ska fortsätta ha mjuka straff.

Helt riktigt. Om killen begått våldsbrott tidigare borde han naturligtvis ha suttit inlåst, och i så fall hade den aktuella dödsmisshandeln kanske aldrig skett.

Edit: Ser nu att han dömts för misshandel och rån. Alltså borde han ha varit internerad.
Citera
2026-07-16, 01:06
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Intressant... verkar alltså vara tillsägelse att plocka upp skräp som blev triggern. Det märkliga är dock att någon i GM har träffat BO innan. Men visst, det kan ju ha sina förklaringar som att dom bor i samma område eller liknande.

Tragiskt oavsett och hoppas GM får kännbart straff för en gång skull.

Ja, alla är uppväxta i Mölnlycke. BO är uppväxt där och är i samma ålder som en av GM´s föräldrar. Var vänner på fejjan mm. Kanske finns mer kopplingar, men det räcker ju för att tidningarna och polisen ska skriva så.
Citera
2026-07-16, 01:14
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Helt riktigt. Om killen begått våldsbrott tidigare borde han naturligtvis ha suttit inlåst, och i så fall hade den aktuella dödsmisshandeln kanske aldrig skett.

Edit: Ser nu att han dömts för misshandel och rån. Alltså borde han ha varit internerad.

Helt riktigt. Hade GM som tidigare suttit inne för våldsbrott fortsatt suttit inne hade dödsmisshandeln naturligtvis aldrig skett (dvs inte "kanske aldrig skett).

Detta är ännu ett exempel på att man måste ha hårdare straff för våldsbrott och särskilt fånga upp unga individer som är krutdurkar redo att explodera. Den här killen kommer bara bli ännu mer kriminell och farlig om han får sitta inne några år utan rehabilitering och sedan släppas ut igen.

Man måste omprogrammera dessa personer från grunden om man ska ha någon chans att bryta såna här mönster, alternativt ha dom inlåsta konstant.
Citera
2026-07-16, 02:17
Medlem
Iaghs avatar
Citat:

En vuxen man 47 år, ihjälslagen av ett par druggies, helsvenska och i 20-årsåldern, dog för att han bad de yngre att ta undan skräp?

Den uppgiften i social media lutar en del åt damage control.
Citera
2026-07-16, 02:21
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
En vuxen man 47 år, ihjälslagen av ett par druggies, helsvenska och i 20-årsåldern, dog för att han bad de yngre att ta undan skräp?

Den uppgiften i social media lutar en del åt damage control.

Vad menar du? Han är död. De som påstås sig känna BO säger att han var där och kvällsbada med sin flickvän och ett annat par. Sen bad han GM:en att ta upp skräpet, då hade bråket startat.

Varför känns det som en orimlig historia enligt dig? Kl var 22, inte 03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in