2023-01-06, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Vissa som påstår att de bor i USA känns inte trovärdiga, men å andra sidan vet jag en man som för 30 år sedan var mekaniker på Volvo och inte verkade det minsta intelligent eller karismatisk som nu har ett jättevälbetalt högstatusarbete hos Volvo och åker jorden runt på affärsresor.

Häng ute de djävlarna så kan vi som faktiskt bor i USA och drar in miljoner avslöja dem. Kan fråga saker som de borde känna till om de bor här. Saker som vem Mr Rogers är osv.
Citera
2023-01-06, 16:20
Medlem
Bertil85s avatar
Den dagen en utlandsboende FB:are skriver fel och använder ÅÄÖ tangentbordet då kan man börja skratta.
Citera
2023-01-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Den dagen en utlandsboende FB:are skriver fel och använder ÅÄÖ tangentbordet då kan man börja skratta.

Jag bor utomlands och har ett svenskt tangentbord med ÅÄÖåäö
även på laptopens Engelska tangentbord kan jag hitta ÅÄÖ
Förstår inte vad som är så speciellt och roligt!
Citera
2023-01-06, 16:28
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Jag bor utomlands och har ett svenskt tangentbord med ÅÄÖåäö
även på laptopens Engelska tangentbord kan jag hitta ÅÄÖ
Förstår inte vad som är så speciellt och roligt!

Alla "Utlandsboende" har inte ett svenskt tangentbord skratt .
Citera
2023-01-06, 16:30
Medlem
Citat:
Alla "Utlandsboende" har inte ett svenskt tangentbord skratt .

Nähä, men när vet du då när du skall börja skratta?
Citera
2023-01-06, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Under åren jag läst här, så ser man ofta att vissa ska hävda sig och påstå att de bor utomlands, eftersom de valt att lämna skitlandet Sverige, ofta pga som de påstår "höga skatter", "invandringen" och annat som de gillar att lyfta fram HELA TIDEN!

Är det inte bara massa troll som i själva verket bor hemma i Sverige i de flesta fallen och sitter och hävdar sig här?

Varför ens fytta utomlands, när för att därifrån sitt "nya paradis" sitta och gnälla på Sverige nästan dygnet runt med bittra kommentarer, när de istället borde öeva livet där och vara glada?

Är inte detta i flesta skitsnackare som bor i mammas källare i Svedala, men som drömmer om karriärer och lycka i andra länder?
Finns massor av folk på Flashback som bor utomlands. Jag är en av dom
Citera
2023-01-06, 16:32
Medlem
RymdNazistens avatar
Kul tråd då jag är en utav de som bor utomlands (EU).

Jag saknar Sverige och man hoppas ju att det någon gång ska vända för landet, men jag inser ju äldre jag blir att det aldrig kommer bli bättre igen. Flyttade utomlands 2016.

Var senast hemma i Stockholm i höstas och det var inte så illa som man kan tro om man endast läser FB trådar om hur det är vilda västern på gator och torg

Men visst det är otroligt mycket araber och annat vidrigt smuts i Sverige och det är jävligt synd!

edit:
Har ett Tyskt tangenbord med svensk layout, tittar ändå inte på tangenterna efter att ha använt datorer i 30+ år
Senast redigerad av RymdNazisten 2023-01-06 kl. 16:34.
Citera
2023-01-06, 16:35
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Nähä, men när vet du då när du skall börja skratta?

vet det redan.
Citera
2023-01-07, 22:18
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Jag har engelskt tangentbord på min laptop, men inställningarna är på svenska. Jag har använt mig av datorer sedan 1995, så jag vet ju var tangenterna sitter utantill i regeln. Undantaget är specialtecken.
Citera
2023-01-10, 03:21
Medlem
Flashback börjar dö ut lite va..?
Många svenskar verkar vara på och hänvisa till utländska forum. Utlandssve skar kanske är intresserade av detta forum för att hålla kontakt med Sverige. Då blir det mycket utlandssvenskar på flashback
Citera
2026-07-15, 15:15
Medlem
De som hatar Sverige och det svenska folket mest är svenskarna själva. Just utlandssvenskarna är ett praktfullt 
exempel på detta. Annars hade de aldrig flyttat utomlands.
Nä, ta bort deras svenska medborgarskap och tvinga de att ansöka om visum nästa gång de besöker sitt gamla hemland.
Citera
2026-07-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
De som hatar Sverige och det svenska folket mest är svenskarna själva. Just utlandssvenskarna är ett praktfullt 
exempel på detta. Annars hade de aldrig flyttat utomlands.
Nä, ta bort deras svenska medborgarskap och tvinga de att ansöka om visum nästa gång de besöker sitt gamla hemland.

Sverige är ett sjukt land på många vis och det behöver ändras om det ska finnas något Sverige och svenskar i framtiden.

Framför allt behöver svenskars mentalitet och normer ändras till normer som är normala för människor att ha och långsiktigt fungerande.

Varje gång jag besöker det äckliga svenska arktiska banan-republiken/monarkin så vill jag snart åka där ifrån så snart som möjlig.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-16 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in