2026-06-02, 01:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Onkel Kankel - Klisk Klisk Kliskerto

Här på sista plattan hör man verkligen hur illa det var.. Låter som i sakerna han gästade på CCCPn:s grejor

Sexpistolstanten vittnade om petflaskor med grogg..

Hur mycket drack han dagligen dom sista åren egentligen? Hur mådde han?

Blitzkrieg Blepp, på den skivan är det ju låtar som Håkan spelade in i början av karriär. Och det är väl den sämsta skivan. Sketcherna som han gjorde när han gästade CCCPn är ju också rätt kassa, men hör ju hur han bara improviserar. Men ska man se helheten så är det ju Onkel Kånkel.

Han drack jävligt mycket och tydligen så tog han en del andra droger också, och inte bara cannabis utan tyngre grejer.
Citera
2026-06-06, 23:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Blitzkrieg Blepp, på den skivan är det ju låtar som Håkan spelade in i början av karriär. Och det är väl den sämsta skivan. Sketcherna som han gjorde när han gästade CCCPn är ju också rätt kassa, men hör ju hur han bara improviserar. Men ska man se helheten så är det ju Onkel Kånkel.

Han drack jävligt mycket och tydligen så tog han en del andra droger också, och inte bara cannabis utan tyngre grejer.

Var nog lite si och så med det där. Just Klisk Klisk Kliskerto måste nämligen vara nyinspelad sett till skivan. Sexpistolstantens pappa-referens hör du ju

Så var det ju. Hans blivande sambo mötte han ju i någon park och hon höll på att tända av varpå han svarat "vill du ha mer?" eller något liknande Måste kört på rätt duktigt?
Citera
2026-06-15, 19:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var nog lite si och så med det där. Just Klisk Klisk Kliskerto måste nämligen vara nyinspelad sett till skivan. Sexpistolstantens pappa-referens hör du ju

Så var det ju. Hans blivande sambo mötte han ju i någon park och hon höll på att tända av varpå han svarat "vill du ha mer?" eller något liknande Måste kört på rätt duktigt?

Kanske det, ingen vet väl helt säkert. Har för mig att jag har läst här i tråden att låten Koftan var den sista låten som Håkan spelade in.
Citera
2026-06-29, 23:08
Medlem
På allhelgonaafton 30/10 släpper Konkurrens Onkel Kånkels Testamente Vol 1. På svart och gul vinyl, finns att förköpa nu! Hoppas fler kommer..

Låtlista
1. En Stjärtgosse Går Gatan Ner
2. Pacemaker Kurt
3. Taffy Var En Usling
4. Disco Gay
5. Senila Vraket 50-Tals Bengt
6. En Liten Gonokock
7. Tuff Tuff Uffe
8. Letar Efter Macho
9. Tre Ögon Egon
10. Fula Gubben David
11. Teenage Mongoloid
12. Roll Over Lars-Gunnar
13. I Dont Wanna Go To The Hospital
14. Tarzan I Djungelen
15. Now Im Bored Of Knulla Röv
16. Hector The Rectum Inspector
Citera
2026-06-29, 23:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkel.psilo
På allhelgonaafton 30/10 släpper Konkurrens Onkel Kånkels Testamente Vol 1. På svart och gul vinyl, finns att förköpa nu! Hoppas fler kommer..

Låtlista
2. Pacemaker Kurt
3. Taffy Var En Usling
4. Disco Gay
6. En Liten Gonokock
7. Tuff Tuff Uffe
8. Letar Efter Macho
9. Tre Ögon Egon
10. Fula Gubben David
11. Teenage Mongoloid
14. Tarzan I Djungelen

Är det hittills osläppta låtar?
Citera
2026-06-29, 23:42
Medlem
Ingen släppt på skiva tidigare
Citera
2026-07-11, 02:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkel.psilo

Låtlista
2. Pacemaker Kurt
3. Taffy Var En Usling
4. Disco Gay
6. En Liten Gonokock
7. Tuff Tuff Uffe
8. Letar Efter Macho
9. Tre Ögon Egon
10. Fula Gubben David
11. Teenage Mongoloid
14. Tarzan I Djungelen

Spännande! Jag trodde att jag hade hört allt outgivet redan, men där verkar det finas en del som jag inte hört. Hoppas att det blir fler släpp längre fram.
Citera
2026-07-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roombaclock
Vart ligger hans grav? För jag hittar ingen info om den på nätet, inte ens en bild på den

Jag kan svara på detta. Han finns på skogskyrkogården i stockholm. Men i minneslunden så det finns ingen grav. Jag satt där och drack gravöl innan onkel kånkel lever 2 och lyssnade på graveparty på telefonen. Var en upplevelse.
Citera
2026-07-18, 21:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovlastarn
Jag kan svara på detta. Han finns på skogskyrkogården i stockholm. Men i minneslunden så det finns ingen grav. Jag satt där och drack gravöl innan onkel kånkel lever 2 och lyssnade på graveparty på telefonen. Var en upplevelse.

Haha det låter som en upplevelse. Jag har också varit på Skogskyrkogården och letat efter Håkans grav. Men jag minns inte om jag hittade den, vet att ligger i en minneslund.
Citera
2026-07-19, 14:52
Medlem
Mycket suspekt att en massa outgivna låtar ingen hört talas om tidigare "plötsligt" dyker upp 17 år efter hans bortgång. Det luktar AI...
Citera
2026-07-19, 23:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Mycket suspekt att en massa outgivna låtar ingen hört talas om tidigare "plötsligt" dyker upp 17 år efter hans bortgång. Det luktar AI...

Det kan i alla fall inte vara värre än Onkel 2.0 i alla fall..
Citera
2026-07-21, 17:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nä, fy fan inte kan det vara AI. I så fall bränn varenda skiva kommer ut. Jag misstänker dock att det är låtar som ligger ute, men under nya namn och därför som vi inte känner igen dem. Men är det AI, och inte Håkans musik och lyrik, då är det åt helvete på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in