2026-07-15, 22:59
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen:
Jag ville bara påpeka att det inte var något bra hals-substitut i din ”slarvsylta”-film heller.
Citera
2026-07-15, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag ville bara påpeka att det inte var något bra hals-substitut i din ”slarvsylta”-film heller.
Jag skrev att jag endast har sett videor med sagda ammunition och gevär (el liknande) där resultaten är dramatiskt oförenliga (slarvsylta) med vad som ska ha hänt när CK mördades.

Inte att samtliga videor jag sett med samma ammo och vapen har varit av hyfsat trogna substitut för en manshals/nacke.
Citera
2026-07-15, 23:11
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Jag skrev att jag endast har sett videor med sagda ammunition och gevär (el liknande) där resultaten är dramatiskt oförenliga (slarvsylta) med vad som ska ha hänt när CK mördades.

Inte att samtliga videor jag sett med samma ammo och vapen har varit av hyfsat trogna substitut för en manshals/nacke.
Jag tyckte det bara var rätt att klargöra för övriga läsare att du efterlyser filmer med bra substitut, men att den slarvsylta du sett inte var med ett bra substitut. För det var lätt att misstolka ditt inlägg som att du hade sett en film med bra substitut som blev slarvsylta.
Citera
2026-07-15, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag tyckte det bara var rätt att klargöra för övriga läsare att du efterlyser filmer med bra substitut, men att den slarvsylta du sett inte var med ett bra substitut. För det var lätt att misstolka ditt inlägg som att du hade sett en film med bra substitut som blev slarvsylta.
Videorna jag har sett använder kött, hud, ben, etc, från kor, gris, get, etc, som substitut och i avsevärt större och mer packade/dense stycken än en manshals/nacke och resultaten är alltid slarvsylta.

Dvs, jag har mycket svårt att se hur detta går att förena med vad som syns i videorna av mordet på CK.

Därav min uppmaning till er som INTE har svårt att se det, att presentera videor som ger någon form av underlag till denna er övertygelse.
Citera
2026-07-15, 23:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var han genomgående ända sedan 2010 och framåt. Det var först mot slutet av sitt liv som han tystnade om Epstein och det för att Trump personligen krävde det.

Trump som finns representerad inte mindre än 38000!! ggr i Epstein-filerna.

Snacka om kompromat som Israel har på honom.
Då ber jag om en källa på att Charlie Kirk ända sedan 2010 (när Charlie var 17 år, helt okänd och innan han ens grundat tpusa) var tydlig med att epsteinpapprena skulle publiceras.

2010 är ju 9 år innan epstein dog och även 9 år innan en jävel ens började prata om några ”epstein papers” så det här kommer onekligen bli intressant…

Börja där…
Citera
2026-07-15, 23:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Videorna jag har sett använder kött, hud, ben, etc, från kor, gris, get, etc, som substitut och i avsevärt större och mer packade/dense stycken än en manshals/nacke och resultaten är alltid slarvsylta.

Dvs, jag har mycket svårt att se hur detta går att förena med vad som syns i videorna av mordet på CK.

Därav min uppmaning till er som INTE har svårt att se det, att presentera videor som ger någon form av underlag till denna er övertygelse.

Då länkar du filmerna du sett och beskriver hur de är relevanta som jämförelse med en människa som skjuts och sannolikt träffas i benstruktur samt förklarar vilken typ av kula som använts i respektive fall.
Börja där.
Citera
2026-07-15, 23:48
Medlem
kermassas avatar
Citat:

Ok. Som jag skrev i starten av den här diskussionen: Klippet du tidigare länkat till (med kommentaren slarvsylta) med ett bart ben var ett dåligt substitut.
Citera
2026-07-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ännu en ansvarig för DNA-analyserna säger att det DNA som tillhör TR är det som genomgående är mest "degraded", inklusive det från gevärets "trigger/trigger guard".

Vilket i sin tur innebär att DNA:t från samtliga övriga minst 4 individer, inklusive Lance Twiggs, är färskare än det från TR.

Att individerna i fråga har hanterat geväret mer nyligen än TR = TR hanterade inte geväret dagen för mordet på CK = sköt inte CK med geväret i fråga = TR är oskyldig till mordet på Charlie Kirk.

Notera att det här inte är andrahandsuppgifter, det är uppgifter från ansvarig DNA-expert givna under ed i de senaste rättegångsförhandlingarna.
Citat:
Jag postade nyss det faktum att ansvarig för åklagarens DNA-bevisning vittnade om att TRs DNA på hans gevär var det genomgående mest "degraded", inklusive det på "the trigger/trigger guard". Att de minst fyra övrigas DNA på vapnet, inklusive Lance Twiggs, var färskare än TRs och att det därmed näppeligen kan ha varit TR som senast hade hanterat det = inte avlossat det dagen för mordet på CK.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
ChatGPT:
Påståendet blandar ihop två olika saker: hur nedbrutet (“degraded”) ett DNA-prov är och när DNA:t hamnade på föremålet. Det är inte samma sak.

Vid förhandlingen uppgav ATF:s DNA-expert Caitlin Oliver att provet från trigger/trigger guard hade tecken på degradering och att Robinsons del av profilen var den mest degraderade i just det provet. Hon bekräftade också att man inte kan avgöra när DNA:t deponerades på avtryckaren eller varbygeln.

Ett fingeravtryck på en avtryckare kan alltså innehålla mycket lite DNA och ändå vara relativt degraderat, medan en annan persons DNA på en annan del kan vara mindre degraderat utan att den personen hanterade vapnet senast.
Om TR haft tillgång till och hanterat vapnet under en längre tid kommer det från honom finnas både nytt (intakt) DNA och gammalt, nedbrutet DNA. Om provet innehåller mycket nedbrutet DNA kan dessa fragment dominera analysen, även om det också finns nytt DNA i provet.
Resultatet kan alltså visa att nedbrutet DNA dominerar även om TR nyligen hanterat vapnet.

DNAt från LT och andra "minor contributors" kan vara kontakt-DNA överfört av TR. Behöver inte nödvändigtvis vara så att de själva varit i direktkontakt med vapnet

AI utvecklar
1. En person som hanterar ett vapen upprepade gånger över tid lämnar inte ett enda homogent DNA‑lager. I stället byggs det upp:
- äldre DNA (som hunnit brytas ned av tid, värme, fukt, oxidation, mikroorganismer)
- nytt DNA (från senaste hanteringen)

Detta är helt normalt. DNA på ett föremål är aldrig “allt nytt” eller “allt gammalt” – det är en tidslagerstruktur.

2. PCR‑analys har en stark bias:
- Korta fragment (från degraderat DNA) amplifieras lätt.
- Långa fragment (från intakt DNA) amplifieras sämre, särskilt om provet är blandat eller mängden intakt DNA är låg.

Det betyder att:
- Även om TR nyligen hanterat vapnet och lämnat nytt DNA kan den laboratoriska bilden domineras av äldre, nedbrutet DNA.

Det är alltså fullt möjligt att ett prov där TR är “major contributor” ändå får bedömningen “degraded DNA”.
Det betyder inte att TR inte nyligen rört vapnet – bara att den totala DNA‑profilen uppvisar nedbrytningstecken.

3. Minor contributors kan vara kontakt‑DNA
Kontakt‑DNA kan överföras indirekt via en major contributor.
Det krävs inte att LT eller någon annan minor contributor själv hållit i vapnet.
Indirekt överföring är väl dokumenterad i forensisk litteratur.

Det är därför man i modern forensik är försiktig med att tolka minor contributors som bevis för direktkontakt.

Alltså:
- TR kan ha hanterat vapnet nyligen även om provet klassas som degraderat.
- Gamla DNA‑lager kan dominera analysen trots att nytt DNA finns.
- Minor contributors kan vara kontakt‑DNA från TR, inte egna direkta avtryck.
Senast redigerad av Prudent 2026-07-16 kl. 00:58.
Citera
2026-07-16, 05:14
Medlem
Fantens avatar
Så 'vi' måste presentera något som replikerar exakt det vi påstår för att du ska godkänna det, men inte 'dom andra'. Och ono skärper sig på en gång - han förstår vilka vi och dom är i det här fallet. Vi måste visa någon som blir skjuten under exakt samma förhållande och på samma sätt som vi påstår - medans för Bray räcker det med med en animering och amatöranalyser av tredjehanda videoklipp som är för hårt komprimerade, har för låg upplösning, och för låg bitrate för att rimligtvis kunna använda för forensisk bevisning.

Rules for thee but not for me.
Citera
2026-07-16, 06:49
Avstängd
Varför vittnade inte killarna som filmade en man på taket? Dom beskriver ju att han hade andra kläder på sig än vad Tyler hade. Det säger även dom som ringde 911 angående en skytt nära biblioteket.
https://youtu.be/puuMVxEu5NU?t=875
Citera
2026-07-16, 07:06
Avstängd
Vi har alltså några killar som lyckades filma en man på taket. Dom enda som fick honom på film förutom övervakningskameran. Borde inte dom vara huvudvittnen?
Citera
2026-07-16, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Varför vittnade inte killarna som filmade en man på taket? Dom beskriver ju att han hade andra kläder på sig än vad Tyler hade. Det säger även dom som ringde 911 angående en skytt nära biblioteket.
https://youtu.be/puuMVxEu5NU?t=875
Kläderna verkar stämma överens med vad som syns i https://www.youtube.com/watch?v=fdDtlNf7neI videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in