Varför ska det vara såhär, varför kan dom inte bara visa hänsyn för andra?
Ska det vara så förbaskat svårt?
Det enkla korta svaret är:
För att 60% av deras heliga böcker handlar om att förnedra kuffar (icketroende)
ungefär 15 sidor ner
Citat:
Också viktigt att veta:
Enligt islam är DET EN SKYLDIGHET FÖR MUSLIMER ATT STÖRRA SIG HOS ICKE-MUSLIMER. Och, som du kanske har gissat, inte på ett särskilt trevligt sätt, är shariareglerna inte särskilt trevliga för icke-muslimer:
9,3 % av trilogin är antijudisk text (hur man bekämpar och dödar judar).
31 % av trilogin ägnas åt jihad (hur man bekämpar och dödar icke-muslimer). 60 % av trilogin ägnas åt kafirer (hur man underkuvar och förödmjukar icke-muslimer).
Spridningen av ideologin sker dock INTE enbart genom trilogin. Det uppskattas att mindre än 10 % av alla muslimer FAKTISKT HAR LÄST KORANEN. Faktum är att de flesta före detta muslimer blev före detta muslimer efter att ha förstått vad Koranen faktiskt står för och lär dem.
SPRIDNING AV ISLAMS IDEOLOGI SKER HUVUDSAKLIGEN GENOM MOSKÉER, imamer, religiösa ledare, miljö (vänkrets, bekanta) och uppfostran. De flesta muslimer gör helt enkelt vad de lär sig av moskéerna och/eller genom exempel från barndomen, ibland efter generationer av hjärntvätt.
eng version, går att välja språk
Also important to know:
According to islam IT IS AN OBLIGATION FOR MUSLIMS TO INTERFERE WITH NON-MUSLIMS. And, as you might have guessed, not in a very nice way, the rules of the sharia are not very pleasant for non-muslims:
9.3% of the trilogy is anti-Jew text (how to fight and kill jews).
31% of the trilogy is devoted to jihad (how to fight and kill non-muslims).
60% of the trilogy is devoted to kafirs (how to subjugate and humiliate non-muslims).
However, spreading the ideology does NOT happen through the trilogy alone. It is estimated that less than 10% of all muslims HAVE ACTUALLY READ THE KORAN. In fact: most ex-muslims became ex-muslims after understanding what the koran actually stands for and teaches them.
SPREADING THE IDEOLOGY OF ISLAM HAPPENS MAINLY THROUGH THE MOSQUES, imams, religious leaders, environment (circle of friends, acquaintances) and upbringing. Most muslims just do what they are taught by the mosques and/or by example from childhood, sometimes after generations of brainwashing.
Så dom får inte vara på stranden prata och lyssna på musik och lukta som dom vill?
Jag och mina vänner brukade prata och lyssna på musik på stranden när vi var yngre.
Sluta gnäll
Trådstartaren och de som håller med honom vågar inte ta bladet från munnen och bekänna att de bara är korkade rasister. Problemet är inte att det sitter människor och har det trevligt på stranden och spelar lite musik. Problemet är deras härkomst.
Rasistiskt struntprat. Ingen tar skada av att folk sitter på stranden och har det trevligt och spelar lite musik. Förutsatt att de inte dundrar på musiken så hela samhället hör.
Du menar spela svensk folkmusik fullt ös på Casablanca-stranden i Marocko o skräpa ner med vodkaflaskor, grilla gris o dansa o väsnas? (roa sig)
Jag tror inte någon sund människa har problem med folk som sitter på en strand, äter mat och har det trevligt. Förutom rasister, om personerna har en annan hudfärg.
Rasistiskt struntprat. Ingen tar skada av att folk sitter på stranden och har det trevligt och spelar lite musik. Förutsatt att de inte dundrar på musiken så hela samhället hör.
Inte rasism, förnuft. Ofta går begreppen hand i hand iofs.
Trådstartaren och de som håller med honom vågar inte ta bladet från munnen och bekänna att de bara är korkade rasister. Problemet är inte att det sitter människor och har det trevligt på stranden och spelar lite musik. Problemet är deras härkomst.
NÄÄÄ OCH ÅTER NÄÄÄ!!!!
Det är deras beteende som jag ifrågasätter! Det dominansbeteende som dom besitter, gaddar ihop sig.
Att när dom beter sig som idioter och är beredda att ta till våld om dom får en tillsägelse.
Det är det som jag vänder mig mot.
Visst fan spelar svennebanan musik på stranden också, men inte så högt att det blir störande för andra människor.
I Sverige har vi oskrivna regler samt sociala koder på hur man uppför sig!
Vi har det för att allt ska fungera!
Är du gäst i ett annat land lär dig dom sociala koderna och respektera dom!