Citat:
Ursprungligen postat av
Dick-Jerker
TACK!!! Det är därför det blir missledande när du skriver att alla vacciner testas mot placebo. JAG trodde själv för bara några år sedan att placebo var samma sak som koksaltlösning eller sockerpiller... men när jag började läsa litteraturen... vaccinstudie efter vaccinstudie på djupet och inte bara rubriker och sammanfattningar så förstod jag att
"Men vänta lite nu... det här är ju inte "riktig" placebo..." eller "äkta" placebo som jag kallade det då.
Nu vet jag att ordet jag sökte, men inte kände till då eftersom "INERT" placebo inte används när man studerar vacciner var INERT placebo... som t.ex. koksaltlösning eller "sockerpiller". Det är därför jag nu använder just begreppet
INERT placebo.
Men inte mot INERT placebo som t.ex. koksaltlösning... Just därför förtydligar jag vad som i vaccinstudier menas med "placebo". eftersom jag inte vill att andra ska bli lika grundlurade som jag kände mig när jag förstod vad som menades med "placebo" i vaccinstudier.
Grupp A: Vaccinet med antigen + alla adjuvanser och hjälpämnen
Grupp B: Exakt samma soppa minus antigenet
Detta är inte en placebokontrollerad studie i den mening folk tror. Båda grupperna får aluminium, polysorbat 80, formaldehydrester... hela cocktailen. Den enda skillnaden är om det dödade viruset är med eller inte.
Om båda grupperna exponeras för samma immunstimulerande adjuvanser och potentiellt toxiska hjälpämnen, så försvinner säkerhetssignaler i bruset. Biverkningar som orsakas av adjuvansen (inte antigenet) kommer att drabba båda grupperna lika mycket. Studien ser då "ingen skillnad" och produkten förklaras säker.
Tvärtemot vad din begränsade förståelse kommit fram till är avsikten med ett kliniskt försök inte att "testa mot saltlösning". Avsikten med en klinisk prövning är att generera tillförlitlig evidens om vaccinets nytta och risker. Att du inte håller med inser nog alla vid det här laget, men hur i helvete kan du vara så blåst att du som inte ens klarar av att läsa en bipacksedel, och inte har en susning om vad de regulatoriska bestämmelserna säger, skall kunna avgöra hur ett vaccin skall testas, och vad som bör göras. Skrattretande.
Den självklara förklaringen till hela ditt tramsande är, precis som jag klargjort ett par hundra gånger, att du är en konspiratorisk lagd idiot som tror att allt är bluff och vägrar tro på vetenskap och empiri, hur tät och substantiös den än är, bara för att slutsatsen inte stämmer med din inbillade verklighet.
Så för att summera: JO, BARNVACCINERNA ÄR TESTADE MOT PLACEBO. ALLA. BARNVACCINERNA ÄR TESTADE ENLIGT KONSTENS ALLA REGLER FÖR ATT MAN SKALL KUNNA VISA OM VACCINET HAR AVSEDD EFFEKT, OM DET GER BIVERKNINGAR. Dessa kliniska försök utgör sedan underlag för regulatoriska processer där varenda uppgift, metod och fan ta mig ALLT vrids och vänds på i alla möjliga riktningar och dessutom i multipla steg och instanser för att sedan användas för att utvärdera om vaccinet ger avsedd skyddseffekt, identifiera vanliga och mindre vanliga biverkningar samt ge ett underlag för myndigheternas bedömning av om nyttan överväger riskerna.
Men det här fattar inte du. Du är så blåst att du tror att DU vet ett bättre sätt. Och då hamnar vi i följande patetiska situation:
"Det var fel ålder på flickorna i studien, det är därför studien visade att jag hade fel igen"
"Det var fel ålder på pojkarna i studien, det är därför studien visade att jag hade fel igen"
"Man gav för LITE Zink i studien, det är därför studien visade att jag hade fel igen"
"Det var fel färg på etiketten i studien, det är därför studien visade att jag hade fel igen"
"Jag vet inte hur man begär källdata från studien, det är därför studien visade att jag hade fel igen"
Alla som diskuterat med ett antivaxxar-patrask vet att de alltid kommer hitta på en orsak för att slippa erkänna empiriska data. Om man skulle testa alla vaccin mot inert saltlösning (vilket vissa av de vaccineras som diskuterats här på sistone faktiskt HAR testats mot, trots att du inte fattar det), och resultatet blev exakt samma som när man testade mot saltlösning med adjuvans, eller mot vaccin med komponenter som tidigare testats mot saltlösning där den enda skillnaden är det inaktiverade virusets genetik, och resultatet blev att vaccinet är säkert och effektivt, så skulle antivaxxar-patrask GARANTERAT skylla på något annat.
"Det var fel färg på sprutan"
"Det är Bill Gates som finansierat studien"
"Man har fuskat med siffrorna"
"Man testade ju inte på en Tisdag, det vet ju ALLA att man måste testa på en Tisdag"
Det man egentligen borde fråga sig är varför dessa antivaxxar-patrask som driver ChildrensHealthDefense ideligen pumpar ut massproducerade lögner som kostat miljoner och åter miljoner att producera. Mängden filmer och material som de spyr ur sig för att lura okunniga idioter är helt sanslös. Varför lägger de inte de pengarna på att bekosta ett RIKTIGT forskningsprojekt där man UTAN ATT LJUGA och begå FORSKNINGFUSK tittar på saken? VAD ÄR PROBLEMET? Det måste ju finnas en anledning till att man inte gör det.
Anledningen, är enklare än du tror. Anledningen är att OM man skulle driva ett dylikt forskningsprojekt så skulle det visa att barnvaccinerna inte ger de biverkningar som antivaxxar-pastrasken påstår. Åtminstone inte i en omfattning att det går att bekräfta i någon dylik studie. Det har nämligen gjorts hundratusentals sådana studier, och ALLA visar samma sak: barnvaccinerna är MYCKET säkra och har räddat MILJONER och åter MILJONER liv. Antalet biverkningar är EXTREMT sällsynta, och de orsakar inte autism. Och i de fall något gått galet med ett vaccin så har det upptäckts och sedan har vaccinet stoppats.
Herregud...