Igår, 15:13
Medlem
Vi har ett barn på Kunskapsskolan i Varberg och känner tyvärr att situationen har förändrats så pass mycket att vi inte längre känner oss trygga med att ha kvar vårt barn där.

Enligt vår uppfattning har skolan försämrats kraftigt den senaste tiden. Vi har hört att flera lärare kommer att sluta och att Skolinspektionen ska granska verksamheten. Inför höstterminen verkar det dessutom vara många lärare som lämnar – vi har räknat till omkring ett tiotal lärare.

Är det någon som vet vad som ligger bakom detta och varför förändringen verkar komma så plötsligt? Vi har tidigare varit väldigt nöjda med skolan, men just nu känns situationen osäker och väcker många frågor.
Citera
Igår, 17:22
Medlem
situationen, förändrats, förändringen... jävlar vad specifikt. vad är det som gjort det mer otryggt. även om man kan ana, så får du ju tala mer klarspråk, gärna.
Citera
Igår, 20:42
Medlem
PovelSvammelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
situationen, förändrats, förändringen... jävlar vad specifikt. vad är det som gjort det mer otryggt. även om man kan ana, så får du ju tala mer klarspråk, gärna.
Du förstår alltså inte att TS. inte sitter inne på skolans lärarrum och själv hör vad som faktiskt pågår, icke heller är en person som sitter i skolans styrelse..?

Att ställa en eller flera frågor kan ha olika syften, du kanske kan förstå själv att alla föräldrar till elever på dom flesta skolor inte pratar med varandra regelbundet, vare sig det handlar om ev. problem, rykten, konstruktiv kritik eller beröm för bra utfört arbete.

Det vore intressant att få dina personliga tips/råd hur TS. skulle ställt frågorna för att få bästa svar på sina funderingar och frågor...

Några tio tjänster verkar det dock inte handla om (om inte ev. luckor redan fyllts ang. lärare som sagt upp sig och ersatts redan)
https://skoljobb.se/sv/lediga-jobb/skola-och-pedagogik/varberg
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Du förstår alltså inte att TS. inte sitter inne på skolans lärarrum och själv hör vad som faktiskt pågår, icke heller är en person som sitter i skolans styrelse..?

Att ställa en eller flera frågor kan ha olika syften, du kanske kan förstå själv att alla föräldrar till elever på dom flesta skolor inte pratar med varandra regelbundet, vare sig det handlar om ev. problem, rykten, konstruktiv kritik eller beröm för bra utfört arbete.

Det vore intressant att få dina personliga tips/råd hur TS. skulle ställt frågorna för att få bästa svar på sina funderingar och frågor...

Några tio tjänster verkar det dock inte handla om (om inte ev. luckor redan fyllts ang. lärare som sagt upp sig och ersatts redan)
https://skoljobb.se/sv/lediga-jobb/skola-och-pedagogik/varberg
Jo men jag tycker det ser ut som att det utelämnas saker medvetet.

Är det skev "värdegrunds"ideologi som lärare tvingas lära ut som får dem att sluta? kanske om äcklig ultra"woke" typ som plantan statsminister Ulf K är ett stort fan av (tycker barn eller vem som helst kan 'byta kön" fram och tillbaka osv haha 🤢, eller kanske om islam och den falske profeten Mohammed? kanske både och i total konflikt med varandra? Blir lärare hotade? Är det otryggt pga invandrargäng som mobbar och hotar folk? försöker tvinga in dem i kriminalitet? Eller är det en rektor som klätt ut sig till kvinna men är en man 😂 ja nu spekuleras det
Väntar på svar från TS för mer info... varför är det, har det blivit otryggt.
Senast redigerad av .Void Igår kl. 21:26.
Citera
Igår, 21:49
Medlem
PovelSvammelss avatar
Citat:
Jo men jag tycker det ser ut som att det utelämnas saker medvetet.

Är det skev "värdegrunds"ideologi som lärare tvingas lära ut som får dem att sluta? kanske om äcklig ultra"woke" typ som plantan statsminister Ulf K är ett stort fan av (tycker barn eller vem som helst kan 'byta kön" fram och tillbaka osv haha 🤢, eller kanske om islam och den falske profeten Mohammed? kanske både och i total konflikt med varandra? Blir lärare hotade? Är det otryggt pga invandrargäng som mobbar och hotar folk? försöker tvinga in dem i kriminalitet? Eller är det en rektor som klätt ut sig till kvinna men är en man 😂 ja nu spekuleras det
Väntar på svar från TS för mer info... varför är det, har det blivit otryggt.
Om du höjt ditt pannfäste något över dina egna axlar och tex. gjort en google sökning på problem eller fortsatta problem vi kunskapsskolan i Varberg.

Du får nog förmodligen vänta väldigt länge på svar ifrån TS.

Svaret som du skickade till mig visar ju bara att du enbart kan komma med ren BS. som inte har med någonting av det som TS. frågor handlar om.

Typ ett värdelöst papegoj inlägg som inte tillför någonting.

Nästa gång som du ev. bestämt dig att ge dig på/försöka att svara på ett någorlunda konstruktivt, be någon om hjälp innan du publicerar...

Bara som ett litet instick så kan jag informera dig om det finns drygt 5900 olika skolor år 2026
Citera
Igår, 22:34
Moderator
pbos avatar
Rubrik förenklad.

/mod
Citera
Igår, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Om du höjt ditt pannfäste något över dina egna axlar och tex. gjort en google sökning på problem eller fortsatta problem vi kunskapsskolan i Varberg.

Du får nog förmodligen vänta väldigt länge på svar ifrån TS.

Svaret som du skickade till mig visar ju bara att du enbart kan komma med ren BS. som inte har med någonting av det som TS. frågor handlar om.

Typ ett värdelöst papegoj inlägg som inte tillför någonting.

Nästa gång som du ev. bestämt dig att ge dig på/försöka att svara på ett någorlunda konstruktivt, be någon om hjälp innan du publicerar...

Bara som ett litet instick så kan jag informera dig om det finns drygt 5900 olika skolor år 2026
Haha, det var ju därför jag frågade 🤣

Det har blivit osäkert säger ts, jag frågar efter mer info, då blir du sur
Då spekulerar jag lite vilt och du blir sur igen hahaha
Citera
Idag, 11:59
Medlem
PovelSvammelss avatar
Citat:
Haha, det var ju därför jag frågade 🤣

Det har blivit osäkert säger ts, jag frågar efter mer info, då blir du sur
Då spekulerar jag lite vilt och du blir sur igen hahaha
Är "Jo men jag tycker det ser ut som att det utelämnas saker medvetet." en fråga?

"jag frågar efter mer info, då blir du sur "
Jag har inte blivit sur pga. det som du påstår

Dessutom: Senast redigerad av .Void Igår kl. 21:26.

https://www.vilarare.se/nyheter/vi-larare-debatt/kunskapsskolan-forsvarar-ohallbar-arbetssituation/
(Detta är en debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Vi Lärare)

https://www.facebook.com/reel/737235595968614
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in