Citat:
Ursprungligen postat av
Hulebacken
Det var den användaren som började snacka om detta, jag håller inte med och har min egen uppfattning om det hela. I samma veva började den slänga epiteter på mig.
Då berättade jag om mina erfarenheter och ställde frågor. Den svarade endast när den kunde påpeka att jag hade fel. Den svarade inte på mina andra frågor, ganska genomskinligt, eller hur?
Tråden handlar om en felaktig premiss att svenska tjejer föredrar babbar och negrer, vilket helt enkelt inte stämmer. Den användaren påstod att alla svenskar hade slaka kukar och var dåliga i sängen. Då förklarade jag för den att den förmodligen träffat absoluta bottenskrapet. Vilket efter lite grävande verkade stämma alldeles utmärkt.
Hur ser du på TS observationer?
Hur jag ser det från min egen synvinkel framgår nog av mina inlägg i tråden.
Jag bor centralt i en storstad med ett stort utbud av restauranger och uteställen men jag ser i stort sett aldrig att män med invandrarbakgrund raggar på svenska kvinnor och vice versa. Ser nog aldrig män av invandrarbakgrund ens i eget sällskap på krogarna, åtminstone inte de jag frekventerar. Och då går jag på flera populära ställen med kunder i växlande åldrar och inga direkta snobbställen. Sedan finns det några ställen dit jag förstår att en del invandrarmän går. Om det finns svenska kvinnor där som låter sig raggas upp vet jag inte.
TS måste överdriva eller känna sig förbisedd tror jag. Men sedan vet jag inte var TS bor eller går på för slags ställen. Det är möjligt att TS menar hur det går till på någon "ort."
Litet lustig formulering av TS när hen skriver att särskilt kvinnor inte borde ha färgad k-k i sig. Man kan ju undra om det är OK för män (?). Men eftersom frågeställningen handlar om män och kvinnor kan jag bara tala för mig själv.
Själv är jag inte oroad för att de svenska männen ska bli brädade. De flesta svenska kvinnor gillar svenska män.
Men alla är olika och folk får välja mellan ursprung, ålder, kön, tvåsamhet eller singelliv som de själva attraheras av.