2026-07-15, 16:48
Medlem
Blatta blatta är det latinska namnet på kackerlackan.
Citera
2026-07-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Jag ställer frågor och du svarar

Har du ett lyckligt förhållande?

Kanske inte vill ha något förhållande.
Alla tycker och tänker olika.
Citera
2026-07-15, 17:21
Medlem
Balisers avatar
Förmodligen går de rakt på sak medan svenskar har lärt sig att det är respektlöst. Kvinnor säger att de vill ha respekt, men i verkligheten vill de ju både känna sig och vara åtrådda. Alltså kan de i realiteten stå ut med framfusighet om det inte är alltför burdust.
Citera
2026-07-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Du sa precis det jag sa, fast på ett helt annat sätt & slängde in lite överdrivna Slödderdemokrat-generaliseringar för att vinna argumentet för att få med dig WT-eliten från Flashback med dig, men visst serrö MENA-män ser inte svenska kvinnor som långsiktig satsning, möjligtvis tillfällig underhållning. MENA-män och svenska kvinnor är den sämsta parkombinationen som finns.

Du skriver också det jag skriver fast vridet och omvänt. Och så verkar du tycka något är roligt (?)

Jag håller helt med dig om MENA-män och deras syn på svenska kvinnor. Det är därför dessa inte passar ihop. Jag har heller inte någon längtan efter ett förhållande med en MENA-kille för trots att jag professionellt umgåtts med män från Qatar till Jordanien och flera varv åt olika sidor, så har jag aldrig träffat på någon jag dragits till. Däremot har de varit OK arbetskontakter- och kamrater. Fast då rörde det sig om MENA-killar i USA. MENA-männen i USA kanske fungerar bättre med olika kvinnor?

Har förresten en underbar manlig vän från mellanöstern, som är lyckligt gift med en amerikanska som både har klass och skinn på näsan. Jag är respekterad för den jag är och vice versa.
Citera
2026-07-15, 17:25
Medlem
Ur ett naturligt synsätt, om det kommer män som inte hör hemma i gruppen, skulle det resultera i att det blir slagsmål/döds kamp. Alltså eftersom inte vi svenskar dödar inkräktarna, så ses de som starkare och de som tar över.
Därför ligger många kvinnor med invandrarna, kvinnor är aldrig lojala utan de väljer vinnarna.
Nu är inte neger och araber vinnare utan vi lever i ett bluff sammhälle.

Ta sen även all reklam och all propaganda där neger och araber lyfts fram och blonda män görs till töntar.
Denna propaganda börjades rätt tidigt med redan på 50 och 60 talet, kolla James bond filmer där har vi en mörk kille som spelar James bond och ofta en blond som ond.

Kvinnor faller lätt för trender och trams. De inte alls smarta. I en naturlig värld väljer inte kvinnor sin partner.
Citera
2026-07-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Bara att kolla på senaste avsnittet av House of the Dragon...vita män framställs som våldtäktsmän sadistiska svin medan övriga etnicititer är hjältar och extremt kvinnorespekterande.. och så är det i alla media som konsumeras av kvinnor nuförtiden...sådant sätter sig i medvetandet..oavsett om man är medveten om det eller inte.

Jepp och detta sygdes in rätt tidigt redan 50 60 talet. Sen blev det värre och värre.
Citera
2026-07-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Min känsla är att detta bara är i väldigt ung ålder? Sällan man ser tjejer över 22 med dessa blattar. Eller har jag fel?

Men ja svenska män/pojkar är mer lugna, civiliserade och icke-våldsamma. Unga tjejer gillar de lite mer tuffa, våldsamma och har kriminella vänner.
Det du skriver är nog till viss del sant. En del unga tjejer gillar bad boys, vilket vissa äldre kvinnor också verkar göra, både de som är normaliserade och de som söker spänningen hos en tuffing.
Att bli tufft behandlad och sedan gråta ut i samma famn verkar ge dubbel bekräftelse för en del kvinnor. Sedan är kanske en tuffing en slags trofe i vissa kretsar.
Citera
2026-07-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Ur ett naturligt synsätt, om det kommer män som inte hör hemma i gruppen, skulle det resultera i att det blir slagsmål/döds kamp. Alltså eftersom inte vi svenskar dödar inkräktarna, så ses de som starkare och de som tar över.
Därför ligger många kvinnor med invandrarna, kvinnor är aldrig lojala utan de väljer vinnarna.
Nu är inte neger och araber vinnare utan vi lever i ett bluff sammhälle.

Ta sen även all reklam och all propaganda där neger och araber lyfts fram och blonda män görs till töntar.
Denna propaganda börjades rätt tidigt med redan på 50 och 60 talet, kolla James bond filmer där har vi en mörk kille som spelar James bond och ofta en blond som ond.

Kvinnor faller lätt för trender och trams. De inte alls smarta. I en naturlig värld väljer inte kvinnor sin partner.

Att James Bonds fiender ofta var blonda var väl för att de skulle föreställa ryssar eller andra östeuropeer. Kalla kriget.
Citera
2026-07-15, 17:52
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Kanske inte vill ha något förhållande.
Alla tycker och tänker olika.

Isf hade den användaren varit snabb att påpeka det. Den är mån om att berätta när jag har fel. Annars undvek personen att svara
Citera
2026-07-15, 18:02
Medlem
Citat:
Isf hade den användaren varit snabb att påpeka det. Den är mån om att berätta när jag har fel. Annars undvek personen att svara

Varför måste man bevisa sina behov eller vad man föredrar eller vem man föredras av?

Användaren är väl inte skyldig oss andra några svar, det är väl inte det tråden handlar om?
Citera
2026-07-15, 18:11
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Varför måste man bevisa sina behov eller vad man föredrar eller vem man föredras av?

Användaren är väl inte skyldig oss andra några svar, det är väl inte det tråden handlar om?

Det var den användaren som började snacka om detta, jag håller inte med och har min egen uppfattning om det hela. I samma veva började den slänga epiteter på mig.

Då berättade jag om mina erfarenheter och ställde frågor. Den svarade endast när den kunde påpeka att jag hade fel. Den svarade inte på mina andra frågor, ganska genomskinligt, eller hur?

Tråden handlar om en felaktig premiss att svenska tjejer föredrar babbar och negrer, vilket helt enkelt inte stämmer. Den användaren påstod att alla svenskar hade slaka kukar och var dåliga i sängen. Då förklarade jag för den att den förmodligen träffat absoluta bottenskrapet. Vilket efter lite grävande verkade stämma alldeles utmärkt.

Hur ser du på TS observationer?
Citera
2026-07-15, 19:13
Medlem
Citat:
Det var den användaren som började snacka om detta, jag håller inte med och har min egen uppfattning om det hela. I samma veva började den slänga epiteter på mig.

Då berättade jag om mina erfarenheter och ställde frågor. Den svarade endast när den kunde påpeka att jag hade fel. Den svarade inte på mina andra frågor, ganska genomskinligt, eller hur?

Tråden handlar om en felaktig premiss att svenska tjejer föredrar babbar och negrer, vilket helt enkelt inte stämmer. Den användaren påstod att alla svenskar hade slaka kukar och var dåliga i sängen. Då förklarade jag för den att den förmodligen träffat absoluta bottenskrapet. Vilket efter lite grävande verkade stämma alldeles utmärkt.

Hur ser du på TS observationer?

Hur jag ser det från min egen synvinkel framgår nog av mina inlägg i tråden.

Jag bor centralt i en storstad med ett stort utbud av restauranger och uteställen men jag ser i stort sett aldrig att män med invandrarbakgrund raggar på svenska kvinnor och vice versa. Ser nog aldrig män av invandrarbakgrund ens i eget sällskap på krogarna, åtminstone inte de jag frekventerar. Och då går jag på flera populära ställen med kunder i växlande åldrar och inga direkta snobbställen. Sedan finns det några ställen dit jag förstår att en del invandrarmän går. Om det finns svenska kvinnor där som låter sig raggas upp vet jag inte.

TS måste överdriva eller känna sig förbisedd tror jag. Men sedan vet jag inte var TS bor eller går på för slags ställen. Det är möjligt att TS menar hur det går till på någon "ort."

Litet lustig formulering av TS när hen skriver att särskilt kvinnor inte borde ha färgad k-k i sig. Man kan ju undra om det är OK för män (?). Men eftersom frågeställningen handlar om män och kvinnor kan jag bara tala för mig själv.

Själv är jag inte oroad för att de svenska männen ska bli brädade. De flesta svenska kvinnor gillar svenska män.

Men alla är olika och folk får välja mellan ursprung, ålder, kön, tvåsamhet eller singelliv som de själva attraheras av.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-15 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in