Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
1: Man får gärna gå igång på vad som helst så länge man inte skadar andra. Och pedofiler/hebefiler som i tråden döljer sina böjelser extremt dåligt, ger bara Dumpenivrarna vatten på sin kvarn. Det kan man räkna ut med arslet.
2: Jag tror det finns hur mycket hebe/pedofiler som helst men som dels inte vill normalisera sina störningar och dels aldrig skulle komma på tanken att utsätta nåt unge för nåt. Skulle inte förvåna mig merparten fungerar på det viset, har ingen aning. Jag kan verkligen känna empati för dessa, som varken utsätter någon eller söker acceptans för störningen.
Det är jävligt enkelt, 3: barn, så gamla som 20 och nedåt, är fortfarande lätta att manipulera och bör lämnas ifred. Och jag regerar när någon tycker att Dumpen handlar om nån sort moralpanik, det är liksom inte porrtidningar i fikarummet vi diskuterar, det är dumpens minst sagt okonventionella metoder.
Detta är bara vad jag tror så klart. Jag menar inget illa, även om det verkar så.
1: Inte skadar någon annan? Där är väl inte lagen aktuell, lagen är en generalisering av tänkbar skadlig ålder, finns inget vetenskapligt att alla skadas som är 14. Det skulle faktiskt kunna avgöras av en vuxen med god personkännedom. Men lagen är rättesnöret i vilket fall som helst.
2: Ingen vill normalisera sina störningar, ingen vill ha dem, men när osannolika erbjudanden kommer från simulering så kan det slå igenom, vilket kan göra att personen normaliserar detta för all framtid, personen kan ge upp sitt kämpande.
3: Var finns vetenskapen att barn är lätta att manipulera, min erfarenhet är att det är svårt att få tonåringar att lyda. Och det är lättare att få med sig vissa vuxna, bland annat är gäddorna mycket lättmanipulerade. Jag ifrågasätter inte att det kan vara så men hittar inget om det utan bara här och på Dumpen. Och borde inte alla lättmanipulerade kunna få slippa bli manipulerade, oavsett ålder och hjärnfunktion. Gubbar som blir blåsta på pengar reagerar alla starkt på, men om de påverkas av Saras barnsimulering, då är det enkom gubbens fel.
Tror att ett av huvudmännens motiv är att belasta rättsväsendet, genom det får de mindre tid till att utreda den typ av brott som huvudmännen är intresserade av. Och genom att kasta in anmälan om gäddornas barnporr kan Sara försena sitt eget kase om barnporr, och koppling till Impulskollen.
Dumpens affärsmodell kan jämföras med gängens till viss del. Gängen spränger vid konkurrenternas bostäder, och att andra blir drabbade tycker de att de inte kan bry sig om, ett nödvändigt ont. (På tal om att Sara var åtalad för bomb- bomber).