2026-07-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Om vi håller oss till sakfrågan tror jag inte att Dumpen kommer att tvingas stänga ner. Anledningen är enkel, tittar man objektivt på deras sida framstår den i grunden som vilken nyhetssida som helst. Den publicerar artiklar och nyheter med fokus på barns säkerhet. Att man kan ha olika åsikter om deras metoder är en annan diskussion, men det förändrar inte hur verksamheten i praktiken är upplagd.

Ingen säger emot Dumpens andemening men Sara är helt vilse med baseballträet då dom gamla plufsen inte är heta för fjortisar online även om det är bisarrt kul. Jag är inte omöjlig och erbjuder mig att sopa in detta under mattan så länge Dumpen växlar om till att börja prata om det verkliga problemet dvs vältränade snubbar 18-22 år då dessa har större chans att sätta på barn än fläskberg i pensionsåldern.

Hur fan kan Dumpen komma undan med detta då Sara i bästa fall naggar lite i kanten av problemet. Hade en tjock tant kontaktat mig när jag var fjorton så hade jag inte blivit kåt, förstår vi varandra är min fråga till Dumpen samt upprunkarna?! BTW ingen fjortis vill ta i svettiga Svullo 65 heller.

Underhållsmässigt är det fruktansvärt roligt det Dumpen gör ja men Dumpens scenarion skulle aldrig utspela sig i verkligheten.

#Dumpen Junior, där behövs Prutt-Saras baseballträ, dom gamla tjockisarna löser naturen på egen hand och Dumpen blir lite femte hjulet om man ska vara snäll.
Citera
2026-07-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Varför inte avslöja verkligheten istället för verklighetsfrämmande fantasier?
Att du kallar det för underhållning säger det mesta om dig och din sannolikt trista tillvaro.

Det är ju verklighet att de sex chattar och dyker upp för att träffa minderåriga. Och därmed får alla i dess omgivning veta. Eller vad menade du?

Nej. Jag har ingen trist tillvaro men gissar allt är relativt. Men du skrev ju sannolikt så det ska du ha cred för.
Citera
2026-07-14, 08:43
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Varför inte avslöja verkligheten istället för verklighetsfrämmande fantasier?
Att du kallar det för underhållning säger det mesta om dig och din sannolikt trista tillvaro.
Ja man kan undra varför Dumpen inte har nån lust med ligga så nära verkligheten som möjligt. Det är nästan så att man tror att de vill skapa pedofiler.

Jag tror att många av gäddorna är opportunister som helt enkelt aldrig gjort en fluga förnär om inte Dumpen kastade sina fiktiva runkobjekt framför dom. Jag tror faktiskt alla ser detta, även de mest dumpentrogna.
Citera
2026-07-14, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja man kan undra varför Dumpen inte har nån lust med ligga så nära verkligheten som möjligt. Det är nästan så att man tror att de vill skapa pedofiler.

Jag tror att många av gäddorna är opportunister som helt enkelt aldrig gjort en fluga förnär om inte Dumpen kastade sina fiktiva runkobjekt framför dom. Jag tror faktiskt alla ser detta, även de mest dumpentrogna.

Många gillar att se människor falla skadeglädje helt enkelt. Vad dumpen gör är att de leker med mannens biologi och får den att verka som något smutsigt och onaturligt. Bara för att vi har byggt upp en moral kring vad vi anser rätt eller fel.

Typiskt svenskt beteende. En pappa har inga problem med att sin tonårsdotter blir riktigt hårt påsatt av Mohammed 18 (28)på flickrummet fast om Johan 25 skulle göra detsamma skulle han bli rasande.

Samtidigt så bryr sig inte föräldrarna om tjejerna festar både fredag och lördag både med droger och alkohol. Detta tänker dom bara tillhör tonåren fast om någons dotter skulle ha sex med en äldre kille eller man finns det inga ord som kan beskriva vad denna pappa skulle göra. Han satte troligtvis själv på unga tjejer i samma ålder när han var betydligt äldre. Nu vill han inte att någon ska göra detsamma.

Sverige är ett land fullt av hycklare. Jag får göra så, jag gjorde så, men du får inte! Patrik är väl ett väldigt tydligt exempel på detta beteende. Han var känd för att ragga på småtjejer för er som hängde kring Göteborgstrakten. Nu vill han helt plötsligt att gränsen ska vara 18? Lägg av.

Enda lösningen på detta problem är inte att hänga ut män eller att stifta lagar kring åldersskillnader utan att ha tillräckligt hårda lagar så att ingen kan bli utnyttjad och göra någonting emot sin vilja. Självklart ska vi också skydda riktiga barn 0-12 i princip. Vi borde ha lagar som verkligen gör det omöjligt för någon göra någonting emot sin vilja. Sedan att några sura kärringar retar sig på om en 16 årig tjej ligger med en man på 30+ hör inte hit.

Fast folk verkar inte tänka så här långt utan dom tänker bara svart på vitt att alla ska dö så fort någon gör något med personer under 18. Det börjar efterlikna USA allt mer. Svenska folket verkar inte förstå hur manipulerade vi har blivit då vi bara går efter moral och vad som visas på film.

Att den där Sara bryr sig huvudtaget om de unga tjejerna. Det tror jag inte ett skit på!

Detta är min åsikt kring allt detta. Detta borde vara sunt förnuft men det inte alla vuxna människor inte ens politiker som verkar förstå detta.
Senast redigerad av Teensarebeautiful 2026-07-14 kl. 10:25.
Citera
2026-07-14, 10:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Det är ju verklighet att de sex chattar och dyker upp för att träffa minderåriga. Och därmed får alla i dess omgivning veta. Eller vad menade du?

Nej. Jag har ingen trist tillvaro men gissar allt är relativt. Men du skrev ju sannolikt så det ska du ha cred för.
Att fjortisar dreglar efter feta 50 plussare speglar inte verkligheten även om du tror det.
Citera
2026-07-14, 10:33
Medlem
Citat:
Att fjortisar dreglar efter feta 50 plussare speglar inte verkligheten även om du tror det.

Jag vet. Vad var det i mitt första inlägg du inte förstod?
Citera
2026-07-14, 10:59
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja du kanske har rätt. Jag är inte speciellt insatt i detta, men detta paradigmskifte 9 juli, som av nån anledning inte nån av det större tidningarna skrivit om (?), verkar mest vara en uppförstorad våt dröm, främst för de som blivit konfronterade av Dumpen. Jag skulle också känna mig jävligt kränkt, om jag var i deras skor. Jag tror man känner sig dum för att man högg på Dumpens dinglande jättekrokar.

Dumpen verkar var rejält sega och svåra att få tyst på. Jag menar Thomas Bodström, om någon, får väl anses ha bra förutsättningar att sänka Dumpen och han gick ju bet.

Men hoppet lever säker vidare för vissa. Ekonomiskt oberoende och upprättelse, enorma belopp har nämnts i tråden. Den som lyckats bäst har väl fått 40000:- plus ersättning för bussbiljett va, tror jag.

Jag gissar att vi inte kommer se många stämningar från gäddor, då allmänintresset är för stort och det kan inte var kul att bli dagsaktuell igen.

Raket-Sebbe och "gänget" inne på hans Instagram (jag tror att de flesta kontona är han själv) verkade tro att EU-beslutet skulle innebära att alla som någonsin skrivit om gäddor skulle dömas eller kunna stämmas...
Citera
2026-07-14, 11:36
Medlem
Citat:
Att du ser det som underhållning är lite primitivt.

Du menar den härliga känsla jag får i kroppen när farfar, far, bror, kusin, brylling, barnvakt åker dit så barnbarn, barn, syster, kusin, brylling och barnvaktat barn får ro och upprättelse?

JA!!
Citera
2026-07-14, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Du menar den härliga känsla jag får i kroppen när farfar, far, bror, kusin, brylling, barnvakt åker dit så barnbarn, barn, syster, kusin, brylling och barnvaktat barn får ro och upprättelse?

JA!!

Sjukt!
Hur får de påstådda grupperna upprättelse menar du?
Hur många bröder , kusiner , barnvakter etc har hängts ut?
Även här är det bra om man förhåller sig till verkligheten och släpper fantasierna, men framförallt låter polis och rättsväsende lagföra verkliga brott .
Citera
2026-07-14, 12:47
Medlem
Citat:
Sjukt!
Hur får de påstådda grupperna upprättelse menar du?
Hur många bröder , kusiner , barnvakter etc har hängts ut?
Även här är det bra om man förhåller sig till verkligheten och släpper fantasierna, men framförallt låter polis och rättsväsende lagföra verkliga brott .

Spela inte dum med upprättelsen. Men visst.. "Mamma, farfar tar på mina privata delar". Detta tror jag inte på/detta tror jag på.. men svårt att bevisa.
Farfar åker dit på Dumpen. Farfar träffar aldrig barnbarnet mer.

Ja. Men mer effektivt underhållningsmässigt. En Dumpenuthägning är väl det värsta en människa kan utsättas för. Men självvalt. Och UNDERHÅLLNING!
Citera
2026-07-14, 13:05
Medlem
Underhållning?

Ja, ibland får man en ganska obehaglig inblick i vad vissa människor faktiskt betraktar som underhållning. Det handlar inte om en roman, en tv serie eller en påhittad berättelse där ingen verklig kommer till skada. Det handlar om verkliga människor. Verkliga familjer. Verkliga barn. Att beskriva den typen av händelser som underhållning säger kanske mer om betraktaren än om det som betraktas.

Och det är bara ett enstaka exempel.
Gång på gång ser man kommentarer där människor öppet fantiserar om våld, hot eller lidande, samtidigt som de helt bortser från att det finns andra människor runt den uthängda personen. Man får naturligtvis tänka vad man vill. Men när någon utan att blinka berättar hur mycket glädje den skulle känna av att se en annan människa förnedras eller lida, då finns det skäl att fundera över vad som egentligen har hänt med omdömet.

Samtidigt ser man hur anhöriga dras in. Bilder delas, arbetsplatser diskuteras, bilar kartläggs, bostadsförsäljningar följs och i vissa fall uppmanas människor att kontakta utomstående aktörer. Fokus ligger inte längre enbart på den person som publicerats. Ringarna på vattnet blir betydligt större. Mot den bakgrunden blir det svårt att hävda att ingen annan än den uthängda påverkas. Och då har vi inte ens börjat tala om de barn som mötas av ryktesspridning, utfrysning eller mobbning i skolan därför att vuxna människor har gjort deras familj till ett offentligt samtalsämne.

Det handlar inte om att blunda för brott eller bortförklara dem. Det handlar om att förstå att en handling kan få konsekvenser långt utanför den person som var tänkt att träffas. Det perspektivet saknas. När människor samlas kring en gemensam övertygelse finns också en risk att den interna logiken blir viktigare än den kritiska eftertanken. Invändningar avfärdas, kritiker misstänkliggörs och lojalitet värderas högre än självständig analys. Det är ett mönster som går att känna igen i många typer av grupper.

För den som någon gång känner att något inte stämmer är det viktigt att komma ihåg att det inte är ett misslyckande att börja ställa frågor. Tvärtom. Att ompröva sina uppfattningar kräver ofta betydligt mer mod än att följa gruppen. Och den som vågar tänka själv har sällan anledning att skämmas för det.

Det är sällan människor märker när de gradvis blir en del av en miljö där den egna världsbilden börjar kretsa kring en eller ett fåtal starka röster. Med tiden blir det svårare att se motsägelser, även när de finns där mitt framför ögonen.

Den som börjar ställa frågor eller ifrågasätta gruppens sätt att resonera riskerar ofta att mötas av hård kritik eller frysas ut. Det fyller en funktion. Om priset för att tänka själv blir tillräckligt högt väljer många att tiga i stället.
Samtidigt finns det alltid människor som till slut vågar lämna. Det kräver mod, eftersom det ofta innebär att man förlorar både gemenskap och bekräftelse under en tid. Och man är rädd att själv bli utsatt och bli en av dom som jagas. Det är ett mönster som kan uppstå i många grupper. Jag tycker att stora delar av debatten och kulturen kring Dumpen uppvisar sådana drag, och det är värt att fundera över.

Om du är en av dem som har fastnat och känner att något inte längre stämmer, så ska du veta att det går att ta sig därifrån.

Det är sällan enkelt. Tvärtom brukar det vara både smärtsamt och skrämmande. Att lämna en miljö där den egna identiteten blivit tätt sammanflätad med gruppens sätt att tänka innebär ofta att man också måste ompröva sådant man tidigare varit helt övertygad om. Det kräver betydligt mer mod än de flesta tror.

Men det finns hjälp att få. Det finns människor som lyssnar, stödjer och hjälper utan att döma. Och även om det känns övermäktigt just nu kommer den känslan inte att vara för evigt. Det brukar bli lättare när man väl tagit de första stegen och fått lite distans.

Kom också ihåg en sak. Mod handlar inte om att inte vara rädd. Mod handlar om att göra det man vet är rätt, trots att man är rädd. Det är just den människan som visar störst styrka.
Citera
2026-07-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Cancer går naturligtvis inte att jämföras med gäddfasoner.
Obehagligt hur en del försöker förminska allvaret i sexuellt utnyttjande av barn eller så förstår man inte vilken skada det kan göra.

Jag har inte sett en (1) enda person här i tråden som förminskar övergrepp på barn men jag kan ha missat något inlägg men var vänlig och visa det tant!

Dumpens scenarion/videor är roliga så har inga direkta synpunkter på det och om sanningen skall fram så vill jag helst ha ny tjockis på Dumpen varje dag men man kan ju inte få allt.

Undra hur många fjortisar det hjälper genom att man skitnödigt skaffar en avatar med kramande apor och försöker slingra sig när Dumpen tigger pengar? Jag har swishat mer pengar till Dumpen än såna tanter som dig med lådvinet i knät men barnen kanske kommer i andra hand? Just nu blir en av Dumpens snuskgubbar blockad online av en fjortis medan snygge Nisse 21 tar för sig din dumma skata!

Du är medveten om att ingen fjortis svarar dessa kåta gubbar online, vad hade du själv gjort om du fick en flört av fete Gösta 75 online? Dagens fjortisar kan sociala medier i sömnen och kommer inte svara att dom vill bli av med oskulden med Gösta som Dumpen påstår, är det svårt att förstå?

Hur mår fölet? Mycket bajsmackor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in